
Στην υλοποίηση τρίμηνου δοκιμαστικού project θα προβούν εταιρείες του ναυτιλιακού κλάδου στο λιμάνι του Ρότερνταμ. Το εν λόγω project, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του λιμένα, έχει ως σκοπό τη διαχείριση containers χωρίς τη χρήση κωδικού PIN. Αντί του παραδοσιακού κωδικού PIN, θα χρησιμοποιηθεί μια νέα εφαρμογή «secure container release», η οποία αναμένεται να αποτελέσει πιο ασφαλή λύση σε σχέση με τη χρήση κωδικών PIN.
Μεταξύ των συμμετεχόντων σε αυτό το project είναι και οι εταιρείες CMA CGM, Hapag-Lloyd, MSC, ONE-Line και Hutchison Ports ECT Rotterdam. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το λιμάνι του Ρότερνταμ, κάθε χρόνο ο λιμένας δέχεται εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, τα οποία πρέπει να προωθηθούν στους προορισμούς τους. Η διαδικασία είναι αρκετά περίπλοκη, ενώ χρειάζεται τον συντονισμό και τη συνεργασία των ναυτιλιακών εταιρειών, τερματικών σταθμών και freight forwarders.
Η εν λόγω διαδικασία, επομένως, ενέχει και ορισμένους κινδύνους. Μετά την εκφόρτωσή τους στο λιμάνι, τα containers φορτώνονται σε φορτηγά, με προορισμό τον τελικό παραλήπτη. Η διαδικασία μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων από τις λιμενικές εγκαταστάσεις στα φορτηγά επικυρώνεται με τη χρήση κωδικού PIN. Οποιοδήποτε λάθος ή καθυστέρηση στην εν λόγω διαδικασία ενδέχεται να προκαλέσει συγχύσεις μεταξύ πελατών και μεταφορέων. Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι η χρήση κωδικών PIN καθιστά τις διαδικασίες ροής των εμπορευματοκιβωτίων εντός της μεταφορικής αλυσίδας ευάλωτες σε πρακτικές εξαπάτησης.
Το project θα αντικαταστήσει τους κωδικούς PIN με ένα ψηφιακό διακριτικό, το οποίο θα είναι μοναδικό για κάθε container. Ως εκ τούτου, η διαδικασία διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων από τους διάφορους σταθμούς της μεταφορικής αλυσίδας θα μοιάζει με μια σκυταλοδρομία. Παρότι το διακριτικό είναι μοναδικό για κάθε container, εντούτοις θα μεταβιβάζεται από όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας: από τον αποστολέα μέχρι τον τελικό παραλήπτη.
Όπως δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής του ολλανδικού λιμένα, Emile Hoogsteden, «κατά τη διάρκεια του project, οι συμμετέχοντες θα χρησιμοποιούν εφαρμογή με τεχνολογία blockchain, η οποία θα τους επιτρέπει να οργανώνουν με ασφαλή και αποτελεσματικό τρόπο τις διαδικασίες ροής των εμπορευματοκιβωτίων στην αλυσίδα μεταφορών».
Φωτό: Bernd Dittrich/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ