
Η πανδημία έχει χτυπήσει αδυσώπητα την αεροπορική βιομηχανία, η οποία παλεύει με κάθε τρόπο να επιβιώσει. Τα μέχρι τώρα δεδομένα δείχνουν ότι η επαναφορά του αεροπορικού κλάδου στα προ κρίσης επίπεδα θα καθυστερήσει και ότι η επάνοδος θα χρειαστεί αρκετό καιρό.
Ταυτόχρονα, η έλλειψη εμβολίου ή αποτελεσματικής θεραπείας στο άμεσο μέλλον αναγκάζει την παγκόσμια κοινότητα να συνειδητοποιήσει ότι, έως έναν βαθμό, οι περιορισμοί και τα μέτρα ασφαλείας για την υγεία μας θα μας ακολουθούν για αρκετό καιρό. Γι’ αυτόν τον λόγο, ήδη στις πρώτες συζητήσεις που γίνονται για την επαναφορά των πτήσεων, αρκετές αεροπορικές εταιρείες σπεύδουν να υιοθετήσουν μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης στις πτήσεις τους. Οι περισσότερες αεροπορικές θα αφήνουν κενό το μεσαίο κάθισμα ανάμεσα στις θέσεις στα αεροσκάφη, προκειμένου να διατηρηθούν αποστάσεις ασφαλείας. Ανάμεσα στους αερομεταφορείς που πρόσφατα έκαναν τέτοιες δηλώσεις είναι οι Delta Airlines, American Airlines, Emirates, Qatar, Wizz Air και Easyjet. Εκτός από αυτό, μέτρα για τη διατήρηση αποστάσεων ασφαλείας θα τηρούνται και στα αεροδρόμια, ενώ αρκετές αεροπορικές εταιρείες έχουν προβεί σε αλλαγές στο service τους κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Ωστόσο, εκ διαμέτρου αντίθετη φαίνεται να είναι η άποψη της Ryanair για την κενή μεσαία θέση στα αεροσκάφη της, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο μειώνεται η μέγιστη δυνατή πληρότητα του αεροσκάφους στο 66%. Σύμφωνα με τον CEO της Ryanair, Michael O’Leary, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί από την ιρλανδική εταιρεία. Το business model της Ryanair είναι βασισμένο στην επίτευξη υψηλής πληρότητας των αεροσκαφών και επομένως, εφόσον η μέγιστη πληρότητα θα φτάνει τα 2/3 του αεροσκάφους, ο κ. O’Leary θεωρεί ότι είναι προτιμότερο η εταιρεία να μην εκτελεί καθόλου πτήσεις.
Προς το παρόν παραμένει άγνωστο το αν η εφαρμογή του social distancing εντός των αεροσκαφών θα είναι επιβεβλημένη ή αν θα είναι στη διακριτική ευχέρεια της εκάστοτε εταιρείας. Το τοπίο σχετικά με τα αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να γίνει πιο ξεκάθαρο το επόμενο διάστημα, με τη σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ