
Σε αναθεώρηση και πιθανή αντικατάσταση ορισμένων όρων σκοπεύει να προβεί το Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό. Σύμφωνα με διαταγή του αρχηγού του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, Tony Radakin, θα υπάρξουν αλλαγές σε συγκεκριμένους όρους, προκειμένου οι γυναίκες νεοσύλλεκτες να μην αισθάνονται παραγκωνισμένες. Παραδείγματα τέτοιων όρων αποτελούν αυτά των «seaman» και «manpower», τους οποίους, σύμφωνα με πηγές εντός του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, πολλοί δεν θεωρούν πολιτικά ορθούς.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «The Sun», πολλά από τα μέλη του Πολεμικού Ναυτικού της Μ. Βρετανίας συμφωνούν ότι ορισμένοι όροι με ξεκάθαρη τάση διακρίσεως λόγω φύλου, αποτελούν πλέον πρόβλημα και είναι «ακατάλληλοι». Ως εκ τούτου, η ηγεσία έχει αποφασίσει να προβεί σε αντικατάστασή τους.
Στον αντίποδα, υπάρχουν και αξιωματικοί οι οποίοι θεωρούν το ζήτημα αυτό αξιολύπητο και ένα είδος αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης από τον ρόλο με τον οποίο είναι επιφορτισμένο το Πολεμικό Ναυτικό της Μ. Βρετανίας: την προστασία της χώρας. Σύμφωνα με δήλωση ανώτατου στελέχους του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού, «ο μόνος λόγος για αλλαγή των όρων-προσφωνήσεων θα ήταν εάν υπήρχε κάποιο εμπόδιο για τη στρατολόγηση γυναικών, αλλά αυτή βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα από ποτέ».
Οι βαθμίδες «seaman» και «able seaman» αποτελούν τις κατώτατες βαθμίδες του Πολεμικού Ναυτικού. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η «Sun», πιθανές εναλλακτικές αποτελούν οι όροι «seafarer» και «mariner». Κατά τον ίδιο αξιωματούχο, ενδεχομένως να ανακύψουν και ορισμένα προβλήματα με την αντικατάσταση όρων όπως αυτός του «seaman», καθότι η εν λόγω βαθμίδα έχει σημαντικό ιστορικό υπόβαθρο. Γεγονός αποτελεί ωστόσο ότι το Πολεμικό Ναυτικό συνιστά το σώμα με τη μεγαλύτερη δυσκολία προσέλκυσης γυναικών στη Μ. Βρετανία.
Το 2017, ο Στρατός Ξηράς της Μ. Βρετανίας είχε προβεί σε παρόμοια απόφαση σχετικά με όρους που πιθανώς εκλαμβάνεται ότι περιέχουν στοιχεία διάκρισης λόγω φύλου. Σύμφωνα με την τότε απόφαση, λέξεις προς αποφυγή, όποτε αυτό καθίστατο δυνατό, ήταν οι «mankind», «sportsmanship» και «forefathers». «Προωθούμε ένα μοντέρνο και ανοιχτό προς όλους εργασιακό περιβάλλον», είχε δηλώσει ο τότε εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Άμυνας της Μ. Βρετανίας.
Φωτό: Erik S. Lesser/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ