
Σε αναθεώρηση και πιθανή αντικατάσταση ορισμένων όρων σκοπεύει να προβεί το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό. Σύμφωνα με διαταγή του αρχηγού του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, Tony Radakin, θα υπάρξουν αλλαγές σε συγκεκριμένους όρους, προκειμένου οι γυναίκες νεοσύλλεκτες να μην αισθάνονται παραγκωνισμένες. Παραδείγματα τέτοιων όρων αποτελούν αυτά των «seaman» και «manpower», τους οποίους, σύμφωνα με πηγές εντός του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, πολλοί δεν θεωρούν πολιτικά ορθούς.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «The Sun», πολλά από τα μέλη του Πολεμικού Ναυτικού της Μ. Βρετανίας συμφωνούν ότι ορισμένοι όροι με ξεκάθαρη τάση διακρίσεως λόγω φύλου, αποτελούν πλέον πρόβλημα και είναι «ακατάλληλοι». Ως εκ τούτου, η ηγεσία έχει αποφασίσει να προβεί σε αντικατάστασή τους.
Στον αντίποδα, υπάρχουν και αξιωματικοί οι οποίοι θεωρούν το ζήτημα αυτό αξιολύπητο και ένα είδος αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης από τον ρόλο με τον οποίο είναι επιφορτισμένο το Πολεμικό Ναυτικό της Μ. Βρετανίας: την προστασία της χώρας. Σύμφωνα με δήλωση ανώτατου στελέχους του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, «ο μόνος λόγος για αλλαγή των όρων-προσφωνήσεων θα ήταν εάν υπήρχε κάποιο εμπόδιο για τη στρατολόγηση γυναικών, αλλά αυτή βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα από ποτέ».
Οι βαθμίδες «seaman» και «able seaman» αποτελούν τις κατώτατες βαθμίδες του Πολεμικού Ναυτικού. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η «Sun», πιθανές εναλλακτικές αποτελούν οι όροι «seafarer» και «mariner». Κατά τον ίδιο αξιωματούχο, ενδεχομένως να ανακύψουν και ορισμένα προβλήματα με την αντικατάσταση όρων όπως αυτός του «seaman», καθότι η εν λόγω βαθμίδα έχει σημαντικό ιστορικό υπόβαθρο. Γεγονός αποτελεί ωστόσο ότι το Πολεμικό Ναυτικό συνιστά το σώμα με τη μεγαλύτερη δυσκολία προσέλκυσης γυναικών στη Μ. Βρετανία.
Το 2017, ο Στρατός Ξηράς της Μ. Βρετανίας είχε προβεί σε παρόμοια απόφαση σχετικά με όρους που πιθανώς εκλαμβάνεται ότι περιέχουν στοιχεία διάκρισης λόγω φύλου. Σύμφωνα με την τότε απόφαση, λέξεις προς αποφυγή, όποτε αυτό καθίστατο δυνατό, ήταν οι «mankind», «sportsmanship» και «forefathers». «Προωθούμε ένα μοντέρνο και ανοιχτό προς όλους εργασιακό περιβάλλον», είχε δηλώσει ο τότε εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Άμυνας της Μ. Βρετανίας.
Φωτό: Erik S. Lesser/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ