
Ο ενεργειακός γίγαντας Saudi Aramco σημείωσε καθαρά κέρδη 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους με πολύ μεγάλη πτώση 73%, εξαιτίας των χαμηλών τιμών του πετρελαίου, παρά την αισιοδοξία για τη «μερική ανάκαμψη» της αγοράς του μαύρου χρυσού.
«Οι σθεναρές δυσκολίες από τη μειωμένη ζήτηση και τις χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου αντικατοπτρίζονται στα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της Aramco, Amin Nasser. «Ωστόσο, πετύχαμε σταθερά κέρδη λόγω του χαμηλού κόστους παραγωγής, τω οικονομιών κλίμακας, του ευέλικτου εργατικού δυναμικού και της εξαιρετικής οικονομικής και επιχειρησιακής δύναμης».
Τα καθαρά κέρδη της Aramco για το πρώτο εξάμηνο του έτους μειώθηκαν επίσης κατά 50,5% σε 23,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 46,9 δισεκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι.
Ο Nasser εξέφρασε επίσης αισιοδοξία για «μερική ανάκαμψη στην αγορά ενέργειας» εν μέσω της χαλάρωσης των περιορισμών του Covid-19 σε ορισμένες χώρες.
Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν σε χαμηλά δύο δεκαετιών κάτω από τα $20/βαρέλι τον Απρίλιο και το Μάιο, καθώς ο κορονοϊός μείωσε τη ζήτηση, προτού ανακάμψει στα $44/βαρέλι περίπου και αφότου οι παραγωγοί του OPEC+ συμφώνησαν να προβούν σε μείωση της παραγωγής.
Μετά την απόφαση αυτή, η παραγωγή πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας μειώθηκε στα 7,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τον Ιούνιο, σε σύγκριση με τον μέσο όρο του προηγούμενου έτους των 10 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα.
Τα κέρδη της Aramco επηρεάστηκαν επίσης από τις ζημίες της Saudi Basic Industries Co. (SABIC), του γίγαντα των πετροχημικών που απέκτησε για 69 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια συμφωνία που ολοκληρώθηκε φέτος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ