
Στις 30 Μαρτίου 2020, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) έδωσε στη δημοσιότητα την πρότασή της για τα αναθεωρημένα επιτρεπόμενα όρια θορύβου των αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένων και των αεροσκαφών ικανών να σπάσουν το φράγμα του ήχου. Με άλλα λόγια, καθορίζοντας τα επιτρεπόμενα όρια θορύβου κατά την απογείωση ή την προσγείωση των αεροσκαφών, ακόμα και των υπερηχητικών, η FAA φαίνεται να προετοιμάζει το έδαφος για την εκ νέου είσοδο εμπορικών υπερηχητικών αεροσκαφών στην αεροπορική αγορά.
Η πρόταση δεν έχει οριστικοποιηθεί, καθώς η διαδικασία θα ολοκληρωθεί επισήμως το 2022. Οι προτεινόμενες αλλαγές είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του FAA και του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ. Οι ΗΠΑ φαίνεται πως είναι αποφασισμένες όσον αφορά την επαναφορά των υπερηχητικών ταξιδιών, καθώς ήδη υπάρχουν αεροσκάφη σε εξέλιξη από αμερικανικές εταιρείες-κολοσσούς στον χώρο, όπως η Boeing και η Lockheed Martin. Να σημειωθεί ότι το τελευταίο εμπορικό υπερηχητικό αεροσκάφος ήταν το Concorde, η τελευταία πτήση του οποίου πραγματοποιήθηκε το 2003.
Ωστόσο γεννάται το ερώτημα πόσο πιθανό είναι τα υπερηχητικά ταξίδια να αποτελέσουν πραγματικότητα. Η προσπάθεια έγινε στο παρελθόν, αλλά τα αυξημένα κόστη και οι σημαντικές λειτουργικές δυσκολίες έδωσαν τέλος στο αεροπορικό επίτευγμα με το όνομα Concorde. Τα υψηλά επίπεδα θορύβου και το λεγόμενο sonic boom, καθώς το αεροσκάφος σπάει το φράγμα του ήχου, οδήγησαν σε σημαντικούς περιορισμούς του εν λόγω αεροσκάφους. Και, φυσικά, άγνωστο παραμένει το κατά πόσο ένα τέτοιο αεροσκάφος θα συνάδει με τις νέες προτεραιότητες της αεροπορικής βιομηχανίας για τη δραστική μείωση των εκπομπών CO2. Στο παρελθόν, ένα υπερηχητικό αεροσκάφος μπορεί να κατανάλωνε πέντε ή έξι φορές περισσότερα καύσιμα σε σύγκριση με τα συμβατικά. Στις μέρες μας, πλέον, η δημιουργία ενός αεροσκάφους σαν αυτό φαντάζει περιβαλλοντικό έγκλημα. Αυτός είναι και ο λόγος που οι σιδηροδρομικές μεταφορές αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος στην πίτα των μεταφορών, ενώ ήδη αρκετά κράτη επενδύουν στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών τους υποδομών.
Η πιθανότητα να πετάξουν και πάλι υπερηχητικά αεροσκάφη μοιάζει μικρή, με τα μέχρι τώρα δεδομένα. Ωστόσο, οι εταιρείες που εργάζονται πάνω στην ανάπτυξη τέτοιου είδους αεροσκαφών ακόμη δεν έχουν αποκαλύψει αρκετές πληροφορίες για τα projects τους. Μένει μόνο να περιμένουμε και να δούμε τι έχουν να μας πουν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ