
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ωκεανών, η πετρελαϊκή εταιρεία Equinor δημοσιοποίησε τους στόχους της σχετικά με τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τις δραστηριότητές της που σχετίζονται με τη θάλασσα και τη ναυτιλία. Ως παραγωγός και χρήστης ναυτιλιακών καυσίμων, η Equinor έχει τη δυνατότητα να συμβάλει στη μείωση εκπομπών άνθρακα της ναυτιλίας.
«Από τη θέση μας στη νορβηγική ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα (NCS), θα αναπτύξουμε νέες λύσεις για τη ριζική μείωση των εκπομπών, σε συνεργασία με τη νορβηγική αλλά και την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία», δήλωσε η Irene Rummelhoff, αντιπρόεδρος του marketing της Equinor.
Η Equinor αποσκοπεί στη μείωση κατά το ήμισυ των εκπομπών άνθρακα από τις θαλάσσιες δραστηριότητές της στη Νορβηγία έως το 2030, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες του 2005, και στη μείωση κατά 50% των εκπομπών έως το 2050.
Σύμφωνα με τις αναφορές της εταιρείας, η χρησιμοποίηση και η προώθηση περιβαλλοντικά φιλικών καυσίμων είναι κάτι που ήδη εφαρμόζεται, ενώ μεσοπρόθεσμα θα δοθούν λύσεις μέσω υβριδικών συστημάτων και μπαταριών. Μακροπρόθεσμος στόχος της εταιρείας είναι η σταδιακή μετατροπή των καυσίμων, προς χρήση στον ναυτιλιακό τομέα, σε πλήρως οικολογικά. Η Equinor έχει εντοπίσει του εξής τρόπους ανάπτυξης οικολογικών καυσίμων για τον τομέα της ναυτιλίας:
• Αύξηση της χρήσης βιοκαυσίμου στο τελικό καύσιμο.
• Παραγωγή αμμωνίας και υδρογόνου από φυσικό αέριο, σε συνδυασμό με την ηλεκτρόλυση νερού από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
«Η επιτυχής ανάπτυξη καυσίμων μηδενικών εκπομπών για τον ναυτιλιακό τομέα θα απαιτήσει στενή συνεργασία μεταξύ της βιομηχανίας, των πλοιοκτητών, των προμηθευτών τεχνολογίας, των διεθνών οργανισμών και των αρμόδιων αρχών. Εάν πετύχουμε, θα εξασφαλίσουμε ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και θα συμβάλουμε σε μια πιο βιώσιμη χρήση των παγκόσμιων ωκεανών», δήλωσε ο Kjetil Johnsen, αντιπρόεδρος για τους τομείς της ναυτιλίας, της ναυτιλιακής τεχνολογίας και των επιθεωρήσεων της Equinor.
Φωτό: AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ