
Την εξασφάλιση της επιδιωκόμενης προέγκρισης από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με στόχο την ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας, ανακοίνωσε η υφυπουργός Ναυτιλίας, Νατάσα Πηλείδου.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το πρωί της Δευτέρας στο Προεδρικό Μέγαρο, η κ. Πηλείδου ανέφερε ότι η απόφαση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση συνάδει με τα κριτήρια που θέτει η απόφαση Altmark του 2003 του Δικαστηρίου της ΕΕ, επιτρέποντας στην Κυπριακή Δημοκρατία να προχωρήσει με τα επόμενα βήματα για την επαναλειτουργία της σύνδεσης για τη μεταφορά επιβατών μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε το 2012 συναφές πακέτο με τρία νομοθετήματα (Ανακοίνωση της Επιτροπής, Απόφαση 2012/21/ΕΕ και Ανακοίνωση Πλαίσιο της Επιτροπής), λαμβάνοντας επίσης υπόψη και την Απόφαση Altmark του 2003 όταν το Δικαστήριο της ΕΕ αποφάνθηκε πως η αντιστάθμιση για παροχή δημόσιας υπηρεσίας δεν αποτελεί κρατική ενίσχυση όταν πληρούνται τέσσερα σωρευτικά κριτήρια.
Το Ανώτατο ύψος της Κρατικής Ενίσχυσης ανέρχεται στα 6 εκατομμύρια ευρώ ετησίως εξαιρουμένου του ΦΠΑ. Ο επιτυχών προσφοροδότης θα συμβληθεί με το υφυπουργείο Ναυτιλίας για τρία χρόνια με δυνατότητα παράτασης μέχρι τρία χρόνια. Η υπηρεσία θα ξεκινήσει σε ημερομηνία που θα συμφωνηθεί από κοινού μεταξύ Αναθέτουσας Αρχής και του επιτυχόντος προσφοροδότη.
Το δρομολόγιο θα εκτελείται από επιβατηγό πλοίο, το οποίο θα πρέπει να φέρει σημαία ΕΕ/ΕΟΧ, η οποία να εντάσσεται στην Λευκή Λίστα του Μνημονίου των Παρισίων, με ηλικία όχι άνω των 35 ετών, καθώς και να είναι ενταγμένο με Νηογνώμονα μέλος του IACS και αναγνωρισμένο από την ΕΕ.
Θα πρέπει, δε, να υπάρχει ελάχιστη δυνατότητα μεταφοράς 200 επιβατών και διαθεσιμότητα καμπινών για τουλάχιστον 140 άτομα, εάν η διάρκεια του ταξιδιού υπερβαίνει τις 16 ώρες.
Σε ό,τι αφορά τα κόμιστρα, αυτά ορίζονται ως εξής: 50 ευρώ για αεροπορική θέση μονής διαδρομής και 80 μετ’ επιστροφής, καθώς 80 ευρώ για μονή καμπίνα μίας διαδρομής και 120 μετ’ επιστροφής.
Τα παιδιά μέχρι 24 μηνών θα ταξιδεύουν δωρεάν, ενώ από 2 έως 12 ετών θα υπόκεινται σε διαφοροποιημένα ή μειωμένα κόμιστρα.
Τα οχήματα θα κοστίζουν 75 ευρώ για τη μονή διαδρομή και 150 μετ’ επιστροφής, ενώ οι μοτοσικλέτες των επιβατών θα κοστίζουν 50 ευρώ για μονή διαδρομή και 100 μετ’ επιστροφής. Οι τιμές αυτές ισχύουν χωρίς τα λιμενικά τέλη.
Αν και όλα δείχνουν ότι κυρίως λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, είναι δύσκολη η έναρξη του δρομολογίου μέσα στο 2020, εντούτοις -κατέληξε η κ. Πηλείδου- υπάρχει ενδιαφέρον από ελληνικές, κυπριακές αλλά και άλλες εταιρείες. Η οριστικοποίηση της διαδικασίας θα γίνει μετά από συνεργασία με τον Γενικό Λογιστήριο, το υπουργείο Οικονομικών, αλλά και την προκήρυξη ανοικτής διαδικασίας προσφορών σύμφωνα με τον περί της Ρύθμισης των Διαδικασιών Σύναψης Δημοσίων Συμβάσεων και για Συναφή Θέματα Νόμο του 2016 (Ν.73(Ι)/2016).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Σε μια σαφή επίδειξη εμπιστοσύνης προς την αγορά της Αφρικής, ο παγκόσμιος κολοσσός logistics, DHL Group, ανακοίνωσε ένα επενδυτικό πλάνο που υπερβαίνει τα 300…
Ένα επενδυτικό πλάνο-μαμούθ εξήγγειλε πρόσφατα η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Νότιας Κορέας. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η HMM έχει τοποθετήσει…
Η αναβολή του IMO Net-Zero Framework έφερε στην επιφάνεια τη διχογνωμία που επικρατούσε εντός των κύκλων της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναφορικά με το εν λόγω…
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ