
Έμφορτα με σαουδαραβικό πετρέλαιο υπερδεξαμενόπλοια τα οποία κατευθύνονται στις ακτές των ΗΠΑ χρειάζονται περισσότερες ημέρες για εκφόρτωση των εν λόγω φορτίων, καθώς καθίσταται πλέον δύσκολη η εύρεση μικρότερων δεξαμενόπλοιων που συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία.
Οι αυξημένες ροές πετρελαίου από τον μεγαλύτερο παραγωγό του κόσμου προς τις ΗΠΑ σε συνδυασμό με τη σχεδόν αποκλειστική χρήση μικρότερων πλοίων για το εν λόγω trade προκαλούν καθυστερήσεις στα μεγαλύτερα πλοία που αναμένουν να ξεφορτώσουν.
Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο η Σαουδική Αραβία και η Ρωσία επιδόθηκαν σε έναν «πόλεμο τιμών», με την πρώτη να «πλημμυρίζει» την αγορά με πετρέλαιο προκειμένου να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της. Συνεπώς, Αμερικανοί εισαγωγείς έσπευσαν να αγοράσουν σαουδαραβικό πετρέλαιο ελέω της πολύ χαμηλής τιμής του.
Όπως ανέφερε στο Bloomberg o κ. Peter Sand, ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, περίπου 18 υπερδεξαμενόπλοια κατευθύνονται προς τον Κόλπο του Μεξικού, όταν υπό φυσιολογικές συνθήκες ο αριθμός τους δεν ξεπερνά τα επτά.
«Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι απαιτείται περισσότερος χρόνος για την εκφόρτωση των VLCCs στο U.S. Gulf», πρόσθεσε.
Συνήθως χρειάζονται περίπου 4-6 ημέρες για την πλήρη εκφόρτωση VLCCs που μεταφέρουν 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου στα αμερικανικά λιμάνια, μια διαδικασία γνωστή ως reverse lightering. Συνήθως οι Αμερικανοί αγοραστές προτιμούν να ναυλώνουν τρία μικρότερα δεξαμενόπλοια μεταφορικής ικανότητας 600.000 βαρελιών προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία εκφόρτωσης.
Σύμφωνα με στοιχεία από πλατφόρμες καταγραφής της κίνησης των πλοίων, πλέον απαιτούνται περίπου 10-14 ημέρες προκειμένου έμφορτα με σαουδαραβικό αργό VLCCs να ξεφορτώσουν στις ΗΠΑ.
Τέλος, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μέχρι τα τέλη Ιουνίου αναμένεται να καταφθάσουν στις ακτές των ΗΠΑ είκοσι υπερδεξαμενόπλοια από τη Σαουδική Αραβία.
Φωτό: John G. Mabanglo/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…

Η MSC Cruises και η Chantiers de l’ Atlantique ανακοίνωσαν μια σημαντική ενίσχυση της μακροχρόνιας συνεργασίας τους, με παραγγελίες δύο επιπλέον πλοίων World Class,…

Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…

Σε μια εποχή όπου η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί πιο επιτακτική ανάγκη από ποτέ, η HELMEPA συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η συλλογική δέσμευση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ