
Η ανάπτυξη των κοιτασμάτων στην περιοχή Simandou στη Γουινέα όχι μόνο θα αυξήσει τις εξαγωγές iron ore της χώρας, αλλά θα οδηγήσει και πολλούς Κινέζους εισαγωγείς να μετατοπίσουν τις εισαγωγές από την Αυστραλία, με αποτέλεσμα να ενισχυθεί η ζήτηση για bulk carriers.
Tα παραπάνω εξηγεί με νέα του ανάλυση ο οίκος Drewry, σημειώνοντας παράλληλα ότι η Γουινέα ήδη αποτελεί τον μεγαλύτερο προμηθευτή βωξίτη του κόσμου και πλέον προσβλέπει στο να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά iron ore.
To 2019, μια σύμπραξη των SMB και Winning International κέρδισε τον διαγωνισμό για την ανάπτυξη των block 1 και 2 του Simandou , ενός από τα μεγαλύτερα αναξιοποίητα κοιτάσματα σιδηρομεταλλεύματος του κόσμου που βρίσκεται στη Γουινέα.
Η έναρξη της λειτουργίας των εξορύξεων αναμένεται το 2026, δίνοντας την ευκαιρία στη χώρα της Δυτικής Αφρικής να εξάγει 60 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος ετησίως. Κατά τη δεύτερη φάση του project, επιπλέον 50 εκατ. τόνοι iron ore θα προστεθούν στην ετήσια παραγωγική δυνατότητα του Simandou, όπως αναφέρει η Drewry.
Ως μέρος της συμφωνίας, η σύμπραξη των SMB και Winning International θα επενδύσει σημαντικά κεφάλαια για την κατασκευή υποδομών. Στόχος είναι η κατασκευή ενός λιμανιού βαθέων υδάτων και η ανάπτυξη σιδηροδρομικής σύνδεσης από τα ορυχεία στο λιμάνι.
H Κίνα αποτελεί, μακράν του δεύτερου, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα iron ore του κόσμου, καθώς το 70% των παγκόσμιων εξαγωγών κατευθύνονται προς την ασιατική χώρα. Δεδομένου ότι πολλοί Κινέζοι επενδύουν στη Γουινέα καλοβλέποντας τον ορυκτό πλούτο της χώρας, είναι σχεδόν βέβαιο ότι ένα μεγάλο μέρος των κινεζικών εισαγωγών θα προέρχεται από την αφρικανική χώρα τα επόμενα χρόνια, σημειώνει η Drewry.
Βραζιλία και Αυστραλία αποτελούν τους κορυφαίους προμηθευτές σιδηρομεταλλεύματος για την Κίνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο βραζιλιάνικος κολοσσός Vale διατηρεί μακροχρόνια συμβόλαια με την COSCO για τη μεταφορά iron ore στην Κίνα. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, Κίνα και Αυστραλία επιδίδονται σε πολιτικές κόντρες, οι οποίες επεκτείνονται και στις διμερείς εμπορικές τους σχέσεις. Μάλιστα, το α΄ τρίμηνο του 2019, οι λιμενικές αρχές της Κίνας καθυστέρησαν τις εκφορτώσεις αυστραλιανού άνθρακα, ως απόρροια της επιδείνωσης των σχέσεων της. Η Drewry εξηγεί ότι είναι πολύ πιθανό το σενάριο Κινέζοι εισαγωγείς να στραφούν σε φορτία από τη Γουινέα αντί αυτών από την Αυστραλία, εξέλιξη που μόνο αρνητική δεν είναι για την αγορά των dry, καθώς θα αυξηθούν τα τονομίλια.
Πιο συγκεκριμένα, η απόσταση μεταξύ Κίνας-Γουινέας είναι μεγαλύτερη κατά 7.700 ναυτικά μίλια απ’ ό,τι η αντίστοιχη Κίνας-Αυστραλίας, το οποίο μεταφράζεται σε απασχόληση bulkers μεγαλύτερης διάρκειας. Ένα πλοίο, για να ολοκληρώσει το ταξίδι του από τη Γουινέα στην Κίνα, χρειάζεται επιπλέον 50 ημέρες απ’ ό,τι για να ολοκληρώσει το αντίστοιχο Αυστραλία-Κίνα. Συνεπώς, μια διαφαινόμενη τέτοια αλλαγή στο trade pattern θα ωφελήσει τα Capesizes.
Φωτό: Christian Sprogoe/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Τις απευθείας πτήσεις της από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΔΑ) στην πόλη Τσενγκτού μέσω Κωνσταντινούπολης, τέσσερις φορές την εβδομάδα, ξεκίνησε η Sichuan Airlines. Η…
Υπέρτιτλος: Ραγδαία άνοδος των εισαγωγών ντίζελ της Ευρώπης και «χαμόγελα» για τα product tankers Καθώς η ζήτηση για ενέργεια στην Ευρώπη εντείνεται κατά τους…
Το μεγαλύτερο ταμείο της Νορβηγίας, το KLP, ανακοίνωσε ότι δεν θα συνεργάζεται πλέον με δύο εταιρείες που πωλούν εξοπλισμό στον ισραηλινό στρατό, καθώς αυτός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ