
Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ίσως προβεί σε περαιτέρω μειώσεις των τελών διέλευσης, καθώς πολλοί carriers φαίνεται να προτιμούν τη διέλευση των πλοίων τους από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος, προκειμένου να περάσουν μεγαλύτερες ποσότητες φορτίων και να μειώσουν τα κόστη διέλευσης.
Η Διώρυγα του Σουέζ αναγκάστηκε να μειώσει πρώτη φορά τα τέλη διέλευσης, καθώς πολλοί γνωστοί μεταφορείς, όπως η CMA CGM, ουσιαστικά διέκοψαν τη διέλευση από το εν λόγω κανάλι, αναζητώντας πιο οικονομικές θαλάσσιες οδούς μεταφοράς των φορτίων τους.
Σύμφωνα με report της Alphaliner, η διέλευση από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος καθίσταται ελκυστική λύση. Containerships με σημεία αναχώρησης την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική προτιμούν το Ακρωτήριο, με τον συνολικό αριθμό αυτών που το διέσχισαν να ανέρχεται σε 32 από τον περασμένο Μάρτιο. Σε πρόσφατο webinar της BIMCO, o επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, ανέφερε ότι ουσιαστικά η τάση αυτή είναι σημείο των καιρών και δεν αναμένεται να διαρκέσει στο εγγύς μέλλον μόλις η αγορά ανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα.
H ξαφνική αυτή προτίμηση για τη συγκεκριμένη διαδρομή δεν είναι πρωτοφανές φαινόμενο. Όταν οι τιμές πετρελαίου έπεσαν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, το 2015, πλοία από την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ με προορισμό την Ασία ακολούθησαν την ίδια πορεία, μέχρι που οι αρχές της Διώρυγας του Σουέζ αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε εκπτώσεις στα τέλη.
Φωτό: Mohamed Hossam/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ