
Πτώση στη συνολική διαχείριση φορτίων κατέγραψε για το H1 ο λιμένας του Ρότερνταμ, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Αρχή του λιμανιού.
Το ολλανδικό λιμάνι διαχειρίστηκε 218,9 εκατ. τόνους φορτίων το πρώτο εξάμηνο του 2020, συνιστώντας πτώση κατά 9,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, οπότε είχε καταγράψει αριθμούς ρεκόρ.
Η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ αναφέρει ότι ο κλάδος των dry bulk ήταν αυτός ο οποίος επηρεάστηκε περισσότερο, καταγράφοντας μείωση κατά 19%, στους 30,8 εκατ. τόνους. Πέρα από την προφανή επίπτωση του κορονοϊού στον εν λόγω κλάδο, σημαντικό ρόλο φαίνεται πως έπαιξε και η μείωση της παγκόσμιας παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος κατά 22%, καθώς και η πτώση της παραγωγής άνθρακα κατά 34%.
Όπως ανέφερε εκπρόσωπος της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ, «τα εργοστάσια χάλυβα, τα οποία προμηθεύονται την πρώτη ύλη μέσω του λιμανιού του Ρότερνταμ, παράγουν αρκετά λιγότερο από το συνηθισμένο».
Όσον αφορά τον κλάδο των υγρών φορτίων, 99,8 εκατ. τόνοι διακινήθηκαν μέσω του λιμένα, σημειώνοντας πτώση κατά 9% σε σχέση με το H1 του 2019. Ειδικότερα, το fuel oil κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση, αφού ο όγκος του μειώθηκε κατά 22%.
Ο κλάδος των containers σημείωσε πτώση κατά 7% σε όρους TEU και 3% σε όρους μεταφερόμενου όγκου φορτίων για το H1. Οι κλάδοι των break bulk και ro-ro σημείωσαν πτώση στα φορτία κατά 11% και 12% αντίστοιχα.
Ο γενικός διευθυντής της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ, Allard Castelein, δήλωσε: «Οι αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας του Covid-19 γίνονται αισθητές παγκοσμίως. Επομένως δεν πρέπει να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι η διακίνηση φορτίων τους τελευταίους έξι μήνες είναι αρκετά μειωμένη σε σχέση με την περσινή. Στη θετική πλευρά, η διακίνηση φορτίων για το δεύτερο τρίμηνο ήταν καλύτερη από το αναμενόμενο».
Φωτό: David Mark/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ