
Σύμφωνα με τον υπουργό Πετρελαίου του Ιράκ, Ihsan Ismaae, η συμμόρφωση της χώρας στις περικοπές παραγωγής πετρελαίου που ορίζει ο OPEC+ θα έχει ως αποτέλεσμα το κράτος της νοτιοδυτικής Ασίας να μειώσει τις εξαγωγές του στα 2,8 εκατ. βαρέλια την ημέρα για τον μήνα Ιούνιο.
Σύμφωνα με δεδομένα της IHS Markit Commodities at Sea, οι συνολικές εξαγωγές crude oil του Ιράκ για το πρώτο μισό του Ιουνίου μειώθηκαν περίπου στα 3,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, που σημαίνει ότι το Ιράκ εξήγαγε περισσότερο πετρέλαιο απ’ ό,τι παρήγαγε τον Μάιο.
Ωστόσο, η μείωση των εξαγωγών δεν αποτελεί εύκολο έργο για το Ιράκ. Μάλιστα, ενώ οι εξαγωγές κατά την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου άγγιξαν τα 2,9 εκατ. βαρέλια, ο αριθμός τους ανήλθε σε 3,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουνίου. Ως εκ τούτου, οι εξαγωγές για το υπόλοιπο του Ιουνίου θα πρέπει να μειωθούν στα 2,35 εκατ. βαρέλια την ημέρα, προκειμένου το Ιράκ να επιτύχει πλήρη συμμόρφωση με τις οδηγίες του OPEC+. Παρ’ όλα αυτά, κάτι τέτοιο φαίνεται ιδιαίτερα δύσκολο. Για την επίτευξη των στόχων μείωσης της παραγωγής πετρελαίου, το Ιράκ θα επιχειρήσει τη μείωση εσωτερικής κατανάλωσης crude oil, αντικαθιστώντας το με φυσικό αέριο, το οποίο θα επιτρέψει στο κράτος να αυξήσει τις εξαγωγές του.
Παράλληλα, η κυβέρνηση του Ιράκ διαπραγματεύεται τη μείωση της παραγωγής πετρελαίου από διεθνείς εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε πετρελαϊκά πεδία της χώρας. Σύμφωνα με την HIS Markit, η ιρακινή κυβέρνηση έχει έλθει σε επαφή με την BP, για τη μείωση παραγωγής πετρελαίου κατά 10% επιπλέον στο πεδίο Rumaila, νότια της χώρας. Η Βαγδάτη συμφώνησε επίσης με τη Lukoil για τη μείωση της παραγωγής κατά 50.000 βαρέλια την ημέρα στο πεδίο West Qurna-2, με τη συνολική παραγωγή του πεδίου να μην υπερβαίνει πλέον τα 280.000 βαρέλια την ημέρα. Αυτή η μείωση θα φέρει την παραγωγή πετρελαίου του πεδίου West Qurna-2 σε παρόμοια επίπεδα, με αυτό του West Qurna-1, στο οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία Exxon.
Η Κίνα και η Ινδία αποτελούν τις χώρες με τις περισσότερες εισαγωγές πετρελαίου από το Ιράκ. Μέχρι στιγμής, για το 2020, οι κινεζικές εισαγωγές ιρακινού πετρελαίου ανέρχονται σε 1,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, ενώ οι αντίστοιχες της Ινδίας ανέρχονται στα 960.000 βαρέλια την ημέρα.
Φωτό: Pxhere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ