
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Dataliner, οι εξαγωγές σε εμπορευματοκιβώτια από την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής (East Coast of South America ‒ ECSA) προς την Κίνα το πρώτο τετράμηνο έφτασαν τα 143.781 TEUs, σημειώνοντας αύξηση κατά 19% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η πλειoνότητα του όγκου των μεταφερόμενων προϊόντων, τα οποία ήταν τρόφιμα, ανήλθε σε 63.000 TEUs. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 40% σε σχέση με το α΄ τετράμηνο του 2019, κατά το οποίο εξήχθησαν από την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής 45.000 TEUs. Μεταξύ των εξαγωγών τροφίμων, εξέχουσα θέση φαίνεται να καταλαμβάνει το κρέας, γεγονός που εξηγεί και την αύξηση των εξαγωγών σε refrigerated containers κατά 40% σε σχέση με το 2019.
Το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2020, η Βραζιλία εξήγε 31% περισσότερο βοδινό κρέας στην Κίνα, καθώς και 31% περισσότερο κρέας πουλερικών. Η Αργεντινή σημείωσε επίσης αυξήσεις στις εξαγωγές βοδινού και κρέατος πουλερικών, κατά 34% και 20% αντίστοιχα. Όσον αφορά το χοιρινό κρέας, η ζήτηση έφτασε σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, με τις εξαγωγές τις Βραζιλίας προς την Κίνα να αυξάνονται κατά 223%.
Οι κύριοι λόγοι για την απότομη αύξηση των βραζιλιάνικων και αργεντίνικων εξαγωγών προς την Κίνα ήταν αφενός η αφρικανική πανώλη των χοίρων, αφετέρου η μείωση των παραγωγικών διαδικασιών στον τομέα του κρέατος από πλευράς ΗΠΑ λόγω του κορονοϊού.
Ωστόσο, ένας παράγοντας-κλειδί που ενδεχομένως να ενισχύσει τις εμπορικές σχέσεις των λατινοαμερικανικών χωρών με την Κίνα είναι ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Στις αρχές του μήνα, η Κίνα γνωστοποίησε την απόφασή της να αποτρέψει τις κρατικές της εταιρείες από το να αγοράζουν σόγια και χοιρινό κρέας αμερικανικής προέλευσης.
Τέλος, την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου, η αξία του αμερικανικού δολαρίου έναντι του βραζιλιάνικού ρεάλ αυξήθηκε κατά 30%, καθιστώντας τις βραζιλιάνικες εξαγωγές πιο ανταγωνιστικές και ελκυστικότερες για την Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ