
Το Hydrogen Council, συνασπισμός για την προώθηση του υδρογόνου ως εναλλακτικής μορφής ενέργειας, ανακοίνωσε στις 27 Ιουλίου τη συμμετοχή έντεκα νέων μελών στην «οικογένειά» του, τρία εκ των οποίων προέρχονται από τον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο, δείγμα ότι η ναυτιλία προσανατολίζεται σε καθαρότερες μορφές ενέργειας.
Πιο συγκεκριμένα, μέλη του συνασπισμού αποτελούν πλέον η γαλλική CMA CGM, η ιαπωνική Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK), καθώς και ο ολλανδικός λιμένας του Ρότερνταμ. Σημειώνεται ότι το ολλανδικό λιμάνι είναι ένα από τα ελάχιστα λιμάνια που συμμετέχουν σε αυτή την πρωτοβουλία. Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί ότι μεταξύ των νέων μελών του Hydrogen Council είναι και ο τεχνολογικός κολοσσός Microsoft.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Hydrogen Council, η συμμετοχή των έντεκα αυτών μελών έρχεται σε μια κομβική χρονικά περίοδο, καθώς πολλές χώρες ανά τον κόσμο επιχειρούν να ανακάμψουν από τις δυσάρεστες οικονομικές συνέπειες του κορονοϊού. Το γεγονός αυτό δίνει το έναυσμα στα μέλη του συνασπισμού να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες του υδρογόνου, προκειμένου να χαράξουν ένα πιο βιώσιμο και οικονομικά ανθεκτικό ενεργειακό μέλλον. Ακόμη, ο συνασπισμός αναφέρει ότι οι τελευταίες δύο εβδομάδες ήταν ιδιαίτερα σημαντικές, καθώς πολλές κυβερνήσεις παγκοσμίως ανακοίνωσαν τα πλάνα τους για επενδύσεις και για τη δημιουργία πολιτικών για την προώθηση της χρήσης υδρογόνου. Σημειώνεται ότι από το 2017, έτος ίδρυσης του συνασπισμού, το Hydrogen Council έχει φτάσει να αριθμεί 92 μέλη ‒ από τα αρχικά δεκατρία.
Ο Co-Chair του Hydrogen Council, Benoît Potier, δήλωσε ότι «καθώς οι policy-makers, οι επιχειρήσεις και οι επενδυτές ανά τον κόσμο προσπαθούν να ανακάμψουν από τις δυσάρεστες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις του κορονοϊού, το υδρογόνο αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο ως αναπόσπαστο κομμάτι του (ενεργειακού) παζλ. Τα πρόσφατα πλάνα της ΕΕ και της Νότιας Κορέας σχετικά με το υδρογόνο αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της τάσης και ελπίζουμε ότι θα συμμετάσχουν σύντομα κι άλλες χώρες. Η κρίση (της πανδημίας) θα καθορίσει τόσο την παραγωγή όσο και την κατανάλωση ενέργειας για τουλάχιστον μία γενιά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ