
Ο υπουργός Οικονομικών της Ουγγαρίας, Mihaly Varga, ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας μεταξύ Ουγγαρίας και Κίνας για τη χρηματοδότηση της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης ανάμεσα στη Βουδαπέστη και το Βελιγράδι.
Το συνολικό κόστος του σιδηροδρομικού έργου θα ανέλθει σε $2,1 δισ. για την Ουγγαρία, εκ των οποίων τα $1,855 δισ. θα δοθούν από την Κίνα, υπό μορφή δανείου. Ωστόσο, οι ακριβείς όροι της δανειακής σύμβασης ακόμη δεν έχουν δοθεί στην δημοσιότητα.
Το νέο έργο είναι μέρος του Belt and Road Initiative και θα αποτελέσει το μεγαλύτερο έργο υποδομών της Κίνας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μνημόνιο συνεργασίας για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης είχε υπογραφεί το 2014 από εκπροσώπους της Κίνας, της Ουγγαρίας και της Σερβίας, έκτοτε ωστόσο υπήρξαν αρκετές καθυστερήσεις. Η κατασκευή του τμήματος που ανήκει στη Σερβία ξεκίνησε το 2018, για το οποίο η χώρα έλαβε δάνειο $297 εκατ. από την Κίνα.
Σύμφωνα με τον κ. Varga, η κατασκευή των 150 χλμ. σιδηροδρομικής γραμμής θα ολοκληρωθεί έως το 2025.
Απώτερος στόχος του έργου είναι τελικά η διακίνηση αγαθών από την Ελλάδα, και συγκεκριμένα από το λιμάνι του Πειραιά, στην Κεντρική Ευρώπη. Το κομμάτι που θα κατασκευαστεί είναι ένα μέρος μόνο του συνολικού σιδηροδρομικού διαδρόμου που σχεδιάζεται και περιλαμβάνει τη σύνδεση του Βελιγραδίου με τα Σκόπια και την Αθήνα. Ο σχεδιασμός της συγκεκριμένης σύνδεσης αποτελεί μέρος της Πρωτοβουλίας 17+1, στην οποία ανήκει πλέον και η Ελλάδα. Τα έργα που σχεδιάζονται είναι ενταγμένα στο γενικότερο σχέδιο Belt and Road της Κίνας, που έχει ως σκοπό τη δημιουργία νέων εμπορικών δρόμων για τη διακίνηση κινεζικών προϊόντων.
Φωτό: Fantasylife/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Ένα νέο κεφάλαιο για τις εξαγωγές LNG του Κατάρ «εγκαινίασε» πρόσφατα η QatarEnergy στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την παραχώρηση ενός εκ των μεγαλύτερων τερματικών…

Με το σταγονόμετρο ανακυκλώνονται containerships φέτος, καθώς, βάσει δεδομένων της BIMCO, ο εν λόγω αριθμός διαμορφώνεται στις δέκα ανακυκλώσεις μέχρι και σήμερα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ