
Σταθεροποιητικά κινήθηκε η διακίνηση εμπορευμάτων στους λιμένες της Βραζιλίας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, δείχνει έκθεση της Εθνικής Υπηρεσίας Υδάτινων Μεταφορών της χώρας (ANTAQ), παρά το δυσμενές περιβάλλον που προκάλεσε ο Covid-19.
Η έκθεση για την «Εθνική απόδοση των λιμένων κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19» δείχνει ότι τα συνολικά διακινούμενα φορτία από τα λιμάνια της λατινοαμερικανικής χώρας έφτασαν τους 247,1 εκατ. τόνους το πρώτο τρίμηνο του 2020, σημειώνοντας μικρή πτώση κατά 1,1% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Παρά τη μικρή αυτή μείωση, 89,7 εκατ. τόνοι διακινήθηκαν τον Μάρτιο, 7,6% περισσότερο απ’ ό,τι το 2019. Ομοίως, οι διακινήσεις εμπορευμάτων για ενδομεταφορές αυξήθηκαν κατά 14,9% το πρώτο τρίμηνο, καταγράφοντας 62,9 εκατ. τόνους.
Σύμφωνα με την έκθεση, επικρατεί μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με τη διάρκεια της κρίσης στην υγεία καθώς επίσης και το μέγεθος των επιπτώσεών της μελλοντικά στη μεγαλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής, αλλά και σε όλη την ήπειρο. «Η σωστή αξιολόγηση της συμπεριφοράς της διακίνησης αγαθών τους επόμενους μήνες είναι εξαιρετικά πολυσύνθετο πρόβλημα, καθώς η πανδημία του νέου κορονοϊού είναι ένα πρωτοφανές γεγονός τις τελευταίες δεκαετίες», επισημαίνει η μελέτη.
Επιπλέον, η έκθεση αναφέρει ότι, παρά τις αρνητικές προσδοκίες που υπήρχαν ήδη από τα τέλη του 2019 για ό,τι θα επακολουθούσε το πρώτο τρίμηνο του 2020, η απόδοση των εθνικών εσωτερικών πλωτών μεταφορών ήταν εκπληκτικά καλή. «Εάν η ανάκαμψη που παρατηρήθηκε τον Μάρτιο συνεχιστεί τους επόμενους μήνες, η Βραζιλία, ως ένας από τους κύριους εξαγωγείς τροφίμων στον κόσμο, θα αποδειχθεί εκ του αποτελέσματος ότι διαθέτει τις απαραίτητες λιμενικές υποδομές για να διατηρήσει ή ακόμα και να επεκτείνει την τρέχουσα θέση της», καταλήγει η έκθεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με φόντο το γαλάζιο του Σαρωνικού και με εφόδιο τον ενθουσιασμό των ιστιοπλόων, έμπειρων και αρχάριων, η 2η Drydockers Regatta, που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο…
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Ως διά μαγείας τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας υποχώρησαν…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ