
Σημαντικές πτώσεις στα spot rates των crude oil tankers αναμένονται για το υπόλοιπο του 2020, καθώς και για το 2021, ενώ η επαναφορά των παροπλισμένων πλοίων στα διεθνή ύδατα ενδεχομένως να ασκήσει πίεση στη spot αγορά.
Σύμφωνα με την Teekay Tankers, οι μειώσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ θα συνεχίσουν να ισχύουν για το 2020 και το 2021, αν και οι χώρες του OPEC+ έχουν δείξει σημάδια ότι θα υπάρξει βραχυπρόθεσμα σταδιακή αύξηση της παραγωγής.
Ωστόσο, καθώς η παγκόσμια προσφορά και ζήτηση πετρελαίου προσαρμόζονται, ίσως δούμε και μια περίοδο ρευστοποίησης των αποθεμάτων, που μπορεί να μετριάσει τη ζήτηση των tankers μεσοπρόθεσμα, ανέφερε η Teekay Tankers.
Με τις νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα λόγω οικονομικών περιορισμών και δυσκολιών στην επιλογή καυσίμων, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει σε ηλικία, η καθαρή ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου των tankers αναμένεται να παραμείνει εξαιρετικά χαμηλή για τα επόμενα δύο χρόνια.
Βραχυπρόθεσμα, η Teekay Tankers εκτιμά ότι τα spot rates θα παραμείνουν εξαιρετικά ευμετάβλητα λόγω έλλειψης ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, καθώς και της διαρκούς ανάγκης για αποθήκευση φορτίων.
Μεσοπρόθεσμα, το μέλλον αναμένεται περισσότερο αβέβαιο. Από τη μία, η μειωμένη παραγωγή πετρελαίου σε συνδυασμό με τη ρευστοποίηση αποθεμάτων ενδεχομένως θα επηρεάσουν αρνητικά τα spot rates. Από την άλλη, οι ελάχιστες παραγγελίες μαζί με την επικείμενη διάλυση των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων θα επαναφέρουν την ισορροπία.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ