
 
															Οι αλλαγές πληρωμάτων αρχίζουν σταδιακά να τοποθετούνται στην εξίσωση της παγκόσμιας αεροπορικής μεταφοράς, με τη διορία που δόθηκε από τις ναυτεργατικές ενώσεις των ITF και ΙΜΕC (International Maritime Employers’ Council) για τον ασφαλή επαναπατρισμό των ναυτικών να απέχει μόλις δύο εβδομάδες.
Με ήδη περισσότερους από 200.000 ναυτικούς να έχουν ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους, η επανέναρξη πτήσεων σε Ινδία, Φιλιππίνες και Κατάρ σταδιακά θα επιτρέπει τις ασφαλείς αλλαγές πληρωμάτων.
Ναυλωμένες πτήσεις έχουν ήδη ξεκινήσει να εκτελούνται εκτός της Ινδίας, με την Ντόχα και το Κολόμπο να λειτουργούν ως κομβικά αεροδρόμια για τη μεταφορά των ναυτικών σε πλοία, καθώς και για τον επαναπατρισμό τους.
Η Ντόχα και το Κολόμπο αποτελούν αεροπορικούς κόμβους, μέσω των οποίων οι ναυτικοί μπορούν να μπαρκάρουν σε πλοία ή να επιστρέψουν στις πατρίδες τους έπειτα από πολύμηνα ταξίδια. Ειδικότερα, το Κολόμπο συμφώνησε για τη διαμονή έως πέντε ημερών στην πόλη για τους ναυτικούς οι οποίοι σκοπεύουν να επιβιβαστούν σε πλοία που βρίσκονται στο μεγαλύτερο οικονομικό κέντρο της Σρι Λάνκα, ενώ διαμονή επτά ημερών θα επιτρέπεται σε ναυτικούς που θα αναχωρούν από την πόλη μέσω ναυλωμένης πτήσης. Ομοίως, το Κατάρ επιτρέπει την παραμονή ναυτικών εντός του αεροδρομίου της Ντόχα για 22 ώρες. Πρόσφατα σε webinar της Ιsalos.net αναφορικά με τις αερομεταφορές, την εμπορευματική και ναυτική κίνηση, στελέχη αεροπορικών εταιρειών ανέφεραν ότι, πτήσεις αποκλειστικά για την απρόσκοπτη μετακίνηση των ναυτικών αποτελεί μια καλή ιδέα, της οποίας το κόστος δεν είναι υψηλό και μάλιστα μπορεί να υλοποιηθεί σχετικά άμεσα. Άλλωστε και στο παρελθόν οι αεροπορικές εταιρείες προχώρησαν σε πτήσεις ειδικού σκοπού.
Ο γενικός γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, António Guterres, προετράπη από ενώσεις όπως το International Chamber of Shipping (ICS), το International Trade Union Confederation (ITUC) και το International Transport Workers’ Federation (ITF) να πείσει τα 198 κράτη-μέλη των Ηνωμένων Εθνών να λάβουν μέτρα για την αποφυγή «ανθρωπιστικής κρίσης», καθώς μέχρι σήμερα 200.000 ναυτικοί παραμένουν εγκλωβισμένοι σε πλοία δίχως να μπορούν να ειστρέψουν στις πατρίδες τους.
«Ο χρόνος λιγοστεύει και πρέπει να δράσουμε άμεσα» αναναφερόταν στην επιστολή των ενώσεων. Η επαναλειτουργία των προαναφερθεισών πτήσεων φαίνεται να είναι το πρώτο βήμα για την επίλυση του ζητήματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ