
Σε έκκληση προς την κυβέρνηση των Φιλιππίνων για την υποστήριξη και την ενίσχυση της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας προέβη το think tank Caps and Partners Inc.
Η εν λόγω έκκληση αφορά άμεσα τη θαλάσσια άμυνα των Φιλιππίνων, καθώς, σύμφωνα με το Caps and Partners Inc., η ναυπηγική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους πυλώνες για την προστασία των χωρικών υδάτων της χώρας.
Χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και οι ΗΠΑ, ο Michael Eric Castillo, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Caps and Partners, δήλωσε ότι ο κοινός παρονομαστής των χωρών με ισχυρή θαλάσσια άμυνα είναι η ιδιαίτερα ανεπτυγμένη ναυπηγική βιομηχανία. Ακόμη, πρόσθεσε ότι τα χωρικά ύδατα των Φιλιππίνων διατρέχουν έναν διαρκή κίνδυνο παραβίασης, καθώς ο στόλος του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας δεν διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό για να υπερασπιστεί τα εθνικά συμφέροντα της χώρας.
Σημειώνεται ότι η έκκληση του think tank έγινε μετά την προσθήκη δύο σύγχρονων φρεγατών στον στόλο του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, οι οποίες ναυπηγήθηκαν στο Hyundai Heavy Industries της Νότιας Κορέας. Ωστόσο, ο κ. Castillo δήλωσε πως, ακόμα και με την προσθήκη των εν λόγω φρεγατών, το Πολεμικό Ναυτικό θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει προβλήματα, ιδιαίτερα όταν προβαίνει σε διεξαγωγή περιπολιών στα χωρικά της ύδατα και στην Αποκλειστική της Οικονομική Ζώνη.
Παράλληλα, σημείωσε πως η ανάπτυξη των φιλιππινέζικων ναυπηγείων είναι αναγκαία, ιδιαίτερα από τη στιγμή που έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. Η ρίζα του προβλήματος ωστόσο βρίσκεται στις ήδη υπάρχουσες κυβερνητικές πολιτικές, οι οποίες δεν παρέχουν στα φιλιππινέζικα ναυπηγεία τα κατάλληλα κίνητρα έτσι ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικά.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Castillo, «η κυβέρνηση πρέπει να αναθεωρήσει τις αναπτυξιακές και ρυθμιστικές της πολιτικές, οι οποίες αφορούν τη θαλάσσια βιομηχανία της χώρας. Πολλοί από τους υπάρχοντες κανονισμούς υπονομεύουν την ανάπτυξη του κλάδου». Κατά τον ίδιο, οι νομοθεσίες που διέπουν την ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας είναι σχεδιασμένες για να «ελέγχουν αντί να διευκολύνουν την ανάπτυξή της».
Φωτό: Rolex Dela Pena/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ