
Η πανδημία έχει χτυπήσει αδυσώπητα την αεροπορική βιομηχανία, η οποία παλεύει με κάθε τρόπο να επιβιώσει. Τα μέχρι τώρα δεδομένα δείχνουν ότι η επαναφορά του αεροπορικού κλάδου στα προ κρίσης επίπεδα θα καθυστερήσει και ότι η επάνοδος θα χρειαστεί αρκετό καιρό.
Ταυτόχρονα, η έλλειψη εμβολίου ή αποτελεσματικής θεραπείας στο άμεσο μέλλον αναγκάζει την παγκόσμια κοινότητα να συνειδητοποιήσει ότι, έως έναν βαθμό, οι περιορισμοί και τα μέτρα ασφαλείας για την υγεία μας θα μας ακολουθούν για αρκετό καιρό. Γι’ αυτόν τον λόγο, ήδη στις πρώτες συζητήσεις που γίνονται για την επαναφορά των πτήσεων, αρκετές αεροπορικές εταιρείες σπεύδουν να υιοθετήσουν μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης στις πτήσεις τους. Οι περισσότερες αεροπορικές θα αφήνουν κενό το μεσαίο κάθισμα ανάμεσα στις θέσεις στα αεροσκάφη, προκειμένου να διατηρηθούν αποστάσεις ασφαλείας. Ανάμεσα στους αερομεταφορείς που πρόσφατα έκαναν τέτοιες δηλώσεις είναι οι Delta Airlines, American Airlines, Emirates, Qatar, Wizz Air και Easyjet. Εκτός από αυτό, μέτρα για τη διατήρηση αποστάσεων ασφαλείας θα τηρούνται και στα αεροδρόμια, ενώ αρκετές αεροπορικές εταιρείες έχουν προβεί σε αλλαγές στο service τους κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Ωστόσο, εκ διαμέτρου αντίθετη φαίνεται να είναι η άποψη της Ryanair για την κενή μεσαία θέση στα αεροσκάφη της, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο μειώνεται η μέγιστη δυνατή πληρότητα του αεροσκάφους στο 66%. Σύμφωνα με τον CEO της Ryanair, Michael O’Leary, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί από την ιρλανδική εταιρεία. Το business model της Ryanair είναι βασισμένο στην επίτευξη υψηλής πληρότητας των αεροσκαφών και επομένως, εφόσον η μέγιστη πληρότητα θα φτάνει τα 2/3 του αεροσκάφους, ο κ. O’Leary θεωρεί ότι είναι προτιμότερο η εταιρεία να μην εκτελεί καθόλου πτήσεις.
Προς το παρόν παραμένει άγνωστο το αν η εφαρμογή του social distancing εντός των αεροσκαφών θα είναι επιβεβλημένη ή αν θα είναι στη διακριτική ευχέρεια της εκάστοτε εταιρείας. Το τοπίο σχετικά με τα αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να γίνει πιο ξεκάθαρο το επόμενο διάστημα, με τη σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαΐου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Καμπανάκι» σχετικά με τις τάσεις μετατόπισης των εμπορευματικών αερομεταφορών της Ευρώπης εκτός των γερμανικών αεροδρομίων συνιστά πρόσφατη έκθεση της Γερμανικής Ένωσης Αεροπορίας (BDL). Σύμφωνα…
Η τεχνολογία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για την ενεργειακή μετάβαση της παγκόσμιας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι πρωτοβουλίες…
Υπό πίεση αναμένεται να βρεθούν προσεχώς οι γεωργοί της Αυστραλίας, καθώς τα αποθέματα σιταριού της χώρας οδεύουν φέτος σε πολύ υψηλότερα επίπεδα σε σχέση…
Η ευημερία των ναυτικών, οι κίνδυνοι για τη ναυτική ασφάλεια, οι βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων και οι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού στις θαλάσσιες μεταφορές ήταν…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αναμένεται να ανέλθουν οι επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο στη Νορβηγία κατά το τρέχον έτος, ενώ αντίστοιχα μείωση προβλέπεται…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η γιγάντωση του στόλου του Κατάρ, που στοχεύει στην ενίσχυση της θέσης του στη θαλάσσια μεταφορά ενέργειας. Ειδικότερα, βάσει σχετικής…
Άνοδο καταγράφει η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα, δημιουργώντας αισιοδοξία για τις προοπτικές της κινεζικής οικονομίας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, παρά τους εμπορικούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ