
Πτώση στη συνολική διαχείριση φορτίων κατέγραψε για το H1 ο λιμένας του Ρότερνταμ, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Αρχή του λιμανιού.
Το ολλανδικό λιμάνι διαχειρίστηκε 218,9 εκατ. τόνους φορτίων το πρώτο εξάμηνο του 2020, συνιστώντας πτώση κατά 9,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, οπότε είχε καταγράψει αριθμούς ρεκόρ.
Η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ αναφέρει ότι ο κλάδος των dry bulk ήταν αυτός ο οποίος επηρεάστηκε περισσότερο, καταγράφοντας μείωση κατά 19%, στους 30,8 εκατ. τόνους. Πέρα από την προφανή επίπτωση του κορονοϊού στον εν λόγω κλάδο, σημαντικό ρόλο φαίνεται πως έπαιξε και η μείωση της παγκόσμιας παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος κατά 22%, καθώς και η πτώση της παραγωγής άνθρακα κατά 34%.
Όπως ανέφερε εκπρόσωπος της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ, «τα εργοστάσια χάλυβα, τα οποία προμηθεύονται την πρώτη ύλη μέσω του λιμανιού του Ρότερνταμ, παράγουν αρκετά λιγότερο από το συνηθισμένο».
Όσον αφορά τον κλάδο των υγρών φορτίων, 99,8 εκατ. τόνοι διακινήθηκαν μέσω του λιμένα, σημειώνοντας πτώση κατά 9% σε σχέση με το H1 του 2019. Ειδικότερα, το fuel oil κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση, αφού ο όγκος του μειώθηκε κατά 22%.
Ο κλάδος των containers σημείωσε πτώση κατά 7% σε όρους TEU και 3% σε όρους μεταφερόμενου όγκου φορτίων για το H1. Οι κλάδοι των break bulk και ro-ro σημείωσαν πτώση στα φορτία κατά 11% και 12% αντίστοιχα.
Ο γενικός διευθυντής της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ, Allard Castelein, δήλωσε: «Οι αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας του Covid-19 γίνονται αισθητές παγκοσμίως. Επομένως δεν πρέπει να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι η διακίνηση φορτίων τους τελευταίους έξι μήνες είναι αρκετά μειωμένη σε σχέση με την περσινή. Στη θετική πλευρά, η διακίνηση φορτίων για το δεύτερο τρίμηνο ήταν καλύτερη από το αναμενόμενο».
Φωτό: David Mark/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Το 2025 αποτέλεσε κομβικό έτος για τις συμμαχίες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, καθώς φέτος διήλθαν μια περίοδο αναδιάρθρωσης. Σε πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence, αναδεικνύεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ