
Σε αναθεώρηση και πιθανή αντικατάσταση ορισμένων όρων σκοπεύει να προβεί το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό. Σύμφωνα με διαταγή του αρχηγού του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, Tony Radakin, θα υπάρξουν αλλαγές σε συγκεκριμένους όρους, προκειμένου οι γυναίκες νεοσύλλεκτες να μην αισθάνονται παραγκωνισμένες. Παραδείγματα τέτοιων όρων αποτελούν αυτά των «seaman» και «manpower», τους οποίους, σύμφωνα με πηγές εντός του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, πολλοί δεν θεωρούν πολιτικά ορθούς.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «The Sun», πολλά από τα μέλη του Πολεμικού Ναυτικού της Μ. Βρετανίας συμφωνούν ότι ορισμένοι όροι με ξεκάθαρη τάση διακρίσεως λόγω φύλου, αποτελούν πλέον πρόβλημα και είναι «ακατάλληλοι». Ως εκ τούτου, η ηγεσία έχει αποφασίσει να προβεί σε αντικατάστασή τους.
Στον αντίποδα, υπάρχουν και αξιωματικοί οι οποίοι θεωρούν το ζήτημα αυτό αξιολύπητο και ένα είδος αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης από τον ρόλο με τον οποίο είναι επιφορτισμένο το Πολεμικό Ναυτικό της Μ. Βρετανίας: την προστασία της χώρας. Σύμφωνα με δήλωση ανώτατου στελέχους του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, «ο μόνος λόγος για αλλαγή των όρων-προσφωνήσεων θα ήταν εάν υπήρχε κάποιο εμπόδιο για τη στρατολόγηση γυναικών, αλλά αυτή βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα από ποτέ».
Οι βαθμίδες «seaman» και «able seaman» αποτελούν τις κατώτατες βαθμίδες του Πολεμικού Ναυτικού. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η «Sun», πιθανές εναλλακτικές αποτελούν οι όροι «seafarer» και «mariner». Κατά τον ίδιο αξιωματούχο, ενδεχομένως να ανακύψουν και ορισμένα προβλήματα με την αντικατάσταση όρων όπως αυτός του «seaman», καθότι η εν λόγω βαθμίδα έχει σημαντικό ιστορικό υπόβαθρο. Γεγονός αποτελεί ωστόσο ότι το Πολεμικό Ναυτικό συνιστά το σώμα με τη μεγαλύτερη δυσκολία προσέλκυσης γυναικών στη Μ. Βρετανία.
Το 2017, ο Στρατός Ξηράς της Μ. Βρετανίας είχε προβεί σε παρόμοια απόφαση σχετικά με όρους που πιθανώς εκλαμβάνεται ότι περιέχουν στοιχεία διάκρισης λόγω φύλου. Σύμφωνα με την τότε απόφαση, λέξεις προς αποφυγή, όποτε αυτό καθίστατο δυνατό, ήταν οι «mankind», «sportsmanship» και «forefathers». «Προωθούμε ένα μοντέρνο και ανοιχτό προς όλους εργασιακό περιβάλλον», είχε δηλώσει ο τότε εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Άμυνας της Μ. Βρετανίας.
Φωτό: Erik S. Lesser/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ