
H Κίνα αναμένεται ότι θα ξεπεράσει τις ΗΠΑ ως η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, όπως αναφέρει το World Economic Forum.
Σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), ασιατικές χώρες θα αποτελέσουν τη μερίδα του λέοντος των κορυφαίων οικονομιών του κόσμου σε όρους ΑΕΠ έως το 2024. Πιο συγκεκριμένα, η οικονομική ανάπτυξη της Κίνας είναι «φρενήρης» από τη δεκαετία του 1990, ενώ η Ινδία και η Ινδονησία εισήλθαν πρόσφατα στην κορυφαία δεκάδα των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου και αναμένεται να καταλάβουν αντίστοιχα την τρίτη και την πέμπτη θέση έως το 2024. Η Ιαπωνία θα αποτελέσει την τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία, ενώ η Ρωσία θα βρεθεί στην έκτη θέση της σχετικής λίστας.
Η αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη της Ασίας είναι ένας από τους λόγους για την ενίσχυση του ΑΕΠ των χωρών της ηπείρου. Ενώ η Κίνα αποτελεί τον κινητήριο μοχλό οικονομικής ανάπτυξης μέχρι στιγμής τον 21ο αιώνα, η γήρανση του πληθυσμού της εκτιμάται ότι θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην κατανάλωση. Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εκτιμούν ότι η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες και η Μαλαισία θα ενισχύσουν σημαντικά το εργατικό τους δυναμικό τα επόμενα έτη, συμβάλλοντας έτσι στην άνοδο του μέσου όρο των διαθέσιμων εισοδημάτων.
Σε ό,τι αφορά την επιχειρηματικότητα, πολυεθνικές εταιρείες ασιατικών συμφερόντων, όπως η κινεζική Huawei και η ινδική Tata, αναπτύχθηκαν ραγδαία τα τελευταία χρόνια και εκτιμάται ότι τα επόμενα έτη η παρουσία τους στις διεθνείς αγορές θα ενισχυθεί περαιτέρω. Βέβαια, η μεγάλη ανάπτυξη που καταγράφεται στην Ασία φέρνει στην επιφάνεια και κάποια προβλήματα που ανέκυψαν, όπως το αυξανόμενο χάσμα μεταξύ αγροτικών και αστικών πληθυσμών, η κλιματική αλλαγή και νέες προκλήσεις που σχετίζονται με τη δημόσια διοίκηση και τους θεσμούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ