
 
															Σταθεροποιητικά κινήθηκε η διακίνηση εμπορευμάτων στους λιμένες της Βραζιλίας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, δείχνει έκθεση της Εθνικής Υπηρεσίας Υδάτινων Μεταφορών της χώρας (ANTAQ), παρά το δυσμενές περιβάλλον που προκάλεσε ο Covid-19.
Η έκθεση για την «Εθνική απόδοση των λιμένων κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19» δείχνει ότι τα συνολικά διακινούμενα φορτία από τα λιμάνια της λατινοαμερικανικής χώρας έφτασαν τους 247,1 εκατ. τόνους το πρώτο τρίμηνο του 2020, σημειώνοντας μικρή πτώση κατά 1,1% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Παρά τη μικρή αυτή μείωση, 89,7 εκατ. τόνοι διακινήθηκαν τον Μάρτιο, 7,6% περισσότερο απ’ ό,τι το 2019. Ομοίως, οι διακινήσεις εμπορευμάτων για ενδομεταφορές αυξήθηκαν κατά 14,9% το πρώτο τρίμηνο, καταγράφοντας 62,9 εκατ. τόνους.
Σύμφωνα με την έκθεση, επικρατεί μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με τη διάρκεια της κρίσης στην υγεία καθώς επίσης και το μέγεθος των επιπτώσεών της μελλοντικά στη μεγαλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής, αλλά και σε όλη την ήπειρο. «Η σωστή αξιολόγηση της συμπεριφοράς της διακίνησης αγαθών τους επόμενους μήνες είναι εξαιρετικά πολυσύνθετο πρόβλημα, καθώς η πανδημία του νέου κορονοϊού είναι ένα πρωτοφανές γεγονός τις τελευταίες δεκαετίες», επισημαίνει η μελέτη.
Επιπλέον, η έκθεση αναφέρει ότι, παρά τις αρνητικές προσδοκίες που υπήρχαν ήδη από τα τέλη του 2019 για ό,τι θα επακολουθούσε το πρώτο τρίμηνο του 2020, η απόδοση των εθνικών εσωτερικών πλωτών μεταφορών ήταν εκπληκτικά καλή. «Εάν η ανάκαμψη που παρατηρήθηκε τον Μάρτιο συνεχιστεί τους επόμενους μήνες, η Βραζιλία, ως ένας από τους κύριους εξαγωγείς τροφίμων στον κόσμο, θα αποδειχθεί εκ του αποτελέσματος ότι διαθέτει τις απαραίτητες λιμενικές υποδομές για να διατηρήσει ή ακόμα και να επεκτείνει την τρέχουσα θέση της», καταλήγει η έκθεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…

Αμείωτο παραμένει το ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για νεότευκτα πλοία, δείγμα της προσαρμοστικότητάς τους στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες του παγκόσμιου ναυτιλιακού στερεώματος. Υπό αυτό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ