
Προκειμένου να βοηθήσει τις κυβερνήσεις να αναλάβουν συντονισμένη δράση για την ελεύθερη μετακίνηση των πληρωμάτων εν μέσω πανδημίας, ο ΙΜΟ εξέδωσε χθες ένα πλάνο με 12 βήματα απευθυνόμενο στα 174 κράτη-μέλη του.
Ουσιαστικά πρόκειται για έναν οδικό χάρτη 55 σελίδων, προκειμένου να εξαιρούνται οι ναυτικοί από τους περιορισμούς στις μετακινήσεις και να μπορούν να εισέρχονται ή να φεύγουν από τα πλοία. Συγκροτήθηκε μάλιστα από μια ευρεία συμμαχία ναυτικών ενώσεων, διεθνών ενώσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εκπροσώπων των αερομεταφορών και των ναυτασφαλίσεων για την παροχή ενός λεπτομερούς σχεδίου για τις αλλαγές πληρωμάτων.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της International Transport Workers’ Federation (ITF), σε δύο εβδομάδες από τώρα περίπου 150.000 ναυτικοί εμπορικών πλοίων θα πρέπει να αλλαχθούν στα πλοία σύμφωνα με τις διεθνείς νομοθεσίες, ενώ δεκάδες χιλιάδες βρίσκονται «παγιδευμένοι» στα πλοία λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις.
Ο κ. Guy Platten, γενικός γραμματέας του International Chamber of Shipping (ICS), ανέφερε ότι «οι ναυτικοί κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να διατηρήσουν την απρόσκοπτη ροή του εμπορίου. Είμαστε έτοιμοι να στηρίξουμε τους ναυτικούς μας και να συνεργαζόμαστε με πολιτικούς ηγέτες για τις αλλαγές πληρωμάτων».
Ο ίδιος τόνισε ότι το πρόβλημα είναι μεν απλοϊκό αλλά η λύση σύνθετη και συμπλήρωσε ότι, εάν δεν καταφέρουν να ελευθερώσουν τις μετακινήσεις για τους ναυτικούς, αυξάνονται οι πιθανότητες στρεβλώσεων στο διεθνές εμπόριο και ο κίνδυνος ατυχημάτων και ζητημάτων σχετιζόμενων με την ψυχική υγεία των πληρωμάτων.
Από την πλευρά του, ο κ. Stephen Cotton, γενικός γραμματέας της ΙΤF, ανέφερε ότι οι ενώσεις ναυτικών, η βιομηχανία, ο IMO και ο ΙLΟ καλούν από κοινού τις κυβερνήσεις να βάλουν ένα τέλος στις κακουχίες που αντιμετωπίζουν 150.000 ναυτικοί, οι οποίοι δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι εθνικές κυβερνήσεις οφείλουν να καταδείξουν τον κρίσιμο ρόλο των ναυτικών στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, αναγνωρίζοντάς τους ως «key workers».
«Καλούμε τις κυβερνήσεις να χρησιμοποιήσουν τον οδικό αυτό χάρτη πριν βιώσουμε σοβαρότερες συνέπειες», κατέληξε.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον οδικό χάρτη του ΙΜΟ μπορείτε να ανατρέξετε εδώ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ