
Η ιαπωνική κυβέρνηση προσβλέπει σε έναν νέο τρόπο χρηματοδότησης πλοίων, με σκοπό την προσέλκυση περισσότερων παραγγελιών για τα ναυπηγεία της.
Σύμφωνα με report της Danish Ship Finance, τα ιαπωνικά ναυπηγεία αντιμετωπίζουν όλο και περισσότερα προβλήματα στη λήψη παραγγελιών, με 45 από αυτά να εκτιμάται ότι δεν θα λάβουν καμία νέα παραγγελία στο προσεχές μέλλον.
Το Maritime Bureau of the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism της Ιαπωνίας παρακινεί το κρατικό σχήμα Japan Overseas Infrastructure Investment Corporation for Transport & Urban Development (JOIN) να προβεί σε αύξηση των επενδύσεων για την ενίσχυση παραγγελιών πλοίων από ξένους επενδυτές. Το JOIN θα συγχρηματοδοτεί νέες παραγγελίες που τοποθετούν πλοιοκτήτες μέσω εταιρειών ειδικού σκοπού του εξωτερικού (special purpose company ‒ SPC). Το εύρος των επενδύσεων του JOIN σχετικά με τα logistics επεκτείνεται στα λιμάνια, στους σιδηροδρόμους και στις αποθήκες. Κατά τα πρώτα έξι χρόνια της ύπαρξής του, το JOIN δεν έχει προβεί σε χρηματοδότηση πλοίων, κάτι που πλέον θα αλλάξει μετά την κυβερνητική απόφαση για την αξιοποίησή του ως εναλλακτικής μεθόδου χρηματοδότησης για τις ναυπηγήσεις πλοίων. Τόσο οι εφοπλιστικές ενώσεις της Ιαπωνίας όσο και ενώσεις ναυπηγείων της χώρας είναι μέτοχοι της JOIN.
Η ναυπηγική βιομηχανία της Ιαπωνίας, η μεγαλύτερη στον κόσμο σήμερα, φαίνεται να αντιμετωπίζει προβλήματα σε ό,τι αφορά την πρωτοκαθεδρία της, με την αντίστοιχη κινεζική να την ανταγωνίζεται σθεναρά τα τελευταία είκοσι χρόνια. Το μερίδιο της αγοράς που αντιστοιχεί στα ιαπωνικά ναυπηγεία σήμερα
ανέρχεται στο 20%.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ