
Σύμφωνα με την εταιρεία Naval Dome, που ειδικεύεται σε ζητήματα cybersecurity στη ναυτιλία, ο συνολικός αριθμός κυβερνοεπιθέσεων χτύπησε κόκκινο τον Φεβρουάριο, έχοντας αυξηθεί κατά 400%, υπογραμμίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το πόσο ευάλωτη είναι η ναυτιλία σε τέτοιου είδους επιθέσεις.
Αν και τα κακόβουλα ηλεκτρονικά αποτελούν τον κύριο λόγο της αύξησης των κυβερνοεπιθέσεων, η Naval Dome προσθέτει ότι οι περιορισμοί στα ταξίδια, τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης και η υφιστάμενη οικονομική κρίση στέκονται επίσης εμπόδιο στην προστασία των ναυτιλιακών εταιρειών. Ενδεικτικά, μεταξύ των κυβερνοεπιθέσεων υψηλού βεληνεκούς ξεχωρίζουν αυτές των MSC, καθώς και οι δύο κυβερνοεπιθέσεις στο αυστραλιανό Toll Group. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Naval Dome, Itai Sela, οι περιορισμοί που έχει επιβάλει η παγκόσμια κρίση του Covid-19 αναγκάζουν τις εταιρείες λογισμικού να εγκαταστήσουν αυτόνομα συστήματα προστασίας μέσω διαδικτύου, με αποτέλεσμα την παράκαμψη πρωτοκόλλων ασφαλείας από τις εταιρείες, γεγονός που τις καθιστά ευάλωτες σε κυβερνοεπιθέσεις.
Παράλληλα, η εταιρεία παροχής λογισμικών προστασίας McAfee ανέφερε ότι οι κυβερνοεπιθέσεις μέσω cloud σε επιχειρήσεις αυξήθηκαν κατά 630%. Σύμφωνα με αναφορά της Dryad Global, οι δράστες ερευνούν τις εταιρείες-θύματά τους πριν προβούν σε επίθεση. Πιο συγκεκριμένα, μια συνήθης τακτική είναι η φαινομενικά αληθής αποστολή email από υψηλόβαθμα στελέχη της εκάστοτε εταιρείας σε υφισταμένους τους.
Σε δήλωσή του τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος του Toll Group, Thomas Knudsen, τόνισε ότι η σημαντική αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων αποτελεί κίνδυνο για όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες, ανεξαρτήτως μεγέθους και βεληνεκούς, καθιστώντας τη συλλογική δράση από επιχειρήσεις και κυβερνήσεις αναγκαία για την αποτελεσματική διαχείριση του φαινομένου.
Φωτό: Ιbrahim Boran/Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ