
Παρά το sell-off που παρατηρήθηκε την τελευταία ημέρα του Απριλίου, στο σύνολό του ο προηγούμενος μήνας ήταν ένας από τους πιο ισχυρούς για τις παγκόσμιες κεφαλαιαγορές εδώ και πολλά χρόνια. Ιδιαίτερα οι αμερικανικές μετοχές ελάχιστα απείχαν από τις καλύτερες επιδόσεις τους από το 1974. Συνεπώς οι χρηματιστηριακές αγορές κινήθηκαν αρκετά μακριά από την περιοχή του bear market (είναι η αγορά στην οποία οι τιμές των μετοχών ή άλλων επενδυτικών εργαλείων υποχωρούν ή αναμένεται ότι θα υποχωρήσουν κατά παραπάνω από 20%). Σε ό,τι αφορά τις αμερικανικές αγορές, από αρχές του έτους, αυτές σημειώνουν απώλειες 10%.
Τα θετικά νέα έρχονται από την εξέλιξη του Covid-19, καθώς σε πολλές χώρες του κόσμου ο ρυθμός εξάπλωσης φθίνει και αίρονται σταδιακά τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων. Σαφέστατα, όσο πιο γρήγορα αρθεί το lockdown, τόσο πιο γρήγορα θα επέλθει η κανονικότητα στην οικονομική δραστηριότητα. Απλό, αλλά όχι τόσο όσο δείχνει. Η οικονομική δυσπραγία αυτή τη στιγμή είναι άνευ προηγουμένου και ο ρυθμός με τον οποίο θα επανέλθει η οικονομική κανονικότητα έγκειται στο άνοιγμα των επιχειρήσεων, αφού πρώτα διασφαλιστεί η υγεία όλων.
Σαφώς υπάρχει και η ψυχολογική διάσταση για τους ιδιώτες. Πόσο σύντομα θα είναι σε θέση να ταξιδέψουν ξανά ή να πραγματοποιήσουν κοινωνικές επαφές; Θα χρειαστεί χρόνος και γι’ αυτά.
Στο μεταξύ, οι κεντρικές τράπεζες και οι κυβερνήσεις δαπανούν τρις για την εύρυθμη λειτουργία των αγορών και την οικονομική υποστήριξη επιχειρήσεων και ιδιωτών. Όλα αυτά είναι καλά, αλλά το ερώτημα που εγείρεται είναι πότε η ζήτηση θα επανέλθει σε κανονικά επίπεδα και πόσες επιχειρήσεις θα αντέξουν και σε τι βαθμό στον κυκεώνα της πανδημίας.
Πηγή: www.quiltercheviot.com
Φωτό: Neil Hall/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ