
Η τελευταία έρευνα που διεξήγαγε η Alphaliner κατέδειξε ότι περίπου 90 containerships «επανενεργοποιήθηκαν», γεγονός που αναμένεται να προσθέσει περισσότερα από 600.000 TEUs στον ήδη υπάρχοντα στόλο.
Η Alphaliner αναφέρει επίσης ότι ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παρέμειναν ανενεργά έως και τις 17 Αυγούστου ανήλθε σε 223. Ο εν λόγω παροπλισμένος στόλος αντιπροσωπεύει το 4,1% του συνολικού στόλου των containerships, ενώ σε όρους χωρητικότητας αγγίζει τα 969.000 TEUs. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί πως πολλά από αυτά τα πλοία δεν είναι διαθέσιμα για μεταφορές φορτίων, καθώς αυτή την περίοδο εξοπλίζονται με scrubbers.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το report της Alphaliner, η χωρητικότητα των παροπλισμένων πλοίων έπεσε κάτω από το 1 εκατ. TEUs για πρώτη φορά φέτος, καθώς πολλές από τις τακτικές γραμμές Βόρειας Αμερικής-Ανατολικής Ευρώπης επανήλθαν σε λειτουργία λόγω της ελάφρυνσης των περιοριστικών μέτρων κατά του κορονοϊού.
Ακόμη, ο αριθμός των μεγαλύτερων σε μέγεθος containerships που ξεκίνησαν τα ταξίδια τους συνεχίζει να αυξάνεται, κυρίως λόγω της αυξημένης ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε containers. Μάλιστα, η MSC καθώς και η 2M σκοπεύουν να προβούν στη δημιουργία νέων τακτικών γραμμών προς κάλυψη αυτής της ζήτησης.
Αν και, όπως αναφέρει η Alphaliner, οι εκτιμήσεις σχετικά με την ανάκαμψη του κλάδου των containerships είναι ιδιαίτερα θετικές, υπάρχει ακόμη μεγάλη αβεβαιότητα λόγω του ενδεχόμενου δεύτερου κύματος του κορονοϊού.
Φωτό: David Chang/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ