
Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα του πρόσφατου τριμηνιαίου report αναφορικά με την πορεία του δείκτη Seafarers Happiness Index, ο οποίος ουσιαστικά επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει τις εμπειρίες και το επίπεδο ικανοποίησης των πληρωμάτων σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Να σημειωθεί ότι η παρούσα έρευνα εκπονείται από κοινού από τη ναυτική ΜΚΟ «Mission to Seafarers» και τον αλληλασφαλιστικό οργανισμό «Shipowners’ Club». O τριμηνιαίος δείκτης αυτή τη φορά έχει την ιδιαιτερότητα ότι συγκροτήθηκε σε ένα εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον για τους ναυτικούς, καθώς πολλοί εξ αυτών παραμένουν στα πλοία ή σε ξένες χώρες λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις.
Συνολικά ο Seafarers Happiness Index υποχώρησε στο 6,3/10 από το 6,39/10 που κινούνταν το προηγούμενο τρίμηνο. Όπως προαναφέρθηκε, το συγκεκριμένο report εκπονήθηκε σε περίοδο πανδημίας και εστιάζει σε θέματα όπως ο φόρτος εργασίας και η αλληλεπίδραση με τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος, άξονες δηλαδή οι οποίοι, κατά τους συμμετέχοντες ναυτικούς στην έρευνα, αποτελούν τους πλέον σημαντικούς.
Το κύριο συμπέρασμα από την έρευνα είναι το εξής: ο αυξημένος φόρτος εργασίας, σε συνδυασμό με την παράταση των συμβάσεων και την αυξημένη απομόνωση, οδηγεί τους ναυτικούς στο άγχος, στην κατάθλιψη και στην πνευματική και σωματική εξάντληση. Οι ναυτικοί χρειάζονται καλύτερη συνδεσιμότητα, συμπεριλαμβανομένης της απαραίτητης πρόσβασης στο διαδίκτυο, για τον περιορισμό, στο μέτρο του δυνατού, της απομόνωσης και τη βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ στεριάς και θάλασσας. Έτσι, τα πληρώματα θα διασφαλίσουν ότι είναι προστατευμένα από τις αποφάσεις που λαμβάνονται από τα γραφεία. Παράλληλα οι συμμετέχοντες στην έρευνα εξέφρασαν την ανησυχία τους για το ενδεχόμενο μόλυνσης από τον ιό από εργαζομένους που απασχολούνται στη στεριά και επιβιβάζονται στα πλοία.
Αναφορικά με το επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών με τον φόρτο εργασίας τους, ο δείκτης το Q1 υποχώρησε στο 5,69 από το 5,89 του Q4 του 2019, καθώς εγείρονται ανησυχίες για το γεγονός ότι πολλοί εξ αυτών αναγκάζονται να παραμένουν στα πλοία λόγω Covid-19 και συνεπώς η βιωσιμότητα της εργασίας τους κρίνεται επισφαλής.
Παράλληλα, το μέσο επίπεδο ικανοποίησης των ναυτικών σε ό,τι αφορά την αλληλεπίδραση με τα άλλα μέλη του πληρώματος αυξήθηκε στο 7,13 από το 7,09 του προηγούμενου τριμήνου. Όπως σημειώνεται στο report, παρά το γεγονός ότι ο επιμέρους δείκτης αυξήθηκε οριακά, υπάρχουν σαφείς ενδείξεις αυξημένων εντάσεων μεταξύ των μελών του πληρώματος, απόρροια βεβαίως του άγχους και της πίεσης.
Ο Steven Jones, εμπνευστής του Seafarers Happiness Index, σχολίασε ότι «το report καταδεικνύει το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει μια έρευνα στην οποία οι ναυτικοί να εκφράζουν τις απόψεις τους. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η βιομηχανία μπορεί να κερδίσει πολλά από αυτή την έρευνα κυρίως για το πώς θα βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας των ναυτικών στα πλοία, ιδιαίτερα σε μια περίοδο σημαντικών προκλήσεων όπως αυτή που βιώνουμε. «Η προστασία των ναυτικών μας είναι κλειδί για την προστασία της ίδιας της βιομηχανίας», τόνισε ο κ. Jones.
O Frank Coles, επικεφαλής της Wallem Group, ο οποίος συμμετέχει στην εκπόνηση του report, σημείωσε ότι η αξία του εν λόγω report δεν ήταν ποτέ τόσο μεγάλη όσο αυτή την κρίσιμη περίοδο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ