
Σύμφωνα με τον υπουργό Πετρελαίου του Ιράκ, Ihsan Ismaae, η συμμόρφωση της χώρας στις περικοπές παραγωγής πετρελαίου που ορίζει ο OPEC+ θα έχει ως αποτέλεσμα το κράτος της νοτιοδυτικής Ασίας να μειώσει τις εξαγωγές του στα 2,8 εκατ. βαρέλια την ημέρα για τον μήνα Ιούνιο.
Σύμφωνα με δεδομένα της IHS Markit Commodities at Sea, οι συνολικές εξαγωγές crude oil του Ιράκ για το πρώτο μισό του Ιουνίου μειώθηκαν περίπου στα 3,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, που σημαίνει ότι το Ιράκ εξήγαγε περισσότερο πετρέλαιο απ’ ό,τι παρήγαγε τον Μάιο.
Ωστόσο, η μείωση των εξαγωγών δεν αποτελεί εύκολο έργο για το Ιράκ. Μάλιστα, ενώ οι εξαγωγές κατά την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου άγγιξαν τα 2,9 εκατ. βαρέλια, ο αριθμός τους ανήλθε σε 3,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουνίου. Ως εκ τούτου, οι εξαγωγές για το υπόλοιπο του Ιουνίου θα πρέπει να μειωθούν στα 2,35 εκατ. βαρέλια την ημέρα, προκειμένου το Ιράκ να επιτύχει πλήρη συμμόρφωση με τις οδηγίες του OPEC+. Παρ’ όλα αυτά, κάτι τέτοιο φαίνεται ιδιαίτερα δύσκολο. Για την επίτευξη των στόχων μείωσης της παραγωγής πετρελαίου, το Ιράκ θα επιχειρήσει τη μείωση εσωτερικής κατανάλωσης crude oil, αντικαθιστώντας το με φυσικό αέριο, το οποίο θα επιτρέψει στο κράτος να αυξήσει τις εξαγωγές του.
Παράλληλα, η κυβέρνηση του Ιράκ διαπραγματεύεται τη μείωση της παραγωγής πετρελαίου από διεθνείς εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε πετρελαϊκά πεδία της χώρας. Σύμφωνα με την HIS Markit, η ιρακινή κυβέρνηση έχει έλθει σε επαφή με την BP, για τη μείωση παραγωγής πετρελαίου κατά 10% επιπλέον στο πεδίο Rumaila, νότια της χώρας. Η Βαγδάτη συμφώνησε επίσης με τη Lukoil για τη μείωση της παραγωγής κατά 50.000 βαρέλια την ημέρα στο πεδίο West Qurna-2, με τη συνολική παραγωγή του πεδίου να μην υπερβαίνει πλέον τα 280.000 βαρέλια την ημέρα. Αυτή η μείωση θα φέρει την παραγωγή πετρελαίου του πεδίου West Qurna-2 σε παρόμοια επίπεδα, με αυτό του West Qurna-1, στο οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία Exxon.
Η Κίνα και η Ινδία αποτελούν τις χώρες με τις περισσότερες εισαγωγές πετρελαίου από το Ιράκ. Μέχρι στιγμής, για το 2020, οι κινεζικές εισαγωγές ιρακινού πετρελαίου ανέρχονται σε 1,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, ενώ οι αντίστοιχες της Ινδίας ανέρχονται στα 960.000 βαρέλια την ημέρα.
Φωτό: Pxhere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ