
Η Petroleum Development Oman (PDO) ξεκίνησε τη λειτουργία του πρώτου εργοστασίου ηλιακής ενέργειας, απελευθερώνοντας 95,5 MMcm φυσικού αερίου ετησίως, σε μια περίοδο κατά την οποία τα έσοδα από το πετρέλαιο της χώρας μειώνονται λόγω των αποφάσεων του OPEC+ για περικοπές και της πτώσης των τιμών.
Ο φωτοβολταϊκός σταθμός παραγωγής ενέργειας Amin, στα νότια του Ομάν, συνολικού κόστους κατασκευής $94 εκατ., μπορεί να παράγει έως και 100 MW ηλεκτρικής ενέργειας μέσω ηλιακών πάνελ. Η παραγόμενη ενέργεια θα είναι αρκετή για να τροφοδοτήσει 15.000 νοικοκυριά και θα μπορούσε να οδηγήσει σε ετήσια μείωση εκπομπών CO2 άνω των 225.000 τόνων, κάτι που ισοδυναμεί με την απομάκρυνση 23.000 αυτοκινήτων από τον δρόμο, ανέφερε η PDO. Η πλειονότητα της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο Ομάν πραγματοποιείται μέσω μονάδων ηλεκτροπαραγωγής αργού πετρελαίου (65%) και φυσικού αερίου (35%).
Τα έσοδα από τον τομέα των υδρογονανθράκων αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% του προϋπολογισμού του σουλτανάτου, ο οποίος πλήττεται από τις παρατεταμένες χαμηλές τιμές του μαύρου χρυσού, προκαλώντας μεγάλα ελλείμματα. Η τιμή πετρελαίου που απαιτείται για την εξισορρόπηση του προϋπολογισμού φέτος είναι $85,90/βαρέλι, σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Μετά τη νέα συμφωνία περικοπής παραγωγής του OPEC+ τον Απρίλιο, το Ομάν θα μειώσει το 23% της παραγωγής του κατά τον Μάιο και τον Ιούνιο. Η πτώση ισοδυναμεί με μείωση 201.000 βαρελιών ημερησίως. Το Ομάν είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός στον Περσικό Κόλπο που δεν είναι μέλος του OPEC, είναι ωστόσο μέλος της συμμαχίας του OPEC+.
Το Ομάν διαθέτει μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου στα εδάφη του, κυρίως από το οικόπεδο Khazzan, που εκμεταλλεύεται η BP από τον Σεπτέμβριο του 2017, παράγοντας 1 δισ. κυβικά πόδια ημερησίως. Σε δεύτερη φάση, όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία και η παραγωγή από το οικόπεδο Ghazeer, θα προστεθούν ακόμα 500 MMcf/d.
Φωτό: Valdrin Xhemaj/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ