
Σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 από τα πλοία του στόλου της πέτυχε η Danaos το 2019. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία αντεπεξήλθε επιτυχώς στους στόχους του IΜO 2030 για την περιεκτικότητα άνθρακα, έντεκα χρόνια νωρίτερα, καθώς πέτυχε μείωση των εκπομπών CO2 κατά 41,5% ανά τονομίλι για το 2019 σε σχέση με το 2008.
Μεταξύ των ετών 2008 και 2019, η μέση μεταφορική ικανότητα του στόλου της Danaos έχει αυξηθεί, ενώ έχουν λάβει χώρα σημαντικές βελτιώσεις, προκειμένου τα πλοία να καταστούν περισσότερο αποδοτικά. Σε συνδυασμό με τις οικονομίες κλίμακος μέσω της προσθήκης νεότευκτων, ο δείκτης λειτουργικής αποδοτικότητας του στόλου της εταιρείας έχει βελτιωθεί σημαντικά.
Παράλληλα διενεργήθηκαν οι απαραίτητες τροποποιήσεις/βελτιστοποιήσεις στους κύριους κινητήρες των πλοίων προς υποστήριξη της μείωσης της ταχύτητας. Η Danaos εξέτασε, ακόμη, 38 μεθόδους βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων και επένδυσε σε πολλές από αυτές. Μάλιστα, η αναγκαιότητα για την αξιολόγηση των επενδύσεων στις οποίες έχει προβεί η Danaos οδήγησε την εταιρεία στη δημιουργία της έξυπνης πλατφόρμας WAVES, η οποία αναλύει δεδομένα ως υποστηρικτικό εργαλείο λήψης αποφάσεων.
Όλα τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα η Danaos να ευθυγραμμιστεί με τις κατευθυντήριες γραμμές του ΙΜΟ, έχοντας ήδη πετύχει τους περιβαλλοντικούς στόχους του 2030.
Η Danaos δεν σταματά εδώ, καθώς εξετάζει ήδη νέα εναλλακτικά καύσιμα και άλλες καινοτομίες για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, σε πλήρη συμφωνία με πρωτοβουλίες για «ανθρακική ουδετερότητα», όπως αυτή των Poseidon Principles.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ