
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Dataliner, οι εξαγωγές σε εμπορευματοκιβώτια από την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής (East Coast of South America ‒ ECSA) προς την Κίνα το πρώτο τετράμηνο έφτασαν τα 143.781 TEUs, σημειώνοντας αύξηση κατά 19% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η πλειoνότητα του όγκου των μεταφερόμενων προϊόντων, τα οποία ήταν τρόφιμα, ανήλθε σε 63.000 TEUs. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 40% σε σχέση με το α΄ τετράμηνο του 2019, κατά το οποίο εξήχθησαν από την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής 45.000 TEUs. Μεταξύ των εξαγωγών τροφίμων, εξέχουσα θέση φαίνεται να καταλαμβάνει το κρέας, γεγονός που εξηγεί και την αύξηση των εξαγωγών σε refrigerated containers κατά 40% σε σχέση με το 2019.
Το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2020, η Βραζιλία εξήγε 31% περισσότερο βοδινό κρέας στην Κίνα, καθώς και 31% περισσότερο κρέας πουλερικών. Η Αργεντινή σημείωσε επίσης αυξήσεις στις εξαγωγές βοδινού και κρέατος πουλερικών, κατά 34% και 20% αντίστοιχα. Όσον αφορά το χοιρινό κρέας, η ζήτηση έφτασε σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, με τις εξαγωγές τις Βραζιλίας προς την Κίνα να αυξάνονται κατά 223%.
Οι κύριοι λόγοι για την απότομη αύξηση των βραζιλιάνικων και αργεντίνικων εξαγωγών προς την Κίνα ήταν αφενός η αφρικανική πανώλη των χοίρων, αφετέρου η μείωση των παραγωγικών διαδικασιών στον τομέα του κρέατος από πλευράς ΗΠΑ λόγω του κορονοϊού.
Ωστόσο, ένας παράγοντας-κλειδί που ενδεχομένως να ενισχύσει τις εμπορικές σχέσεις των λατινοαμερικανικών χωρών με την Κίνα είναι ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Στις αρχές του μήνα, η Κίνα γνωστοποίησε την απόφασή της να αποτρέψει τις κρατικές της εταιρείες από το να αγοράζουν σόγια και χοιρινό κρέας αμερικανικής προέλευσης.
Τέλος, την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου, η αξία του αμερικανικού δολαρίου έναντι του βραζιλιάνικού ρεάλ αυξήθηκε κατά 30%, καθιστώντας τις βραζιλιάνικες εξαγωγές πιο ανταγωνιστικές και ελκυστικότερες για την Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ