
Ένα νέο report του DNV GL αναφορικά με τις προοπτικές του υδρογόνου στην παγκόσμια ενεργειακή σκακιέρα είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.
Η έκθεση «Heading for Hydrogen» φιλοξενεί τα αποτελέσματα έρευνας στην οποία συμμετείχαν μέσω συνεντεύξεων 1.000 επαγγελματίες του κλάδου του πετρελαίου και του φυσικού αερίου.
Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα του DNV GL είναι ότι ένα διαρκώς αυξανόμενο ποσοστό εταιρειών υιοθετεί πολιτικές και μεθόδους παραγωγής μειωμένων εκπομπών άνθρακα. Πιο συγκεκριμένα, φέτος το 60% των συμμετεχόντων αποκρίθηκαν ότι στρέφονται σε καθαρότερες πρακτικές, όταν το 2018 το ποσοστό αυτό κινούνταν στο 44%.
Πάνω από το 50% των συμμετεχόντων στην έρευνα του DNV GL από Ασία-Ειρηνικό (56%), Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική (54%) και Ευρώπη (53%) ανέφεραν ότι το υδρογόνο θα αποτελέσει σημαντικό μέρος του ενεργειακού μείγματος τα επόμενα δέκα έτη.
Ωστόσο, το report επικεντρώνεται στις πολιτικές, τεχνικές και οικονομικές συνιστώσες που είναι αναγκαίες, προκειμένου να κεφαλαιοποιηθούν τα οφέλη από τη χρήση του υδρογόνου. Χαρακτηριστικά στο «Heading for Hydrogen» τονίζεται ότι, για να φτάσουν στο σημείο η βιομηχανία και οι κοινωνίες να απολαύσουν τα μέγιστα οφέλη του υδρογόνου, απαιτείται όλοι οι εμπλεκόμενοι στην αγορά να εστιάσουν στην ασφάλεια, στις υποδομές, στις μεθόδους αποθήκευσης εκπομπών άνθρακα και στις τεχνολογίες για την ανάπτυξη κατάλληλων κινήτρων προς τη χρήση του.
«Το υδρογόνο βρίσκεται στο προσκήνιο, καθώς διαδραματίζεται η ενεργειακή μετάβαση. Αλλά για να αξιοποιηθούν οι δυνατότητές του, τόσο οι κυβερνήσεις όσο και η βιομηχανία θα πρέπει να λάβουν τολμηρές αποφάσεις», δήλωσε η κ. Liv A. Hovem, CEO του DNV GL – Oil & Gas. «Η πρόκληση τώρα είναι η αλλαγή του χρονοδιαγράμματος: από το υδρογόνο στον ορίζοντα, στο υδρογόνο στα σπίτια, στις επιχειρήσεις και στα συστήματα μεταφοράς μας», σχολίασε χαρακτηριστικά.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υπέγραψε χθες Τρίτη εκτελεστικό διάταγμα, με το οποίο αυξήθηκαν από το 25%, στο 50%, οι τελωνειακοί δασμοί που επιβάλλονται…
Η Ρωσία αναμένει αύξηση 50% στα ταξίδια ξένων πλοίων που χρησιμοποιούν φέτος το Βόρειο Πέρασμα κατά μήκος των αρκτικών ακτών της, το οποίο η…
Η ζήτηση αργού πετρελαίου στη Μέση Ανατολή καθυστερεί την άνοδο των ναύλων των VLCCs. Σύμφωνα με ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επικαλούμενη…
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ