
Οι επιπτώσεις της πανδημικής κρίσης είναι ιδιαίτερα έκδηλες στη γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία της Γερμανίας, όπως προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) μεταξύ των μελών της.
Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 50 ναυτιλιακές επιχειρήσεις γερμανικών συμφερόντων. «Η επιβατηγός ναυτιλία έχει επηρεαστεί σημαντικά από την αρχή της πανδημίας. Εν συνεχεία, όλα τα μέρη της βιομηχανίας βιώνουν τον αντίκτυπο της κρίσης, όπως προκύπτει από την έρευνα», σημειώνει ο Alfred Hartmann, πρόεδρος της VDR.
Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι ότι οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν καταγράψει κατά μέσο όρο μείωση των εσόδων τους κατά 30-40% τον Μάρτιο και τον Απρίλιο. Η έρευνα καταδεικνύει επίσης ότι οι ναύλοι κατά μέσο όρο για όλους τους τύπους πλοίων παρουσιάζουν πτώση 40%, ενώ αναμένονται περαιτέρω μειώσεις στο εγγύς μέλλον.
Ο πρόεδρος της VDR τονίζει ότι οι στρεβλώσεις στο εμπόριο και στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία ελέω της κρίσης θέτουν σε κίνδυνο τον γερμανικό εμπορικό στόλο, όπως άλλωστε συνέβη από το 2008/2009, με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης. «Από τότε έχουμε χάσει 1.500 πλοία από νηολόγια χωρών του εξωτερικού. Εάν η παραγωγή και η κατανάλωση δεν ανακάμψουν σύντομα, οι επιπτώσεις του Covid-19 θα είναι πολύ μεγαλύτερες σε σχέση με τις αντίστοιχες της χρηματοπιστωτικής κρίσης», σχολιάζει ο κ. Hartmann. Παράλληλα σημειώνει ότι, εάν ο γερμανικός στόλος μειωθεί περαιτέρω, τότε απειλούνται δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Ωστόσο, θετικό είναι το γεγονός ότι, παρά την κρίση, οι γερμανικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες δεν παύουν τα προγράμματα εκπαίδευσης νέων εργαζομένων στον κλάδο. Ο κ. Hartmann υπογραμμίζει τη δέσμευση των ναυτιλιακών εταιρειών της χώρας να επενδύσουν σε ανθρώπους με ταλέντα και δεξιότητες, παρά την κρίση, και σημειώνει ότι πολλά θα εξαρτηθούν από την υποστήριξη που αυτές θα λάβουν μέχρι το τέλος της δύσκολης αυτής συγκυρίας.
Στην ανακοίνωση της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών τονίζεται επίσης ότι είναι αναγκαίο οι εταιρείες που εδρεύουν στη Γερμανία να έχουν απεριόριστη πρόσβαση στο πακέτο μέτρων του German Reconstruction Loan Corporation (Kreditanstalt für Wiederaufbau – KfW). Προσώρας τα οφέλη από το πακέτο αυτό στήριξης δεν έχουν κεφαλαιοποιηθεί στο μέτρο που απαιτείται.
Προκειμένου να αντιμετωπιστεί μακροπρόθεσμα η κρίση, θα πρέπει να αποφευχθούν επιπλέον φορολογικά μέτρα για τις γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες, με γνώμονα πάντα τα δεδομένα του ανταγωνισμού ακόμα και εντός ΕΕ, σημειώνει η VDR. Τέλος, ο κ. Hartmann στέκεται και στις προσπάθειες της βιομηχανίας όσον αφορά την επίτευξη των στόχων για τον περιορισμό των εκπομπών CO2, τονίζοντας ότι, παρά τη δύσκολη συγκυρία, είναι απαραίτητη η υποστήριξη της έρευνας και της ανάπτυξης προς μια περιβαλλοντικά ουδέτερη ναυτιλία.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξήσεις αποδοχών έως 35% με συνολική αύξηση αμοιβών και λοιπών/έμμεσων οικονομικών παροχών που κατά μέσο όρο ανέρχονται σε 21%, ανακοίνωσε ότι προτείνει η DPort…
Τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε επετειακή εκδήλωση για τη συμπλήρωση 25 ετών λειτουργίας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στη Ναυτιλία του Πανεπιστημίου Πειραιώς.…
CMB.TECH NV και Golden Ocean ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας και το πλάνο συγχώνευσής τους μέσω της ανταλλαγής μετοχών, σύμφωνα με όσα προβλέπει το δελτίο…
Εν μέσω καθίζησης των παγκόσμιων τιμών πετρελαίου, λόγω της σταδιακής άρσης των περικοπών της παραγωγής του OPEC+, τα κράτη μέλη του Οργανισμού σχεδιάζουν τα…
Σκόπελοι αναδύονται στην Αυστραλία για τα bulk carriers, ελέω της συμφόρησης που καταγράφεται στον λιμένα του Νιούκασλ, τον μεγαλύτερο λιμένα θερμικού άνθρακα της Αυστραλίας.…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχωρά o ταϊβανέζικος κολοσσός κατασκευής ημιαγωγών TSMC, ο οποίος ενισχύει τη γεωγραφική διασπορά της παραγωγής του με σημείο αναφοράς τη…
Τα τελευταία δεδομένα για τις εισηγμένες στα κινεζικά χρηματιστήρια εταιρείες δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών της Κίνας. Βάσει δεδομένων έως τα τέλη Απριλίου,…
Η πρωτοκαθεδρία των κινεζικών ναυπηγείων στις παραγγελίες πλοίων κατέστη αδιαμφισβήτητη μετά το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών, το οποίο περιόρισε τη διαθεσιμότητα slots, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ