
Η πανδημία έχει χτυπήσει αδυσώπητα την αεροπορική βιομηχανία, η οποία παλεύει με κάθε τρόπο να επιβιώσει. Τα μέχρι τώρα δεδομένα δείχνουν ότι η επαναφορά του αεροπορικού κλάδου στα προ κρίσης επίπεδα θα καθυστερήσει και ότι η επάνοδος θα χρειαστεί αρκετό καιρό.
Ταυτόχρονα, η έλλειψη εμβολίου ή αποτελεσματικής θεραπείας στο άμεσο μέλλον αναγκάζει την παγκόσμια κοινότητα να συνειδητοποιήσει ότι, έως έναν βαθμό, οι περιορισμοί και τα μέτρα ασφαλείας για την υγεία μας θα μας ακολουθούν για αρκετό καιρό. Γι’ αυτόν τον λόγο, ήδη στις πρώτες συζητήσεις που γίνονται για την επαναφορά των πτήσεων, αρκετές αεροπορικές εταιρείες σπεύδουν να υιοθετήσουν μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης στις πτήσεις τους. Οι περισσότερες αεροπορικές θα αφήνουν κενό το μεσαίο κάθισμα ανάμεσα στις θέσεις στα αεροσκάφη, προκειμένου να διατηρηθούν αποστάσεις ασφαλείας. Ανάμεσα στους αερομεταφορείς που πρόσφατα έκαναν τέτοιες δηλώσεις είναι οι Delta Airlines, American Airlines, Emirates, Qatar, Wizz Air και Easyjet. Εκτός από αυτό, μέτρα για τη διατήρηση αποστάσεων ασφαλείας θα τηρούνται και στα αεροδρόμια, ενώ αρκετές αεροπορικές εταιρείες έχουν προβεί σε αλλαγές στο service τους κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Ωστόσο, εκ διαμέτρου αντίθετη φαίνεται να είναι η άποψη της Ryanair για την κενή μεσαία θέση στα αεροσκάφη της, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο μειώνεται η μέγιστη δυνατή πληρότητα του αεροσκάφους στο 66%. Σύμφωνα με τον CEO της Ryanair, Michael O’Leary, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί από την ιρλανδική εταιρεία. Το business model της Ryanair είναι βασισμένο στην επίτευξη υψηλής πληρότητας των αεροσκαφών και επομένως, εφόσον η μέγιστη πληρότητα θα φτάνει τα 2/3 του αεροσκάφους, ο κ. O’Leary θεωρεί ότι είναι προτιμότερο η εταιρεία να μην εκτελεί καθόλου πτήσεις.
Προς το παρόν παραμένει άγνωστο το αν η εφαρμογή του social distancing εντός των αεροσκαφών θα είναι επιβεβλημένη ή αν θα είναι στη διακριτική ευχέρεια της εκάστοτε εταιρείας. Το τοπίο σχετικά με τα αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να γίνει πιο ξεκάθαρο το επόμενο διάστημα, με τη σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συγκεκριμένα, η φύτευση σόγιας στη Βραζιλία βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς, γεγονός που ενισχύει τις προοπτικές για παραγωγή-ρεκόρ και πρώιμη συγκομιδή. Ειδικότερα, η πρόβλεψη για…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Εν μέσω επιβράδυνσης των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία κατά τη διάρκεια του 2025, τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας κατορθώνουν να…
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ