
Τα τελευταία χρόνια, η Κένυα έχει αποδείξει την πρόθεσή της για αναβάθμιση του σιδηροδρομικού της δικτύου, με σκοπό την καλύτερη διακίνηση αγαθών. Από το 2011, η αφρικανική χώρα υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Κίνα, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί και να κατασκευαστεί από την ασιατική χώρα μια νέα, σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή. Το έργο κόστισε $3,2 δισ. και έχει τεθεί πλέον σε λειτουργία.
Η Κένυα, αποφασισμένη να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες που της παρέχει η νέα γραμμή, ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τη σύνδεση των παλιών σιδηροδρομικών γραμμών με αυτήν. Οι παλιές σιδηροδρομικές γραμμές, που βρίσκονται κυρίως στις αγροτικές περιοχές της χώρας, είχαν κατασκευαστεί από την εποχή της αποικιοκρατίας και είχαν εγκαταλειφθεί για δεκαετίες. Ωστόσο, η σύνδεση του παλαιού δικτύου με το νέο θα επιτρέψει την καλύτερη διακίνηση αγαθών από τον τόπο παραγωγής στη Μομπάσα, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Κένυας και το κυριότερο λιμάνι της. Ταυτόχρονα, η παλιά σιδηροδρομική υποδομή θα αναβαθμιστεί, προκειμένου να επιτρέψει τη μεταφορά μεγαλύτερου όγκου εμπορευμάτων.
Στο νέο σιδηροδρομικό δίκτυο θα προστεθούν 240 χλμ. από το παλαιό. Η σύνδεση αυτή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και να είναι λειτουργική έως τον Ιούνιο του 2020. Η συγκεκριμένη επένδυση προβλέπεται πως θα είναι εξαιρετικά επωφελής για την Κένυα, καθώς θα τονώσει την οικονομική δραστηριότητα σε περιοχές στην κεντρική χώρα, η οποία μαράζωσε με την εγκατάλειψη του τρένου στο παρελθόν. Ταυτόχρονα, δεδομένου ότι η αφρικανική χώρα αποτελεί έναν από τους κυριότερους παραγωγούς μαύρου τσαγιού και καφέ παγκοσμίως, η νέα σύνδεση θα διευκολύνει και θα ενισχύσει σημαντικά τις εξαγωγές της.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παύση της επένδυσής της στον σχεδιαζόμενο χερσαίο τερματικό σταθμό εισαγωγής υγραερίου στο Jawaharlal Nehru Port Authority (JNPA) στο Navi Mumbai της Ινδίας ανακοίνωσε…
Σε τεντωμένο σχοινί «ακροβατεί» η παγκόσμια οικονομία, καθώς οι αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις εξελίσσονται σε απειλή για το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα και την ευμάρεια των…
H οικοδόμηση του γιγαντιαίου στόλου του Κατάρ για εξαγωγές LNG συνεχίζεται, με την QatarEnergy να τοποθετεί νέα παραγγελία για πλοία-μεγαθήρια. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…
Προς ιστορικά υψηλά οδεύουν οι αμερικανικές εξαγωγές καλαμποκιού το 2025, ευνοούμενες από γεωργικούς, γεωπολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες. Συγκεκριμένα, το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας εκτιμά ότι…
Την ετήσια κατάταξη των 1.000 μεγαλύτερων πόλεων παγκοσμίως δημοσίευσε πρόσφατα η Oxford Economics, η οποία καταρτίζεται βάσει του δείκτη Global Cities Index. Ο δείκτης…
Τις πρόσφατες εξελίξεις στη Βαλτική Θάλασσα παρακολουθούν στενά οι ναυτασφαλιστές μετά την κράτηση ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου από τις ρωσικές αρχές, το οποίο τελικά αποδεσμεύτηκε μερικές…
Νέα στοιχεία για τις εισαγωγές ρωσικού LNG της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) δημοσίευσε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat). Σύμφωνα με τη Eurostat, το α΄…
H Atlas Maritime και η European Maritime Finance (EMF) ανακοίνωσαν την Τετάρτη 21 Μαΐου 2025 την επιτυχή παραλαβή ενός ακόμα Aframax/LR2 tanker από τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ