
Η Avianca αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Λατινικής Αμερικής, μετά τη χιλιανή LATAM, και μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο. Παράλληλα, αποτελεί τη δεύτερη παλαιότερη αεροπορική εταιρεία με συνεχή λειτουργία στον κόσμο, μετά την ολλανδική KLM, καθώς ιδρύθηκε το 1919. Ωστόσο, η πανδημία αποδείχθηκε εξαιρετικά δύσκολη για την Avianca, και αυτό οδήγησε την Avianca Holdings, μητρική εταιρεία της αεροπορικής, να κάνει αίτηση για πτώχευση την Κυριακή 10 Μαΐου.
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, η αεροπορική εταιρεία με έδρα την Μπογκοτά είχε συσσωρεύσει χρέος μεγαλύτερο των $7,3 δισ., κυρίως λόγω της επιθετικής οικονομικής ανάπτυξης που επιδίωκε. Παρά τις προσπάθειες για αναδιάρθρωση του χρέους της, η καθήλωση των αεροσκαφών και η διακοπή όλων των τακτικών δρομολογίων της από τον Μάρτιο εξώθησαν την εταιρεία στο χείλος του γκρεμού. Η Avianca έχει θέσει σε υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών 20.000 εργαζομένους, στην προσπάθειά της να βρει χρηματοδότηση. Ωστόσο, η άρνηση οικονομικής βοήθειας από την κολομβιανή κυβέρνηση είχε ως αποτέλεσμα την αδυναμία πληρωμής ομολόγων ύψους $65 εκατ. και κατ’ επέκταση την αίτηση υπαγωγής στον πτωχευτικό κώδικα.
Στα σχέδια της αεροπορικής εταιρείας είναι η διατήρηση των σημαντικών αεροπορικών συνδέσεων της χώρας και ταυτόχρονα η προσπάθεια για την οικονομική της διάσωση από το κράτος. Στην περίπτωση που η Avianca τελικά πτωχεύσει, θα αποτελέσει την πρώτη μεγάλη αεροπορική εταιρεία που έπεσε θύμα της άνευ προηγουμένου πανδημίας.
Φωτο: Sam Lopez/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ