
Σύμφωνα με τον υπουργό Πετρελαίου του Ιράκ, Ihsan Ismaae, η συμμόρφωση της χώρας στις περικοπές παραγωγής πετρελαίου που ορίζει ο OPEC+ θα έχει ως αποτέλεσμα το κράτος της νοτιοδυτικής Ασίας να μειώσει τις εξαγωγές του στα 2,8 εκατ. βαρέλια την ημέρα για τον μήνα Ιούνιο.
Σύμφωνα με δεδομένα της IHS Markit Commodities at Sea, οι συνολικές εξαγωγές crude oil του Ιράκ για το πρώτο μισό του Ιουνίου μειώθηκαν περίπου στα 3,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, που σημαίνει ότι το Ιράκ εξήγαγε περισσότερο πετρέλαιο απ’ ό,τι παρήγαγε τον Μάιο.
Ωστόσο, η μείωση των εξαγωγών δεν αποτελεί εύκολο έργο για το Ιράκ. Μάλιστα, ενώ οι εξαγωγές κατά την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου άγγιξαν τα 2,9 εκατ. βαρέλια, ο αριθμός τους ανήλθε σε 3,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουνίου. Ως εκ τούτου, οι εξαγωγές για το υπόλοιπο του Ιουνίου θα πρέπει να μειωθούν στα 2,35 εκατ. βαρέλια την ημέρα, προκειμένου το Ιράκ να επιτύχει πλήρη συμμόρφωση με τις οδηγίες του OPEC+. Παρ’ όλα αυτά, κάτι τέτοιο φαίνεται ιδιαίτερα δύσκολο. Για την επίτευξη των στόχων μείωσης της παραγωγής πετρελαίου, το Ιράκ θα επιχειρήσει τη μείωση εσωτερικής κατανάλωσης crude oil, αντικαθιστώντας το με φυσικό αέριο, το οποίο θα επιτρέψει στο κράτος να αυξήσει τις εξαγωγές του.
Παράλληλα, η κυβέρνηση του Ιράκ διαπραγματεύεται τη μείωση της παραγωγής πετρελαίου από διεθνείς εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε πετρελαϊκά πεδία της χώρας. Σύμφωνα με την HIS Markit, η ιρακινή κυβέρνηση έχει έλθει σε επαφή με την BP, για τη μείωση παραγωγής πετρελαίου κατά 10% επιπλέον στο πεδίο Rumaila, νότια της χώρας. Η Βαγδάτη συμφώνησε επίσης με τη Lukoil για τη μείωση της παραγωγής κατά 50.000 βαρέλια την ημέρα στο πεδίο West Qurna-2, με τη συνολική παραγωγή του πεδίου να μην υπερβαίνει πλέον τα 280.000 βαρέλια την ημέρα. Αυτή η μείωση θα φέρει την παραγωγή πετρελαίου του πεδίου West Qurna-2 σε παρόμοια επίπεδα, με αυτό του West Qurna-1, στο οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία Exxon.
Η Κίνα και η Ινδία αποτελούν τις χώρες με τις περισσότερες εισαγωγές πετρελαίου από το Ιράκ. Μέχρι στιγμής, για το 2020, οι κινεζικές εισαγωγές ιρακινού πετρελαίου ανέρχονται σε 1,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, ενώ οι αντίστοιχες της Ινδίας ανέρχονται στα 960.000 βαρέλια την ημέρα.
Φωτό: Pxhere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ