
Η Petroleum Development Oman (PDO) ξεκίνησε τη λειτουργία του πρώτου εργοστασίου ηλιακής ενέργειας, απελευθερώνοντας 95,5 MMcm φυσικού αερίου ετησίως, σε μια περίοδο κατά την οποία τα έσοδα από το πετρέλαιο της χώρας μειώνονται λόγω των αποφάσεων του OPEC+ για περικοπές και της πτώσης των τιμών.
Ο φωτοβολταϊκός σταθμός παραγωγής ενέργειας Amin, στα νότια του Ομάν, συνολικού κόστους κατασκευής $94 εκατ., μπορεί να παράγει έως και 100 MW ηλεκτρικής ενέργειας μέσω ηλιακών πάνελ. Η παραγόμενη ενέργεια θα είναι αρκετή για να τροφοδοτήσει 15.000 νοικοκυριά και θα μπορούσε να οδηγήσει σε ετήσια μείωση εκπομπών CO2 άνω των 225.000 τόνων, κάτι που ισοδυναμεί με την απομάκρυνση 23.000 αυτοκινήτων από τον δρόμο, ανέφερε η PDO. Η πλειονότητα της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο Ομάν πραγματοποιείται μέσω μονάδων ηλεκτροπαραγωγής αργού πετρελαίου (65%) και φυσικού αερίου (35%).
Τα έσοδα από τον τομέα των υδρογονανθράκων αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% του προϋπολογισμού του σουλτανάτου, ο οποίος πλήττεται από τις παρατεταμένες χαμηλές τιμές του μαύρου χρυσού, προκαλώντας μεγάλα ελλείμματα. Η τιμή πετρελαίου που απαιτείται για την εξισορρόπηση του προϋπολογισμού φέτος είναι $85,90/βαρέλι, σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Μετά τη νέα συμφωνία περικοπής παραγωγής του OPEC+ τον Απρίλιο, το Ομάν θα μειώσει το 23% της παραγωγής του κατά τον Μάιο και τον Ιούνιο. Η πτώση ισοδυναμεί με μείωση 201.000 βαρελιών ημερησίως. Το Ομάν είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός στον Περσικό Κόλπο που δεν είναι μέλος του OPEC, είναι ωστόσο μέλος της συμμαχίας του OPEC+.
Το Ομάν διαθέτει μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου στα εδάφη του, κυρίως από το οικόπεδο Khazzan, που εκμεταλλεύεται η BP από τον Σεπτέμβριο του 2017, παράγοντας 1 δισ. κυβικά πόδια ημερησίως. Σε δεύτερη φάση, όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία και η παραγωγή από το οικόπεδο Ghazeer, θα προστεθούν ακόμα 500 MMcf/d.
Φωτό: Valdrin Xhemaj/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ