
Το Hydrogen Council, συνασπισμός για την προώθηση του υδρογόνου ως εναλλακτικής μορφής ενέργειας, ανακοίνωσε στις 27 Ιουλίου τη συμμετοχή έντεκα νέων μελών στην «οικογένειά» του, τρία εκ των οποίων προέρχονται από τον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο, δείγμα ότι η ναυτιλία προσανατολίζεται σε καθαρότερες μορφές ενέργειας.
Πιο συγκεκριμένα, μέλη του συνασπισμού αποτελούν πλέον η γαλλική CMA CGM, η ιαπωνική Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK), καθώς και ο ολλανδικός λιμένας του Ρότερνταμ. Σημειώνεται ότι το ολλανδικό λιμάνι είναι ένα από τα ελάχιστα λιμάνια που συμμετέχουν σε αυτή την πρωτοβουλία. Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί ότι μεταξύ των νέων μελών του Hydrogen Council είναι και ο τεχνολογικός κολοσσός Microsoft.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Hydrogen Council, η συμμετοχή των έντεκα αυτών μελών έρχεται σε μια κομβική χρονικά περίοδο, καθώς πολλές χώρες ανά τον κόσμο επιχειρούν να ανακάμψουν από τις δυσάρεστες οικονομικές συνέπειες του κορονοϊού. Το γεγονός αυτό δίνει το έναυσμα στα μέλη του συνασπισμού να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες του υδρογόνου, προκειμένου να χαράξουν ένα πιο βιώσιμο και οικονομικά ανθεκτικό ενεργειακό μέλλον. Ακόμη, ο συνασπισμός αναφέρει ότι οι τελευταίες δύο εβδομάδες ήταν ιδιαίτερα σημαντικές, καθώς πολλές κυβερνήσεις παγκοσμίως ανακοίνωσαν τα πλάνα τους για επενδύσεις και για τη δημιουργία πολιτικών για την προώθηση της χρήσης υδρογόνου. Σημειώνεται ότι από το 2017, έτος ίδρυσης του συνασπισμού, το Hydrogen Council έχει φτάσει να αριθμεί 92 μέλη ‒ από τα αρχικά δεκατρία.
Ο Co-Chair του Hydrogen Council, Benoît Potier, δήλωσε ότι «καθώς οι policy-makers, οι επιχειρήσεις και οι επενδυτές ανά τον κόσμο προσπαθούν να ανακάμψουν από τις δυσάρεστες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις του κορονοϊού, το υδρογόνο αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο ως αναπόσπαστο κομμάτι του (ενεργειακού) παζλ. Τα πρόσφατα πλάνα της ΕΕ και της Νότιας Κορέας σχετικά με το υδρογόνο αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της τάσης και ελπίζουμε ότι θα συμμετάσχουν σύντομα κι άλλες χώρες. Η κρίση (της πανδημίας) θα καθορίσει τόσο την παραγωγή όσο και την κατανάλωση ενέργειας για τουλάχιστον μία γενιά».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Η Ελλάδα, μέσα από στοχευμένες και συντονισμένες προσπάθειες των τελευταίων ετών, έχει καταστεί μείζων ενεργειακός κόμβος, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εθνική και ευρωπαϊκή ενεργειακή διαφοροποίηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ