
Σταθεροποιητικά κινήθηκε η διακίνηση εμπορευμάτων στους λιμένες της Βραζιλίας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, δείχνει έκθεση της Εθνικής Υπηρεσίας Υδάτινων Μεταφορών της χώρας (ANTAQ), παρά το δυσμενές περιβάλλον που προκάλεσε ο Covid-19.
Η έκθεση για την «Εθνική απόδοση των λιμένων κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19» δείχνει ότι τα συνολικά διακινούμενα φορτία από τα λιμάνια της λατινοαμερικανικής χώρας έφτασαν τους 247,1 εκατ. τόνους το πρώτο τρίμηνο του 2020, σημειώνοντας μικρή πτώση κατά 1,1% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Παρά τη μικρή αυτή μείωση, 89,7 εκατ. τόνοι διακινήθηκαν τον Μάρτιο, 7,6% περισσότερο απ’ ό,τι το 2019. Ομοίως, οι διακινήσεις εμπορευμάτων για ενδομεταφορές αυξήθηκαν κατά 14,9% το πρώτο τρίμηνο, καταγράφοντας 62,9 εκατ. τόνους.
Σύμφωνα με την έκθεση, επικρατεί μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με τη διάρκεια της κρίσης στην υγεία καθώς επίσης και το μέγεθος των επιπτώσεών της μελλοντικά στη μεγαλύτερη οικονομία της Λατινικής Αμερικής, αλλά και σε όλη την ήπειρο. «Η σωστή αξιολόγηση της συμπεριφοράς της διακίνησης αγαθών τους επόμενους μήνες είναι εξαιρετικά πολυσύνθετο πρόβλημα, καθώς η πανδημία του νέου κορονοϊού είναι ένα πρωτοφανές γεγονός τις τελευταίες δεκαετίες», επισημαίνει η μελέτη.
Επιπλέον, η έκθεση αναφέρει ότι, παρά τις αρνητικές προσδοκίες που υπήρχαν ήδη από τα τέλη του 2019 για ό,τι θα επακολουθούσε το πρώτο τρίμηνο του 2020, η απόδοση των εθνικών εσωτερικών πλωτών μεταφορών ήταν εκπληκτικά καλή. «Εάν η ανάκαμψη που παρατηρήθηκε τον Μάρτιο συνεχιστεί τους επόμενους μήνες, η Βραζιλία, ως ένας από τους κύριους εξαγωγείς τροφίμων στον κόσμο, θα αποδειχθεί εκ του αποτελέσματος ότι διαθέτει τις απαραίτητες λιμενικές υποδομές για να διατηρήσει ή ακόμα και να επεκτείνει την τρέχουσα θέση της», καταλήγει η έκθεση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ