
H Κίνα αναμένεται ότι θα ξεπεράσει τις ΗΠΑ ως η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, όπως αναφέρει το World Economic Forum.
Σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), ασιατικές χώρες θα αποτελέσουν τη μερίδα του λέοντος των κορυφαίων οικονομιών του κόσμου σε όρους ΑΕΠ έως το 2024. Πιο συγκεκριμένα, η οικονομική ανάπτυξη της Κίνας είναι «φρενήρης» από τη δεκαετία του 1990, ενώ η Ινδία και η Ινδονησία εισήλθαν πρόσφατα στην κορυφαία δεκάδα των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου και αναμένεται να καταλάβουν αντίστοιχα την τρίτη και την πέμπτη θέση έως το 2024. Η Ιαπωνία θα αποτελέσει την τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία, ενώ η Ρωσία θα βρεθεί στην έκτη θέση της σχετικής λίστας.
Η αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη της Ασίας είναι ένας από τους λόγους για την ενίσχυση του ΑΕΠ των χωρών της ηπείρου. Ενώ η Κίνα αποτελεί τον κινητήριο μοχλό οικονομικής ανάπτυξης μέχρι στιγμής τον 21ο αιώνα, η γήρανση του πληθυσμού της εκτιμάται ότι θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην κατανάλωση. Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εκτιμούν ότι η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες και η Μαλαισία θα ενισχύσουν σημαντικά το εργατικό τους δυναμικό τα επόμενα έτη, συμβάλλοντας έτσι στην άνοδο του μέσου όρο των διαθέσιμων εισοδημάτων.
Σε ό,τι αφορά την επιχειρηματικότητα, πολυεθνικές εταιρείες ασιατικών συμφερόντων, όπως η κινεζική Huawei και η ινδική Tata, αναπτύχθηκαν ραγδαία τα τελευταία χρόνια και εκτιμάται ότι τα επόμενα έτη η παρουσία τους στις διεθνείς αγορές θα ενισχυθεί περαιτέρω. Βέβαια, η μεγάλη ανάπτυξη που καταγράφεται στην Ασία φέρνει στην επιφάνεια και κάποια προβλήματα που ανέκυψαν, όπως το αυξανόμενο χάσμα μεταξύ αγροτικών και αστικών πληθυσμών, η κλιματική αλλαγή και νέες προκλήσεις που σχετίζονται με τη δημόσια διοίκηση και τους θεσμούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ