
Τα τελευταία χρόνια, η Κένυα έχει αποδείξει την πρόθεσή της για αναβάθμιση του σιδηροδρομικού της δικτύου, με σκοπό την καλύτερη διακίνηση αγαθών. Από το 2011, η αφρικανική χώρα υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Κίνα, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί και να κατασκευαστεί από την ασιατική χώρα μια νέα, σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή. Το έργο κόστισε $3,2 δισ. και έχει τεθεί πλέον σε λειτουργία.
Η Κένυα, αποφασισμένη να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες που της παρέχει η νέα γραμμή, ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τη σύνδεση των παλιών σιδηροδρομικών γραμμών με αυτήν. Οι παλιές σιδηροδρομικές γραμμές, που βρίσκονται κυρίως στις αγροτικές περιοχές της χώρας, είχαν κατασκευαστεί από την εποχή της αποικιοκρατίας και είχαν εγκαταλειφθεί για δεκαετίες. Ωστόσο, η σύνδεση του παλαιού δικτύου με το νέο θα επιτρέψει την καλύτερη διακίνηση αγαθών από τον τόπο παραγωγής στη Μομπάσα, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Κένυας και το κυριότερο λιμάνι της. Ταυτόχρονα, η παλιά σιδηροδρομική υποδομή θα αναβαθμιστεί, προκειμένου να επιτρέψει τη μεταφορά μεγαλύτερου όγκου εμπορευμάτων.
Στο νέο σιδηροδρομικό δίκτυο θα προστεθούν 240 χλμ. από το παλαιό. Η σύνδεση αυτή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και να είναι λειτουργική έως τον Ιούνιο του 2020. Η συγκεκριμένη επένδυση προβλέπεται πως θα είναι εξαιρετικά επωφελής για την Κένυα, καθώς θα τονώσει την οικονομική δραστηριότητα σε περιοχές στην κεντρική χώρα, η οποία μαράζωσε με την εγκατάλειψη του τρένου στο παρελθόν. Ταυτόχρονα, δεδομένου ότι η αφρικανική χώρα αποτελεί έναν από τους κυριότερους παραγωγούς μαύρου τσαγιού και καφέ παγκοσμίως, η νέα σύνδεση θα διευκολύνει και θα ενισχύσει σημαντικά τις εξαγωγές της.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ