
Το μέγεθος της οικονομικής καταστροφής από την πανδημία αποκαλύφθηκε την Πέμπτη 30 Ιουλίου: οι δυτικές οικονομίες κατέγραψαν ιστορικά νούμερα ύφεσης, καθώς το δεύτερο κύμα κρουσμάτων ανάγκασε πολλές χώρες να πασχίζουν να ισορροπήσουν μεταξύ των αναγκών για δαπάνες στην υγεία και χρηματοπιστωτική σταθερότητα.
Έξι μήνες αφότου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κήρυξε παγκόσμια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, ο Covid-19 έχει μολύνει περισσότερους από 17 εκατ. ανθρώπους παγκοσμίως και έχει προκαλέσει πάνω από 668.000 θανάτους, εξωθώντας τις κυβερνήσεις σε μια επίμονη πράξη εξισορρόπησης ανάμεσα στη διάσωση ζωών και την πρόληψη της οικονομικής καταστροφής.
Πουθενά αλλού δεν είναι πιο εμφανής αυτή η πρόκληση από το έθνος που έχει πληγεί περισσότερο, τη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες κατέγραψαν ύφεση κατά το δεύτερο τρίμηνο 9,5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από έναν χρόνο. Εάν αυτή η πορεία διαρκούσε ολόκληρο το έτος, η οικονομία των ΗΠΑ θα κατέρρεε κατά σχεδόν το ένα τρίτο (32,9%), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.
Ιστορική ύφεση καταγράφηκε επιπλέον στη Γερμανία (10,1%), στο Βέλγιο (12,2%), στην Αυστρία (10,7%) και στο Μεξικό (17%).
Το πλήγμα παραμένει βαρύ και για εταιρείες-κολοσσούς, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, η εταιρεία παραγωγής πετρελαίου Shell, η τράπεζα UK Lloyds και ο ιαπωνικός γίγαντας καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών Panasonic, που κατέγραψαν τεράστιες απώλειες.
Ο γίγαντας της αεροδιαστημικής Airbus δήλωσε ότι δαπάνησε ρευστά διαθέσιμα άνω των 12 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του έτους, με καθαρές ζημίες 1,9 δισ. ευρώ ($1,4 δισ.), ενώ σκοπεύει να μειώσει την παραγωγή κατά 40%.
Ωστόσο, αρκετές εταιρείες της υψηλής τεχνολογίας ανέφεραν καλύτερα από το αναμενόμενο αποτελέσματα, δείχνοντας την αυξανόμενη εξάρτηση των καταναλωτών από γίγαντες όπως το Amazon.
Τα κέρδη της Apple αυξήθηκαν 8%, στα $11,2 δισ., ενώ η Amazon δήλωσε ότι τα κέρδη σχεδόν διπλασιάστηκαν, στα $5,2 δισ. Τέλος, τα κέρδη του Facebook διπλασιάστηκαν, στα $5,18 δισ., σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Φωτό: Vlad Busuioc/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ