
Η νορβηγική εταιρεία Equinor απέστειλε drone για τη μεταφορά ενός 3D-printed φορτίου, και συγκεκριμένα εξαρτήματος σωσιβίου, από τη στεριά σε παράκτια πλατφόρμα πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα. Σύμφωνα με την Equinor, πρόκειται για την πρώτη τέτοια μεταφορά.
Η απόσταση που κάλυψε το drone από το Mongstad στο υπεράκτιο πετρελαϊκό πεδίο Troll ήταν 80 χλμ. Η πτήση διήρκεσε μία ώρα και το drone πέταξε σε ύψος περίπου 5.000 ποδιών.
Όπως σημειώνει η Equinor σε ανακοίνωσή της, ήταν η πρώτη δοκιμή drone για τη μεταφορά εμπορεύματος από τη στεριά σε παράκτια πλατφόρμα πετρελαίου.
«Η ανάπτυξη είναι γρήγορη και διαβλέπουμε τη δυναμική της τεχνολογίας drone, η οποία μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που δραστηριοποιούμαστε πάνω και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας», σχολίασε ο κ. Arne Sigve Nylund, President for Development and Production Norway της Equinor.
O ίδιος πρόσθεσε ότι τα drones μπορούν να ενισχύσουν την ασφάλεια, την παραγωγική αποδοτικότητα, ενώ συμβάλλουν και στη μείωση των εκπομπών CO2 από τη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου της Νορβηγίας.
Το drone που συμμετείχε στην πρώτη αυτή δοκιμή είναι μήκους 4 μ. και βάρους άνω των 100 κιλών, ενώ μπορεί να μεταφέρει φορτία έως και 50 κιλών.
Πέραν των δραστηριοτήτων logistics, τα drones μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον έλεγχο της τεχνικής κατάστασης υπεράκτιων εγκαταστάσεων, τον εντοπισμό πετρελαιοκηλίδων αλλά και την αποφυγή ατυχημάτων στη θάλασσα, τονίζει η Equinor. Την ίδια ώρα εξηγεί ότι η επιλογή ενός 3D-printed φορτίου είναι λογική, καθώς πρόκειται για μία ακόμα τεχνολογία που θα αλλάξει τον τρόπο που δραστηριοποιείται η νορβηγική εταιρεία.
Φωτό: Ole Jørgen Bratland/ Equinor ASA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ