
Παρά το sell-off που παρατηρήθηκε την τελευταία ημέρα του Απριλίου, στο σύνολό του ο προηγούμενος μήνας ήταν ένας από τους πιο ισχυρούς για τις παγκόσμιες κεφαλαιαγορές εδώ και πολλά χρόνια. Ιδιαίτερα οι αμερικανικές μετοχές ελάχιστα απείχαν από τις καλύτερες επιδόσεις τους από το 1974. Συνεπώς οι χρηματιστηριακές αγορές κινήθηκαν αρκετά μακριά από την περιοχή του bear market (είναι η αγορά στην οποία οι τιμές των μετοχών ή άλλων επενδυτικών εργαλείων υποχωρούν ή αναμένεται ότι θα υποχωρήσουν κατά παραπάνω από 20%). Σε ό,τι αφορά τις αμερικανικές αγορές, από αρχές του έτους, αυτές σημειώνουν απώλειες 10%.
Τα θετικά νέα έρχονται από την εξέλιξη του Covid-19, καθώς σε πολλές χώρες του κόσμου ο ρυθμός εξάπλωσης φθίνει και αίρονται σταδιακά τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων. Σαφέστατα, όσο πιο γρήγορα αρθεί το lockdown, τόσο πιο γρήγορα θα επέλθει η κανονικότητα στην οικονομική δραστηριότητα. Απλό, αλλά όχι τόσο όσο δείχνει. Η οικονομική δυσπραγία αυτή τη στιγμή είναι άνευ προηγουμένου και ο ρυθμός με τον οποίο θα επανέλθει η οικονομική κανονικότητα έγκειται στο άνοιγμα των επιχειρήσεων, αφού πρώτα διασφαλιστεί η υγεία όλων.
Σαφώς υπάρχει και η ψυχολογική διάσταση για τους ιδιώτες. Πόσο σύντομα θα είναι σε θέση να ταξιδέψουν ξανά ή να πραγματοποιήσουν κοινωνικές επαφές; Θα χρειαστεί χρόνος και γι’ αυτά.
Στο μεταξύ, οι κεντρικές τράπεζες και οι κυβερνήσεις δαπανούν τρις για την εύρυθμη λειτουργία των αγορών και την οικονομική υποστήριξη επιχειρήσεων και ιδιωτών. Όλα αυτά είναι καλά, αλλά το ερώτημα που εγείρεται είναι πότε η ζήτηση θα επανέλθει σε κανονικά επίπεδα και πόσες επιχειρήσεις θα αντέξουν και σε τι βαθμό στον κυκεώνα της πανδημίας.
Πηγή: www.quiltercheviot.com
Φωτό: Neil Hall/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς τα ναυπηγεία αποκτούν ολοένα και σημαντικότερο γεωστρατηγικό ρόλο, ο Καναδάς επιταχύνει τις προσπάθειες καθετοποίησης της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας. Στο πλαίσιο αυτό, η SeaspanVancouverShipyards…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ