
															
															Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ίσως προβεί σε περαιτέρω μειώσεις των τελών διέλευσης, καθώς πολλοί carriers φαίνεται να προτιμούν τη διέλευση των πλοίων τους από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος, προκειμένου να περάσουν μεγαλύτερες ποσότητες φορτίων και να μειώσουν τα κόστη διέλευσης.
Η Διώρυγα του Σουέζ αναγκάστηκε να μειώσει πρώτη φορά τα τέλη διέλευσης, καθώς πολλοί γνωστοί μεταφορείς, όπως η CMA CGM, ουσιαστικά διέκοψαν τη διέλευση από το εν λόγω κανάλι, αναζητώντας πιο οικονομικές θαλάσσιες οδούς μεταφοράς των φορτίων τους.
Σύμφωνα με report της Alphaliner, η διέλευση από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος καθίσταται ελκυστική λύση. Containerships με σημεία αναχώρησης την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική προτιμούν το Ακρωτήριο, με τον συνολικό αριθμό αυτών που το διέσχισαν να ανέρχεται σε 32 από τον περασμένο Μάρτιο. Σε πρόσφατο webinar της BIMCO, o επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, ανέφερε ότι ουσιαστικά η τάση αυτή είναι σημείο των καιρών και δεν αναμένεται να διαρκέσει στο εγγύς μέλλον μόλις η αγορά ανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα.
H ξαφνική αυτή προτίμηση για τη συγκεκριμένη διαδρομή δεν είναι πρωτοφανές φαινόμενο. Όταν οι τιμές πετρελαίου έπεσαν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, το 2015, πλοία από την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ με προορισμό την Ασία ακολούθησαν την ίδια πορεία, μέχρι που οι αρχές της Διώρυγας του Σουέζ αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε εκπτώσεις στα τέλη.
Φωτό: Mohamed Hossam/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…

Η Vietjet, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Βιετνάμ, βρίσκεται σε ρυθμούς ενίσχυσης του στόλου αεροσκαφών του, κατόπιν στενής συνεργασίας του με τους κατασκευαστές…

Οι δείκτες των ναύλων της liner ναυτιλίας για δρομολόγια μεταξύ Άπω Ανατολής – Δυτικής Ακτής και Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ ακολουθούν την ανιούσα καθ’…

Ένα νέο κεφάλαιο στην πλοιοδιαχείριση ανοίγει ο ιαπωνικός κολοσσός Nippon Yusen Kaisha (NYK), στο πλαίσιο της στρατηγικής επιχειρηματικής ολοκλήρωσης του ομίλου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ