
Σύμφωνα με τον υπουργό Πετρελαίου του Ιράκ, Ihsan Ismaae, η συμμόρφωση της χώρας στις περικοπές παραγωγής πετρελαίου που ορίζει ο OPEC+ θα έχει ως αποτέλεσμα το κράτος της νοτιοδυτικής Ασίας να μειώσει τις εξαγωγές του στα 2,8 εκατ. βαρέλια την ημέρα για τον μήνα Ιούνιο.
Σύμφωνα με δεδομένα της IHS Markit Commodities at Sea, οι συνολικές εξαγωγές crude oil του Ιράκ για το πρώτο μισό του Ιουνίου μειώθηκαν περίπου στα 3,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, που σημαίνει ότι το Ιράκ εξήγαγε περισσότερο πετρέλαιο απ’ ό,τι παρήγαγε τον Μάιο.
Ωστόσο, η μείωση των εξαγωγών δεν αποτελεί εύκολο έργο για το Ιράκ. Μάλιστα, ενώ οι εξαγωγές κατά την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου άγγιξαν τα 2,9 εκατ. βαρέλια, ο αριθμός τους ανήλθε σε 3,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουνίου. Ως εκ τούτου, οι εξαγωγές για το υπόλοιπο του Ιουνίου θα πρέπει να μειωθούν στα 2,35 εκατ. βαρέλια την ημέρα, προκειμένου το Ιράκ να επιτύχει πλήρη συμμόρφωση με τις οδηγίες του OPEC+. Παρ’ όλα αυτά, κάτι τέτοιο φαίνεται ιδιαίτερα δύσκολο. Για την επίτευξη των στόχων μείωσης της παραγωγής πετρελαίου, το Ιράκ θα επιχειρήσει τη μείωση εσωτερικής κατανάλωσης crude oil, αντικαθιστώντας το με φυσικό αέριο, το οποίο θα επιτρέψει στο κράτος να αυξήσει τις εξαγωγές του.
Παράλληλα, η κυβέρνηση του Ιράκ διαπραγματεύεται τη μείωση της παραγωγής πετρελαίου από διεθνείς εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε πετρελαϊκά πεδία της χώρας. Σύμφωνα με την HIS Markit, η ιρακινή κυβέρνηση έχει έλθει σε επαφή με την BP, για τη μείωση παραγωγής πετρελαίου κατά 10% επιπλέον στο πεδίο Rumaila, νότια της χώρας. Η Βαγδάτη συμφώνησε επίσης με τη Lukoil για τη μείωση της παραγωγής κατά 50.000 βαρέλια την ημέρα στο πεδίο West Qurna-2, με τη συνολική παραγωγή του πεδίου να μην υπερβαίνει πλέον τα 280.000 βαρέλια την ημέρα. Αυτή η μείωση θα φέρει την παραγωγή πετρελαίου του πεδίου West Qurna-2 σε παρόμοια επίπεδα, με αυτό του West Qurna-1, στο οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία Exxon.
Η Κίνα και η Ινδία αποτελούν τις χώρες με τις περισσότερες εισαγωγές πετρελαίου από το Ιράκ. Μέχρι στιγμής, για το 2020, οι κινεζικές εισαγωγές ιρακινού πετρελαίου ανέρχονται σε 1,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, ενώ οι αντίστοιχες της Ινδίας ανέρχονται στα 960.000 βαρέλια την ημέρα.
Φωτό: Pxhere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για την ανάγκη ανανέωσης του στόλου των bulk carriers και τις τάσεις που διαμορφώνονται στη ναυλαγορά μίλησε ο κ. Kώστας Δελαπόρτας, CEO της DryDel…
Στις 28 Απριλίου, το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Ltd. ανακοίνωσε την καθέλκυση του «Adora Flora City», του δεύτερου κινεζικού κρουαζιερόπλοιου που έχει…
Με δυναμικούς ρυθμούς κινήθηκαν οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2025, καταγράφοντας ετήσια άνοδο κατά 4,8%, σύμφωνα με το στατιστικό δελτίο που…
Δεμένα θα παραμείνουν αύριο τα πλοία σε όλη τη χώρα λόγω της συμμετοχής της Πανελλαδικής Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία…
Στο αγκυροβόλιο του Λακωνικού Κόλπου δυτικά της Ελαφονήσου ρυμουλκήθηκε με ασφάλεια το φορτηγό πλοίο με σημαία Λιβερίας και 27 μέλη πλήρωμα, που είχε παραμείνει…
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ