
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Dataliner, οι εξαγωγές σε εμπορευματοκιβώτια από την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής (East Coast of South America ‒ ECSA) προς την Κίνα το πρώτο τετράμηνο έφτασαν τα 143.781 TEUs, σημειώνοντας αύξηση κατά 19% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η πλειoνότητα του όγκου των μεταφερόμενων προϊόντων, τα οποία ήταν τρόφιμα, ανήλθε σε 63.000 TEUs. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 40% σε σχέση με το α΄ τετράμηνο του 2019, κατά το οποίο εξήχθησαν από την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής 45.000 TEUs. Μεταξύ των εξαγωγών τροφίμων, εξέχουσα θέση φαίνεται να καταλαμβάνει το κρέας, γεγονός που εξηγεί και την αύξηση των εξαγωγών σε refrigerated containers κατά 40% σε σχέση με το 2019.
Το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2020, η Βραζιλία εξήγε 31% περισσότερο βοδινό κρέας στην Κίνα, καθώς και 31% περισσότερο κρέας πουλερικών. Η Αργεντινή σημείωσε επίσης αυξήσεις στις εξαγωγές βοδινού και κρέατος πουλερικών, κατά 34% και 20% αντίστοιχα. Όσον αφορά το χοιρινό κρέας, η ζήτηση έφτασε σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, με τις εξαγωγές τις Βραζιλίας προς την Κίνα να αυξάνονται κατά 223%.
Οι κύριοι λόγοι για την απότομη αύξηση των βραζιλιάνικων και αργεντίνικων εξαγωγών προς την Κίνα ήταν αφενός η αφρικανική πανώλη των χοίρων, αφετέρου η μείωση των παραγωγικών διαδικασιών στον τομέα του κρέατος από πλευράς ΗΠΑ λόγω του κορονοϊού.
Ωστόσο, ένας παράγοντας-κλειδί που ενδεχομένως να ενισχύσει τις εμπορικές σχέσεις των λατινοαμερικανικών χωρών με την Κίνα είναι ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Στις αρχές του μήνα, η Κίνα γνωστοποίησε την απόφασή της να αποτρέψει τις κρατικές της εταιρείες από το να αγοράζουν σόγια και χοιρινό κρέας αμερικανικής προέλευσης.
Τέλος, την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου, η αξία του αμερικανικού δολαρίου έναντι του βραζιλιάνικού ρεάλ αυξήθηκε κατά 30%, καθιστώντας τις βραζιλιάνικες εξαγωγές πιο ανταγωνιστικές και ελκυστικότερες για την Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ