
Τα futures του πετρελαίου κινήθηκαν σταθεροποιητικά τη Δευτέρα, καθώς οι αυξανόμενες εντάσεις ΗΠΑ–Κίνας επηρέασαν το επενδυτικό κλίμα, ωστόσο οι τιμές βρήκαν στήριξη από τις αναφορές ότι OPEC και Ρωσία βρίσκονται κοντά σε συμφωνία που επεκτείνει τη μείωση της παραγωγής.
Το Brent futures LCOc1 αυξήθηκε κατά 48 λεπτά, ή 1,3%, στα $38,32/βαρέλι, ενώ το αμερικανικό αργό CLc1 τελούσε υπό διαπραγμάτευση στα $35,44/βαρέλι.
Η Αλγερία, η οποία ασκεί την εκ περιτροπής προεδρία του OPEC, πρότεινε τη διεξαγωγή συνάντησης της συμμαχίας των χωρών του OPEC+ στις 4 Ιουνίου αντί για τις 9-10 Ιουνίου.
Τα αποθέματα στο Cushing της Οκλαχόμα μειώθηκαν στα 54,3 εκατ. βαρέλια την εβδομάδα έως τις 29 Μαΐου, ανέφεραν οι έμποροι, επικαλούμενοι έκθεση της Genscape. Σήμερα, Τετάρτη 3 Ιουνίου, η τιμή του πετρελαίου ξεπέρασε τα 40 δολάρια το βαρέλι για πρώτη φορά από τον Μάρτιο, χάρη στα χαμηλότερα αποθέματα στις ΗΠΑ, τις προσδοκίες ότι η συμμαχία ΟΠΕΚ+ θα διατηρήσει τις μειώσεις στην παραγωγή καθώς και στις ενδείξεις για ανάκαμψη της ζήτησης από την κρίση του κορονοϊού.
«Οι τιμές του πετρελαίου έχουν ενισχυθεί σε επίπεδα όπου το κλείσιμο δεν έχει πλέον νόημα και θα πρέπει πραγματικά να ενθαρρυνθούν οι παραγωγοί να αποκαταστήσουν γρήγορα την παραγωγή», σύμφωνα με έκθεση της Bank of America Global Research.
Ωστόσο, οι επενδυτές έχουν γίνει πιο προσεκτικοί, αφού η Κίνα προειδοποίησε για αντίποινα σε σχέση με τις κινήσεις των ΗΠΑ για το Χονγκ Κονγκ.
«Η πιθανότητα αυξημένων εντάσεων ενέχει κίνδυνο για το πρόσφατο ράλι στις τιμές του πετρελαίου», δήλωσε αναλυτής της BNP Paribas.
Οι οικονομικές ανησυχίες και τα ερωτηματικά σχετικά με την ανάκαμψη της ζήτησης καυσίμων επηρέασαν επίσης το μέλλον του πετρελαίου. Τα στοιχεία από τον κλάδο της μεταποίησης έδειξαν ότι τα ασιατικά και τα ευρωπαϊκά εργοστάσια πασχίζουν να διατηρήσουν την παραγωγή τους καθώς τα lockdown που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις μετριάζουν τη ζήτηση.
Φωτό: Keri Jackson/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ