
 
															Σημαντικά μειωμένοι εμφανίστηκαν οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια σε διάστημα μόλις λίγων ημερών, όπως προκύπτει από πρόσφατη ανάλυση της BIMCO.
Πιο συγκεκριμένα η BIMCO αναφέρει σε report της ότι οι ναύλοι για τα VLCC για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα παρουσίασαν πτώση 68% μέσα σε διάστημα εννέα ημερών. Ειδικότερα αυτοί κινούνταν στα $222.591/ημέρα στις 22 Απριλίου και έφτασαν στα $71.885/ημέρα στις 4 Μαΐου. Αντίστοιχα οι ναύλοι για τα VLCC στο δρομολόγιο Μέση Ανατολή-U.S. Gulf κατέγραψαν, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, πτώση 80% από $162.433/ημέρα στα $36.249/ημέρα.
Η BIMCO σημειώνει ότι οι ασυνήθιστα υψηλοί ναύλοι των δεξαμενόπλοιων ήταν απόρροια της υπερβάλλουσας προσφοράς στην αγορά πετρελαίου, εξέλιξη η οποία σταδιακά θα ατονήσει μετά τη συμφωνία του OPEC+ για περικοπές της παραγωγής της τάξης των 9,7 εκατ. βαρελιών/ημέρα. Συνεπώς αυτό που φαίνεται να οδηγεί αυτή τη στιγμή τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων είναι η χαμηλή ζήτηση για πετρέλαιο λόγω κορονοϊού.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΙΕΑ η ζήτηση για πετρέλαιο το β’ τρίμηνο θα συρρικνωθεί σημαντικά και πιο συγκεκριμένα κατά 23,1 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Βέβαια, δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι η πολύ χαμηλή τιμή του πετρελαίου όλο αυτό το διάστημα έχει οδηγήσει traders και διυλιστήρια στο να ναυλώνουν πλοία για αποθήκευση ελλείψει διαθέσιμου αποθηκευτικού χώρου στη ξηρά. Η εξέλιξη αυτή είχε σαν αποτέλεσμα τα δεξαμενόπλοια, ιδίως τα μεγαλύτερα, να απολαμβάνουν πολύ υψηλούς ναύλους.
Φωτό: Pxhere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ