
Η Avianca αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Λατινικής Αμερικής, μετά τη χιλιανή LATAM, και μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο. Παράλληλα, αποτελεί τη δεύτερη παλαιότερη αεροπορική εταιρεία με συνεχή λειτουργία στον κόσμο, μετά την ολλανδική KLM, καθώς ιδρύθηκε το 1919. Ωστόσο, η πανδημία αποδείχθηκε εξαιρετικά δύσκολη για την Avianca, και αυτό οδήγησε την Avianca Holdings, μητρική εταιρεία της αεροπορικής, να κάνει αίτηση για πτώχευση την Κυριακή 10 Μαΐου.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, η αεροπορική εταιρεία με έδρα την Μπογκοτά είχε συσσωρεύσει χρέος μεγαλύτερο των $7,3 δισ., κυρίως λόγω της επιθετικής οικονομικής ανάπτυξης που επιδίωκε. Παρά τις προσπάθειες για αναδιάρθρωση του χρέους της, η καθήλωση των αεροσκαφών και η διακοπή όλων των τακτικών δρομολογίων της από τον Μάρτιο εξώθησαν την εταιρεία στο χείλος του γκρεμού. Η Avianca έχει θέσει σε υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών 20.000 εργαζομένους, στην προσπάθειά της να βρει χρηματοδότηση. Ωστόσο, η άρνηση οικονομικής βοήθειας από την κολομβιανή κυβέρνηση είχε ως αποτέλεσμα την αδυναμία πληρωμής ομολόγων ύψους $65 εκατ. και κατ’ επέκταση την αίτηση υπαγωγής στον πτωχευτικό κώδικα.
Στα σχέδια της αεροπορικής εταιρείας είναι η διατήρηση των σημαντικών αεροπορικών συνδέσεων της χώρας και ταυτόχρονα η προσπάθεια για την οικονομική της διάσωση από το κράτος. Στην περίπτωση που η Avianca τελικά πτωχεύσει, θα αποτελέσει την πρώτη μεγάλη αεροπορική εταιρεία που έπεσε θύμα της άνευ προηγουμένου πανδημίας.
Φωτο: Sam Lopez/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ