
Στις 30 Μαρτίου 2020, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) έδωσε στη δημοσιότητα την πρότασή της για τα αναθεωρημένα επιτρεπόμενα όρια θορύβου των αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένων και των αεροσκαφών ικανών να σπάσουν το φράγμα του ήχου. Με άλλα λόγια, καθορίζοντας τα επιτρεπόμενα όρια θορύβου κατά την απογείωση ή την προσγείωση των αεροσκαφών, ακόμα και των υπερηχητικών, η FAA φαίνεται να προετοιμάζει το έδαφος για την εκ νέου είσοδο εμπορικών υπερηχητικών αεροσκαφών στην αεροπορική αγορά.
Η πρόταση δεν έχει οριστικοποιηθεί, καθώς η διαδικασία θα ολοκληρωθεί επισήμως το 2022. Οι προτεινόμενες αλλαγές είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του FAA και του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ. Οι ΗΠΑ φαίνεται πως είναι αποφασισμένες όσον αφορά την επαναφορά των υπερηχητικών ταξιδιών, καθώς ήδη υπάρχουν αεροσκάφη σε εξέλιξη από αμερικανικές εταιρείες-κολοσσούς στον χώρο, όπως η Boeing και η Lockheed Martin. Να σημειωθεί ότι το τελευταίο εμπορικό υπερηχητικό αεροσκάφος ήταν το Concorde, η τελευταία πτήση του οποίου πραγματοποιήθηκε το 2003.
Ωστόσο γεννάται το ερώτημα πόσο πιθανό είναι τα υπερηχητικά ταξίδια να αποτελέσουν πραγματικότητα. Η προσπάθεια έγινε στο παρελθόν, αλλά τα αυξημένα κόστη και οι σημαντικές λειτουργικές δυσκολίες έδωσαν τέλος στο αεροπορικό επίτευγμα με το όνομα Concorde. Τα υψηλά επίπεδα θορύβου και το λεγόμενο sonic boom, καθώς το αεροσκάφος σπάει το φράγμα του ήχου, οδήγησαν σε σημαντικούς περιορισμούς του εν λόγω αεροσκάφους. Και, φυσικά, άγνωστο παραμένει το κατά πόσο ένα τέτοιο αεροσκάφος θα συνάδει με τις νέες προτεραιότητες της αεροπορικής βιομηχανίας για τη δραστική μείωση των εκπομπών CO2. Στο παρελθόν, ένα υπερηχητικό αεροσκάφος μπορεί να κατανάλωνε πέντε ή έξι φορές περισσότερα καύσιμα σε σύγκριση με τα συμβατικά. Στις μέρες μας, πλέον, η δημιουργία ενός αεροσκάφους σαν αυτό φαντάζει περιβαλλοντικό έγκλημα. Αυτός είναι και ο λόγος που οι σιδηροδρομικές μεταφορές αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος στην πίτα των μεταφορών, ενώ ήδη αρκετά κράτη επενδύουν στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών τους υποδομών.
Η πιθανότητα να πετάξουν και πάλι υπερηχητικά αεροσκάφη μοιάζει μικρή, με τα μέχρι τώρα δεδομένα. Ωστόσο, οι εταιρείες που εργάζονται πάνω στην ανάπτυξη τέτοιου είδους αεροσκαφών ακόμη δεν έχουν αποκαλύψει αρκετές πληροφορίες για τα projects τους. Μένει μόνο να περιμένουμε και να δούμε τι έχουν να μας πουν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ