
Σε αναθεώρηση και πιθανή αντικατάσταση ορισμένων όρων σκοπεύει να προβεί το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό. Σύμφωνα με διαταγή του αρχηγού του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, Tony Radakin, θα υπάρξουν αλλαγές σε συγκεκριμένους όρους, προκειμένου οι γυναίκες νεοσύλλεκτες να μην αισθάνονται παραγκωνισμένες. Παραδείγματα τέτοιων όρων αποτελούν αυτά των «seaman» και «manpower», τους οποίους, σύμφωνα με πηγές εντός του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, πολλοί δεν θεωρούν πολιτικά ορθούς.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «The Sun», πολλά από τα μέλη του Πολεμικού Ναυτικού της Μ. Βρετανίας συμφωνούν ότι ορισμένοι όροι με ξεκάθαρη τάση διακρίσεως λόγω φύλου, αποτελούν πλέον πρόβλημα και είναι «ακατάλληλοι». Ως εκ τούτου, η ηγεσία έχει αποφασίσει να προβεί σε αντικατάστασή τους.
Στον αντίποδα, υπάρχουν και αξιωματικοί οι οποίοι θεωρούν το ζήτημα αυτό αξιολύπητο και ένα είδος αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης από τον ρόλο με τον οποίο είναι επιφορτισμένο το Πολεμικό Ναυτικό της Μ. Βρετανίας: την προστασία της χώρας. Σύμφωνα με δήλωση ανώτατου στελέχους του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, «ο μόνος λόγος για αλλαγή των όρων-προσφωνήσεων θα ήταν εάν υπήρχε κάποιο εμπόδιο για τη στρατολόγηση γυναικών, αλλά αυτή βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα από ποτέ».
Οι βαθμίδες «seaman» και «able seaman» αποτελούν τις κατώτατες βαθμίδες του Πολεμικού Ναυτικού. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η «Sun», πιθανές εναλλακτικές αποτελούν οι όροι «seafarer» και «mariner». Κατά τον ίδιο αξιωματούχο, ενδεχομένως να ανακύψουν και ορισμένα προβλήματα με την αντικατάσταση όρων όπως αυτός του «seaman», καθότι η εν λόγω βαθμίδα έχει σημαντικό ιστορικό υπόβαθρο. Γεγονός αποτελεί ωστόσο ότι το Πολεμικό Ναυτικό συνιστά το σώμα με τη μεγαλύτερη δυσκολία προσέλκυσης γυναικών στη Μ. Βρετανία.
Το 2017, ο Στρατός Ξηράς της Μ. Βρετανίας είχε προβεί σε παρόμοια απόφαση σχετικά με όρους που πιθανώς εκλαμβάνεται ότι περιέχουν στοιχεία διάκρισης λόγω φύλου. Σύμφωνα με την τότε απόφαση, λέξεις προς αποφυγή, όποτε αυτό καθίστατο δυνατό, ήταν οι «mankind», «sportsmanship» και «forefathers». «Προωθούμε ένα μοντέρνο και ανοιχτό προς όλους εργασιακό περιβάλλον», είχε δηλώσει ο τότε εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Άμυνας της Μ. Βρετανίας.
Φωτό: Erik S. Lesser/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ