
															H Σαουδική Αραβία, o κορυφαίος εξαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο, προσανατολίζεται στην αύξηση του μεριδίου της στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου στο 15% έως το 2025, από 11,6% σήμερα, το υψηλότερο μερίδιο από τη δεκαετία του ’80, δήλωσε αναλυτής της JP Morgan στο πρακτορείο Reuters.
Σύμφωνα με την αμερικανική επενδυτική τράπεζα, ο OPEC και ο μεγαλύτερος παραγωγός του, η Σαουδική Αραβία, αναμένεται να δραστηριοποιηθούν προκειμένου να καλύψουν το κενό στην προσφορά πετρελαίου, καθώς οι επενδύσεις σε νέα έργα παραγωγής μαύρου χρυσού θα επηρεαστούν σημαντικά από τη μεγάλη πτώση των τιμών του πετρελαίου, εξαιτίας της κρίσης του κορονοϊού.
Το μερίδιο του OPEC στην παγκόσμια προσφορά πετρελαίου αναμένεται να αυξηθεί στο 40% έως το 2025, από περίπου 33% σήμερα.
Ενώ οι χώρες του OPEC πρόκειται να επωφεληθούν από τους μειωμένους προϋπολογισμούς εξορυκτικών επενδυτικών σχεδίων, η παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου στις ΗΠΑ δεν πρόκειται να αυξηθεί σημαντικά έως το 2030 σε σύγκριση με το 2020. Η JP Morgan προβλέπει ότι η παραγωγή σχιστόλιθου στις ΗΠΑ θα ανέλθει στα 11 εκατ. βαρέλια την ημέρα (bpd) το 2030, σε σύγκριση με 10,9 εκατ. bpd το 2020.
Σύμφωνα με τη Rystad Energy, οι παγκόσμιες δαπάνες για πετρέλαιο και φυσικό αέριο αναμένεται να μειωθούν στο χαμηλότερο επίπεδο 15 ετών, στα $383 δισ. φέτος, μειωμένες κατά 29% σε σύγκριση με το 2019.
Εάν οι επενδύσεις σε πετρέλαιο δεν βελτιωθούν από τα χαμηλά επίπεδα του 2020, «τότε αυτό θα μείωνε το προσδοκώμενο επίπεδο προσφοράς το 2025 κατά περίπου 9 εκατ. βαρέλια την ημέρα, δημιουργώντας σαφή κίνδυνο αυστηρότερων αγορών εάν η ζήτηση αρχίσει να επιστρέφει προς την πορεία που ακολουθούσε πριν από την κρίση», ανέφερε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) σε έκθεση τον περασμένο μήνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…

Η Vietjet, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Βιετνάμ, βρίσκεται σε ρυθμούς ενίσχυσης του στόλου αεροσκαφών του, κατόπιν στενής συνεργασίας του με τους κατασκευαστές…

Οι δείκτες των ναύλων της liner ναυτιλίας για δρομολόγια μεταξύ Άπω Ανατολής – Δυτικής Ακτής και Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ ακολουθούν την ανιούσα καθ’…

Ένα νέο κεφάλαιο στην πλοιοδιαχείριση ανοίγει ο ιαπωνικός κολοσσός Nippon Yusen Kaisha (NYK), στο πλαίσιο της στρατηγικής επιχειρηματικής ολοκλήρωσης του ομίλου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…

Την ετήσια έκθεσή της για τα δεδομένα στη ναυτασφαλιστική αγορά δημοσίευσε πρόσφατα η International Union of Marine Insurance (IUMI). Το «Stats Report» παρουσιάζει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ