
Ο υπουργός Οικονομικών της Ουγγαρίας, Mihaly Varga, ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας μεταξύ Ουγγαρίας και Κίνας για τη χρηματοδότηση της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης ανάμεσα στη Βουδαπέστη και το Βελιγράδι.
Το συνολικό κόστος του σιδηροδρομικού έργου θα ανέλθει σε $2,1 δισ. για την Ουγγαρία, εκ των οποίων τα $1,855 δισ. θα δοθούν από την Κίνα, υπό μορφή δανείου. Ωστόσο, οι ακριβείς όροι της δανειακής σύμβασης ακόμη δεν έχουν δοθεί στην δημοσιότητα.
Το νέο έργο είναι μέρος του Belt and Road Initiative και θα αποτελέσει το μεγαλύτερο έργο υποδομών της Κίνας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μνημόνιο συνεργασίας για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης είχε υπογραφεί το 2014 από εκπροσώπους της Κίνας, της Ουγγαρίας και της Σερβίας, έκτοτε ωστόσο υπήρξαν αρκετές καθυστερήσεις. Η κατασκευή του τμήματος που ανήκει στη Σερβία ξεκίνησε το 2018, για το οποίο η χώρα έλαβε δάνειο $297 εκατ. από την Κίνα.
Σύμφωνα με τον κ. Varga, η κατασκευή των 150 χλμ. σιδηροδρομικής γραμμής θα ολοκληρωθεί έως το 2025.
Απώτερος στόχος του έργου είναι τελικά η διακίνηση αγαθών από την Ελλάδα, και συγκεκριμένα από το λιμάνι του Πειραιά, στην Κεντρική Ευρώπη. Το κομμάτι που θα κατασκευαστεί είναι ένα μέρος μόνο του συνολικού σιδηροδρομικού διαδρόμου που σχεδιάζεται και περιλαμβάνει τη σύνδεση του Βελιγραδίου με τα Σκόπια και την Αθήνα. Ο σχεδιασμός της συγκεκριμένης σύνδεσης αποτελεί μέρος της Πρωτοβουλίας 17+1, στην οποία ανήκει πλέον και η Ελλάδα. Τα έργα που σχεδιάζονται είναι ενταγμένα στο γενικότερο σχέδιο Belt and Road της Κίνας, που έχει ως σκοπό τη δημιουργία νέων εμπορικών δρόμων για τη διακίνηση κινεζικών προϊόντων.
Φωτό: Fantasylife/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ