
Το Nautical Institute (NI), μη κυβερνητικός οργανισμός και συμβουλευτικό όργανο του IMO, εγκαινίασε στις 2 Σεπτεμβρίου το The Nautical Institute Foundation (NIF). Πρόκειται για πρωτοβουλία με φιλανθρωπικό χαρακτήρα, η οποία θα επιτρέψει στο NI να επεκτείνει τις δραστηριότητές του, εξασφαλίζοντας έτσι τη βελτίωση των προτύπων ασφαλείας και περιβαλλοντικής προστασίας του ναυτιλιακού κλάδου.
Ο επικεφαλής του NIF, Jonathan Stoneley, δήλωσε ότι «εντοπίσαμε σημαντικά οφέλη, τα οποία θα ανέκυπταν από μια ξεχωριστή φιλανθρωπία σχετικά με πρωτοβουλίες στοχευμένες».
Το όραμα του NIF είναι να αναγνωριστεί από εμπλεκόμενα μέρη της ναυτιλιακής βιομηχανίας ως πρωτοπόρος οργανισμός για τη χρηματοδότηση projects τα οποία θα βελτιώσουν και θα εκσυγχρονίσουν την παγκόσμια ναυτιλία. Τέτοια εγχειρήματα περιλαμβάνουν καινοτομίες στον τομέα των επιθεωρήσεων, με τελικό στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
Μεταξύ άλλων, το NIF θα δραστηριοποιηθεί και στον τομέα της κατάρτισης και της πιστοποίησης πολλών επιμέρους βιομηχανιών που περιβάλλουν τη ναυτιλία και οι οποίες μέχρι στιγμής δεν διέπονται από ένα κοινό και διεθνές νομικό πλαίσιο.
Το NIF σκοπεύει να δράσει ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν για τις υπηρεσίες του, εξετάζοντας παράλληλα τα δεδομένα σχετικά με την ασφάλεια και το περιβάλλον, που αφορούν τον ναυτιλιακό κλάδο.
Παράλληλα, το ίδρυμα θα απαντά σε εκκλήσεις άλλων μη κυβερνητικών οργανισμών καθώς και της ναυτιλιακής κοινότητας στο σύνολό της. Για παράδειγμα, εάν υπάρξουν αλλεπάλληλα περιστατικά ατυχημάτων πλοίων σε μια χώρα, τότε το NIF είναι διατεθειμένο να παράσχει την απαραίτητη εκπαίδευση προς αποφυγή τέτοιων συμβάντων και προς αύξηση της ασφάλειας.
Το πρώτο από τα εγχειρήματα του NIF αφορά την ασφάλεια στον κλάδο των bulk carriers και πιο συγκεκριμένα τους κινδύνους που ενέχει η υγροποίηση των φορτίων. Τα προτεινόμενα μέτρα του NIF περιλαμβάνουν ένα σύντομο εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο θα αποτελείται από ένα διήμερο εργαστήριο. H ανάλυση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η απαγόρευση χωρίς εξαιρέσεις θα ήταν η πλέον αποδοτική λύση.
Φωτό: Sumeet Shukla/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ