
Η κυβέρνηση Τραμπ προέβη σε επιβολή κυρώσεων στη μεξικανική εταιρεία Libre Abordo, η οποία δραστηριοποιείται στο εμπόριο, στη διανομή και στην αποθήκευση βασικών εμπορευμάτων, κατηγορώντας την ότι βοήθησε τη Βενεζουέλα με την τροφοδοσία των απαραίτητων καυσίμων, κυρίως βενζίνης.
Η εν λόγω επιβολή κυρώσεων αποτελεί την πρώτη επίσημη απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ στον Μεξικανό πρόεδρο Andrés Manuel López Obrador, ο οποίος πρόσφατα δήλωσε ότι το Μεξικό θα συνεχίσει να εφοδιάζει τη Βενεζουέλα με βενζίνη, παρά τις απειλές των ΗΠΑ.
Παράλληλα, η συναλλαγματική ισοτιμία του μεξικανικού πέσο έναντι του αμερικανικού δολαρίου κατέγραψε μείωση κατά 2% μετά την επιβολή των προαναφερθεισών κυρώσεων.
Πέρα από την εταιρεία Libre Abordo, στο στόχαστρο των κυρώσεων των ΗΠΑ βρέθηκε και η Schlager Business Group, καθώς και οι Olga Maria Zepeda και Veronica Esparza, oι οποίες μετέχουν στο μετοχικό σχήμα του ομίλου.
Η Libre Abordo ανέφερε ότι το νομικό της επιτελείο θα εξετάσει την απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ. Η μεξικανική εταιρεία δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι η κυβέρνηση Τραμπ τη συσχέτισε λανθασμένα με κάποιες εταιρικές οντότητες. Η αποστολή εμπορευμάτων στη Βενεζουέλα για ανθρωπιστικούς λόγους δεν πρέπει να υπόκειται σε κυρώσεις, δήλωσε εκπρόσωπος της Libre Abordo στο Reuters.
Το 2019, η Ουάσιγκτον αναγνώρισε τον Juan Guaido, πολιτικό αντίπαλο του Νικολά Μαδούρο, ως δικαιωματικό ηγέτη της Βενεζουέλας. Παράλληλα, οι υφιστάμενες κυρώσεις της αμερικανικής κυβέρνησης αποτελούν προσπάθεια τόσο των ΗΠΑ όσο και πολλών ακόμα χωρών να υπονομεύσουν την κυβέρνηση της Βενεζουέλας, καθώς θεωρούν την εκλογή του Μαδούρο μη νόμιμη. Ωστόσο, ο Μαδούρο παραμένει στην εξουσία, έχοντας τη στήριξη του στρατού της Βενεζουέλας, καθώς και της Ρωσίας, της Κίνας και της Κούβας. «Οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να καταδιώκουν όσους αποφεύγουν τις κυρώσεις», δήλωσε ο αναπληρωτής γραμματέας του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ, Justin Muzinich.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ