
Η τελευταία έρευνα που διεξήγαγε η Alphaliner κατέδειξε ότι περίπου 90 containerships «επανενεργοποιήθηκαν», γεγονός που αναμένεται να προσθέσει περισσότερα από 600.000 TEUs στον ήδη υπάρχοντα στόλο.
Η Alphaliner αναφέρει επίσης ότι ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παρέμειναν ανενεργά έως και τις 17 Αυγούστου ανήλθε σε 223. Ο εν λόγω παροπλισμένος στόλος αντιπροσωπεύει το 4,1% του συνολικού στόλου των containerships, ενώ σε όρους χωρητικότητας αγγίζει τα 969.000 TEUs. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί πως πολλά από αυτά τα πλοία δεν είναι διαθέσιμα για μεταφορές φορτίων, καθώς αυτή την περίοδο εξοπλίζονται με scrubbers.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το report της Alphaliner, η χωρητικότητα των παροπλισμένων πλοίων έπεσε κάτω από το 1 εκατ. TEUs για πρώτη φορά φέτος, καθώς πολλές από τις τακτικές γραμμές Βόρειας Αμερικής-Ανατολικής Ευρώπης επανήλθαν σε λειτουργία λόγω της ελάφρυνσης των περιοριστικών μέτρων κατά του κορονοϊού.
Ακόμη, ο αριθμός των μεγαλύτερων σε μέγεθος containerships που ξεκίνησαν τα ταξίδια τους συνεχίζει να αυξάνεται, κυρίως λόγω της αυξημένης ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε containers. Μάλιστα, η MSC καθώς και η 2M σκοπεύουν να προβούν στη δημιουργία νέων τακτικών γραμμών προς κάλυψη αυτής της ζήτησης.
Αν και, όπως αναφέρει η Alphaliner, οι εκτιμήσεις σχετικά με την ανάκαμψη του κλάδου των containerships είναι ιδιαίτερα θετικές, υπάρχει ακόμη μεγάλη αβεβαιότητα λόγω του ενδεχόμενου δεύτερου κύματος του κορονοϊού.
Φωτό: David Chang/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Έκκληση για άμεση δράση απηύθυναν διευθύνοντες σύμβουλοι ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών στους ηγέτες της ΕΕ. Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2% τόσο για εφέτος όσο και για το 2026, έναντι 2,3% το 2024, προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με…
Η Ινδία έχει αναδειχθεί σε κεντρικό «παίκτη» του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, όχι μόνο ως σημαντικός καταναλωτής αργού αλλά και ως ισχυρός εξαγωγέας προϊόντων πετρελαίου.…
Bulk carriers Έντονη ήταν η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά bulk carriers κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2024.…
Μακροχρόνια συμφωνία για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών των θαλάσσιων μεταφορών σιδηρομεταλλεύματος υπέγραψαν οι Salzgitter Flachstahl GmbH, θυγατρική της Salzgitter AG, και Oldendorff Carriers.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ