
Σημαντικές μειώσεις στη ροή φορτίων από το North Sea Port καταγράφηκαν το α΄ εξάμηνο του 2020. Σύμφωνα με τα στοιχεία του λιμένα, ο οποίος καλύπτει μια περιοχή 60 χλμ., που εκτείνεται από το Vlissingen της Ολλανδίας έως τη Γάνδη του Βελγίου, ο συνολικός αριθμός διακίνησης εμπορευμάτων για το α΄ εξάμηνο ανήλθε σε 32,4 εκατ. τόνους, πτώση κατά 11,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019.
Μολονότι οι μεταφορές για όλους τους τύπους φορτίων κατέγραψαν πτώση από και προς τη Βόρεια Θάλασσα, εντούτοις αξίζει να σημειωθεί ότι αυτός των containers έδειξε να μην επηρεάζεται από τις προκλήσεις του κορονοϊού. Σύμφωνα με τα στοιχεία του North Sea Port, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε αύξηση κατά 5,4%, ενώ οι εκτιμήσεις του λιμανιού δείχνουν ότι η ανοδική πορεία ενδεχομένως να συνεχιστεί. Όσον αφορά τους υπόλοιπους τύπους φορτίων, οι μεταφορτώσεις χύδην υγρών, χύδην ξηρών και Ro-Ro μειώθηκαν κατά 17,3%, 7,2% και 29% αντίστοιχα.
Το North Sea Port αναφέρει ότι οι επιπτώσεις της πανδημίας έκαναν αισθητή την παρουσία τους, κυρίως κατά τη διάρκεια του Q2, με τη ροή φορτίων από και προς το λιμάνι να ανέρχεται σε 15,6 εκατ. τόνους, πτώση κατά 16,4% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Παράλληλα, το λιμάνι κατέγραψε μεταφόρτωση 28 εκατ. τόνων σε λιμάνια κοντινών αποστάσεων το H1, πτώση κατά 5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Αν και η πανδημία του κορονοϊού έχει βάλει φρένο στην ανάπτυξη του North Sea Port, το λιμάνι εκτιμά ανάκαμψη τόσο στη μεταφορά φορτίων προς διεθνείς προορισμούς όσο και στη μεταφορά μέσω πλοίων που εκτελούν εσωτερικούς πλόες. Η εκτιμώμενη αύξηση της διακίνησης φορτίων από το λιμάνι θα λάβει χώρα προς τα τέλη του 2020.
Φωτό: en.northseaport.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ