
Τα futures του πετρελαίου κινήθηκαν σταθεροποιητικά τη Δευτέρα, καθώς οι αυξανόμενες εντάσεις ΗΠΑ–Κίνας επηρέασαν το επενδυτικό κλίμα, ωστόσο οι τιμές βρήκαν στήριξη από τις αναφορές ότι OPEC και Ρωσία βρίσκονται κοντά σε συμφωνία που επεκτείνει τη μείωση της παραγωγής.
Το Brent futures LCOc1 αυξήθηκε κατά 48 λεπτά, ή 1,3%, στα $38,32/βαρέλι, ενώ το αμερικανικό αργό CLc1 τελούσε υπό διαπραγμάτευση στα $35,44/βαρέλι.
Η Αλγερία, η οποία ασκεί την εκ περιτροπής προεδρία του OPEC, πρότεινε τη διεξαγωγή συνάντησης της συμμαχίας των χωρών του OPEC+ στις 4 Ιουνίου αντί για τις 9-10 Ιουνίου.
Τα αποθέματα στο Cushing της Οκλαχόμα μειώθηκαν στα 54,3 εκατ. βαρέλια την εβδομάδα έως τις 29 Μαΐου, ανέφεραν οι έμποροι, επικαλούμενοι έκθεση της Genscape. Σήμερα, Τετάρτη 3 Ιουνίου, η τιμή του πετρελαίου ξεπέρασε τα 40 δολάρια το βαρέλι για πρώτη φορά από τον Μάρτιο, χάρη στα χαμηλότερα αποθέματα στις ΗΠΑ, τις προσδοκίες ότι η συμμαχία ΟΠΕΚ+ θα διατηρήσει τις μειώσεις στην παραγωγή καθώς και στις ενδείξεις για ανάκαμψη της ζήτησης από την κρίση του κορονοϊού.
«Οι τιμές του πετρελαίου έχουν ενισχυθεί σε επίπεδα όπου το κλείσιμο δεν έχει πλέον νόημα και θα πρέπει πραγματικά να ενθαρρυνθούν οι παραγωγοί να αποκαταστήσουν γρήγορα την παραγωγή», σύμφωνα με έκθεση της Bank of America Global Research.
Ωστόσο, οι επενδυτές έχουν γίνει πιο προσεκτικοί, αφού η Κίνα προειδοποίησε για αντίποινα σε σχέση με τις κινήσεις των ΗΠΑ για το Χονγκ Κονγκ.
«Η πιθανότητα αυξημένων εντάσεων ενέχει κίνδυνο για το πρόσφατο ράλι στις τιμές του πετρελαίου», δήλωσε αναλυτής της BNP Paribas.
Οι οικονομικές ανησυχίες και τα ερωτηματικά σχετικά με την ανάκαμψη της ζήτησης καυσίμων επηρέασαν επίσης το μέλλον του πετρελαίου. Τα στοιχεία από τον κλάδο της μεταποίησης έδειξαν ότι τα ασιατικά και τα ευρωπαϊκά εργοστάσια πασχίζουν να διατηρήσουν την παραγωγή τους καθώς τα lockdown που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις μετριάζουν τη ζήτηση.
Φωτό: Keri Jackson/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ