
Προκειμένου να βοηθήσει τις κυβερνήσεις να αναλάβουν συντονισμένη δράση για την ελεύθερη μετακίνηση των πληρωμάτων εν μέσω πανδημίας, ο ΙΜΟ εξέδωσε χθες ένα πλάνο με 12 βήματα απευθυνόμενο στα 174 κράτη-μέλη του.
Ουσιαστικά πρόκειται για έναν οδικό χάρτη 55 σελίδων, προκειμένου να εξαιρούνται οι ναυτικοί από τους περιορισμούς στις μετακινήσεις και να μπορούν να εισέρχονται ή να φεύγουν από τα πλοία. Συγκροτήθηκε μάλιστα από μια ευρεία συμμαχία ναυτικών ενώσεων, διεθνών ενώσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εκπροσώπων των αερομεταφορών και των ναυτασφαλίσεων για την παροχή ενός λεπτομερούς σχεδίου για τις αλλαγές πληρωμάτων.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της International Transport Workers’ Federation (ITF), σε δύο εβδομάδες από τώρα περίπου 150.000 ναυτικοί εμπορικών πλοίων θα πρέπει να αλλαχθούν στα πλοία σύμφωνα με τις διεθνείς νομοθεσίες, ενώ δεκάδες χιλιάδες βρίσκονται «παγιδευμένοι» στα πλοία λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις.
Ο κ. Guy Platten, γενικός γραμματέας του International Chamber of Shipping (ICS), ανέφερε ότι «οι ναυτικοί κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να διατηρήσουν την απρόσκοπτη ροή του εμπορίου. Είμαστε έτοιμοι να στηρίξουμε τους ναυτικούς μας και να συνεργαζόμαστε με πολιτικούς ηγέτες για τις αλλαγές πληρωμάτων».
Ο ίδιος τόνισε ότι το πρόβλημα είναι μεν απλοϊκό αλλά η λύση σύνθετη και συμπλήρωσε ότι, εάν δεν καταφέρουν να ελευθερώσουν τις μετακινήσεις για τους ναυτικούς, αυξάνονται οι πιθανότητες στρεβλώσεων στο διεθνές εμπόριο και ο κίνδυνος ατυχημάτων και ζητημάτων σχετιζόμενων με την ψυχική υγεία των πληρωμάτων.
Από την πλευρά του, ο κ. Stephen Cotton, γενικός γραμματέας της ΙΤF, ανέφερε ότι οι ενώσεις ναυτικών, η βιομηχανία, ο IMO και ο ΙLΟ καλούν από κοινού τις κυβερνήσεις να βάλουν ένα τέλος στις κακουχίες που αντιμετωπίζουν 150.000 ναυτικοί, οι οποίοι δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι εθνικές κυβερνήσεις οφείλουν να καταδείξουν τον κρίσιμο ρόλο των ναυτικών στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, αναγνωρίζοντάς τους ως «key workers».
«Καλούμε τις κυβερνήσεις να χρησιμοποιήσουν τον οδικό αυτό χάρτη πριν βιώσουμε σοβαρότερες συνέπειες», κατέληξε.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον οδικό χάρτη του ΙΜΟ μπορείτε να ανατρέξετε εδώ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ