
Η νορβηγική εταιρεία Equinor απέστειλε drone για τη μεταφορά ενός 3D-printed φορτίου, και συγκεκριμένα εξαρτήματος σωσιβίου, από τη στεριά σε παράκτια πλατφόρμα πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα. Σύμφωνα με την Equinor, πρόκειται για την πρώτη τέτοια μεταφορά.
Η απόσταση που κάλυψε το drone από το Mongstad στο υπεράκτιο πετρελαϊκό πεδίο Troll ήταν 80 χλμ. Η πτήση διήρκεσε μία ώρα και το drone πέταξε σε ύψος περίπου 5.000 ποδιών.
Όπως σημειώνει η Equinor σε ανακοίνωσή της, ήταν η πρώτη δοκιμή drone για τη μεταφορά εμπορεύματος από τη στεριά σε παράκτια πλατφόρμα πετρελαίου.
«Η ανάπτυξη είναι γρήγορη και διαβλέπουμε τη δυναμική της τεχνολογίας drone, η οποία μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που δραστηριοποιούμαστε πάνω και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας», σχολίασε ο κ. Arne Sigve Nylund, President for Development and Production Norway της Equinor.
O ίδιος πρόσθεσε ότι τα drones μπορούν να ενισχύσουν την ασφάλεια, την παραγωγική αποδοτικότητα, ενώ συμβάλλουν και στη μείωση των εκπομπών CO2 από τη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου της Νορβηγίας.
Το drone που συμμετείχε στην πρώτη αυτή δοκιμή είναι μήκους 4 μ. και βάρους άνω των 100 κιλών, ενώ μπορεί να μεταφέρει φορτία έως και 50 κιλών.
Πέραν των δραστηριοτήτων logistics, τα drones μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον έλεγχο της τεχνικής κατάστασης υπεράκτιων εγκαταστάσεων, τον εντοπισμό πετρελαιοκηλίδων αλλά και την αποφυγή ατυχημάτων στη θάλασσα, τονίζει η Equinor. Την ίδια ώρα εξηγεί ότι η επιλογή ενός 3D-printed φορτίου είναι λογική, καθώς πρόκειται για μία ακόμα τεχνολογία που θα αλλάξει τον τρόπο που δραστηριοποιείται η νορβηγική εταιρεία.
Φωτό: Ole Jørgen Bratland/ Equinor ASA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ