
Η διαχειρίστρια εταιρεία του νέου αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης ανακοίνωσε την επέκτασή του, με τη δημιουργία ενός νέου διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης. Το αεροδρόμιο έχει ήδη υποβάλει αίτηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Τουρκίας για την απόκτηση ενός επιπλέον παράλληλου ανεξάρτητου αεροδιαδρόμου.
Ο νέος διάδρομος, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, θα είναι έτοιμος να τεθεί σε πλήρη λειτουργία από τις 18 Ιουνίου 2020. Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του, το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης θα καταστεί το πρώτο στην Τουρκία και το δεύτερο στην Ευρώπη, μετά το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ, που θα λειτουργεί με τρεις διαδρόμους.
Το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης έχει σχεδιαστεί με σκοπό να εξυπηρετεί, όταν αναπτυχθεί πλήρως, 200 εκατ. επιβάτες ετησίως, καθιστώντας το το
μεγαλύτερο στον κόσμο. Η ύπαρξη ενός τρίτου διαδρόμου θεωρείται ζωτικής σημασίας για τη διαχείριση ενός τόσου μεγάλου αριθμού επιβατών και αποτέλεσε τον βασικό λόγο δημιουργίας του νέου αεροδρομίου, καθώς ήταν αδύνατη η προσθήκη ενός νέου διαδρόμου στο προηγούμενο αεροδρόμιο Ατατούρκ.
Ωστόσο, παρά τα μεγαλόπνοα σχέδια της Τουρκίας για το αεροδρόμιο, η εταιρεία που το διαχειρίζεται ανακοίνωσε ότι η επιβατική κίνηση, από τον Απρίλιο του 2019 που άνοιξε τις πύλες του μέχρι και τον Ιανουάριο του 2020 ανήλθε σε 55 εκατ. Ο αριθμός αυτός, αν και εντυπωσιακός, παραμένει χαμηλός σε σύγκριση με τις βλέψεις της γείτονος χώρας. Επιπλέον, γεννιούνται ερωτήματα για τη βιωσιμότητα του αεροδρομίου, κατόπιν των δυσοίωνων εξαιτίας της πανδημίας προβλέψεων για την αεροπορική βιομηχανία.
Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ