
Σημαντικές πτώσεις στα spot rates των crude oil tankers αναμένονται για το υπόλοιπο του 2020, καθώς και για το 2021, ενώ η επαναφορά των παροπλισμένων πλοίων στα διεθνή ύδατα ενδεχομένως να ασκήσει πίεση στη spot αγορά.
Σύμφωνα με την Teekay Tankers, οι μειώσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ θα συνεχίσουν να ισχύουν για το 2020 και το 2021, αν και οι χώρες του OPEC+ έχουν δείξει σημάδια ότι θα υπάρξει βραχυπρόθεσμα σταδιακή αύξηση της παραγωγής.
Ωστόσο, καθώς η παγκόσμια προσφορά και ζήτηση πετρελαίου προσαρμόζονται, ίσως δούμε και μια περίοδο ρευστοποίησης των αποθεμάτων, που μπορεί να μετριάσει τη ζήτηση των tankers μεσοπρόθεσμα, ανέφερε η Teekay Tankers.
Με τις νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα λόγω οικονομικών περιορισμών και δυσκολιών στην επιλογή καυσίμων, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει σε ηλικία, η καθαρή ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου των tankers αναμένεται να παραμείνει εξαιρετικά χαμηλή για τα επόμενα δύο χρόνια.
Βραχυπρόθεσμα, η Teekay Tankers εκτιμά ότι τα spot rates θα παραμείνουν εξαιρετικά ευμετάβλητα λόγω έλλειψης ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, καθώς και της διαρκούς ανάγκης για αποθήκευση φορτίων.
Μεσοπρόθεσμα, το μέλλον αναμένεται περισσότερο αβέβαιο. Από τη μία, η μειωμένη παραγωγή πετρελαίου σε συνδυασμό με τη ρευστοποίηση αποθεμάτων ενδεχομένως θα επηρεάσουν αρνητικά τα spot rates. Από την άλλη, οι ελάχιστες παραγγελίες μαζί με την επικείμενη διάλυση των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων θα επαναφέρουν την ισορροπία.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ