
Το Μπανγκλαντές εκτιμάται ότι θα διπλασιάσει τις εισαγωγές ορυκτών καυσίμων στους 32 εκατ. τόνους ισοδύναμου πετρελαίου (Mtoe) μεταξύ των ετών 2020-2030, αναφέρει σε πρόσφατο report της η Wood Mackenzie.
«Ενώ ο αυξανόμενος μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων στη χώρα, η αστικοποίηση και η αύξηση των εισοδημάτων ωθούν προς τα επάνω την εγχώρια ζήτηση, οι ανάγκες για ηλεκτρισμό από τις βιομηχανίες λιπασμάτων και κλωστοϋφαντουργίας θα οδηγήσουν κατά κύριο λόγο την αύξηση αυτή της ζήτησης για ενέργεια», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Η συνολική ζήτηση για ενέργεια στο Μπανγκλαντές αναμένεται να αυξηθεί κατά 27%, στους 55 Mtoe, κατά την περίοδο 2020-2030. Ο κ. Prakash Sharma, Asia Pacific Head of Markets and Transitions της Wood Mackenzie, ανέφερε ότι, για την κάλυψη των ηλεκτροδοτικών αναγκών του Μπανγκλαντές, οι εισαγωγές άνθρακα και LNG είναι σημαντικές, καθώς η παραγωγή αερίου και άνθρακα στη χώρα βαίνουν μειούμενες. «Ο άνθρακας και το LNG θα αντιπροσωπεύσουν το μεγαλύτερο μέρος των αυξημένων εισαγωγών ορυκτών καυσίμων μεταξύ 2020 και 2030», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Sharma εκτιμά ότι, κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα, η ζήτηση για άνθρακα θα υπερτετραπλασιαστεί στους 12 Mtoe, με την Αυστραλία και την Ινδονησία να αποτελούν τους κύριους προμηθευτές για την ασιατική χώρα. Ο ίδιος βέβαια αναγνωρίζει τις προσπάθειες του Μπανγκλαντές να ενισχύσει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο ενεργειακό του μείγμα, παρά το γεγονός ότι ο στόχος της συμμετοχής των ΑΠΕ κατά 10% στην ηλεκτροπαραγωγή φέτος φαίνεται να μην επιτυγχάνεται.
«Αναμένουμε ότι από τις ΑΠΕ θα παραχθεί φέτος το 2% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας, έως το 2030 το ποσοστό θα ανέλθει στο 6% και έως το 2040 θα φτάσει στο 16%», τόνισε.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ