
Σύμφωνα με ανακοίνωση του DNV GL, γεγονός αποτελεί η πρώτη επιτυχής επιθεώρηση πλοίου μέσω της χρήσης drone. Η επιθεώρηση πραγματοποιήθηκε σε δεξαμενή ύψους 19,4 μ. σε πλωτή μονάδα παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου.
Πρόκειται για το τελευταίο βήμα προς μια κατεύθυνση ασφαλέστερων και αποτελεσματικότερων επιθεωρήσεων των δεξαμενών των πλοίων. Οι Scout Drone Inspection και ο νηογνώμονας DNV GL συνεργάζονται εδώ και αρκετό καιρό για τη δημιουργία ενός drone επιθεώρησης δεξαμενών πλοίων, προκειμένου να διευκολύνουν τη διεξαγωγή της εν λόγω διαδικασίας.
Ο παραδοσιακός τρόπος επιθεώρησης των δεξαμενών μπορεί να κοστίσει δεκάδες χιλιάδες δολάρια, καθώς η δεξαμενή πρέπει να περάσει από αρκετές διαδικασίες ελέγχου, οι οποίες ενδέχεται να διαρκέσουν πολλές ημέρες. Ο συνδυασμός της χρήσης drone και αλγορίθμου για τη συλλογή και την ανάλυση των βίντεο μπορεί να μειώσει σημαντικά τον χρόνο της επιθεώρησης, παρέχοντας ταυτόχρονα ασφάλεια για τους επιθεωρητές.
«Ασχολούμαστε με ελέγχους μέσω drones από το 2015», δήλωσε ο Geir Fuglerud, Director of Offshore Classification του DNV GL ‒ Maritime. «Αυτή η τελευταία δοκιμή αποτελεί το επόμενο βήμα στον αυτοματισμό, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη για να αναλύσουμε βίντεο σε πραγματικό χρόνο. Ως κλάση, εργαζόμαστε συνεχώς για να επωφεληθούμε από τις εξελίξεις στην τεχνολογία και να κάνουμε τους ελέγχους μας πιο αποτελεσματικούς και ασφαλέστερους για τους επιθεωρητές, παρέχοντας την ίδια ποιότητα και ελαχιστοποιώντας τα κόστη για τους πελάτες μας».
Το drone, που αναπτύχθηκε από την εταιρεία Drone Inspection, χρησιμοποιεί τεχνολογία LiDAR για την πλοήγηση εντός της δεξαμενής. Η τεχνολογία LiDAR δημιουργεί έναν τρισδιάστατο χάρτη της δεξαμενής, ενώ όλες οι εικόνες και τα βίντεο έχουν ακριβή γεωγραφική σήμανση με δεδομένα θέσης. Κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης που πραγματοποιήθηκε, το drone βρισκόταν υπό τον έλεγχο πιλότου. Ωστόσο, με την περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας, οι λειτουργίες αναμένεται να αυτοματοποιηθούν πλήρως.
Φωτό-βίντεο: DNV GL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ