
Η πανδημία έχει χτυπήσει αδυσώπητα την αεροπορική βιομηχανία, η οποία παλεύει με κάθε τρόπο να επιβιώσει. Τα μέχρι τώρα δεδομένα δείχνουν ότι η επαναφορά του αεροπορικού κλάδου στα προ κρίσης επίπεδα θα καθυστερήσει και ότι η επάνοδος θα χρειαστεί αρκετό καιρό.
Ταυτόχρονα, η έλλειψη εμβολίου ή αποτελεσματικής θεραπείας στο άμεσο μέλλον αναγκάζει την παγκόσμια κοινότητα να συνειδητοποιήσει ότι, έως έναν βαθμό, οι περιορισμοί και τα μέτρα ασφαλείας για την υγεία μας θα μας ακολουθούν για αρκετό καιρό. Γι’ αυτόν τον λόγο, ήδη στις πρώτες συζητήσεις που γίνονται για την επαναφορά των πτήσεων, αρκετές αεροπορικές εταιρείες σπεύδουν να υιοθετήσουν μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης στις πτήσεις τους. Οι περισσότερες αεροπορικές θα αφήνουν κενό το μεσαίο κάθισμα ανάμεσα στις θέσεις στα αεροσκάφη, προκειμένου να διατηρηθούν αποστάσεις ασφαλείας. Ανάμεσα στους αερομεταφορείς που πρόσφατα έκαναν τέτοιες δηλώσεις είναι οι Delta Airlines, American Airlines, Emirates, Qatar, Wizz Air και Easyjet. Εκτός από αυτό, μέτρα για τη διατήρηση αποστάσεων ασφαλείας θα τηρούνται και στα αεροδρόμια, ενώ αρκετές αεροπορικές εταιρείες έχουν προβεί σε αλλαγές στο service τους κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Ωστόσο, εκ διαμέτρου αντίθετη φαίνεται να είναι η άποψη της Ryanair για την κενή μεσαία θέση στα αεροσκάφη της, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο μειώνεται η μέγιστη δυνατή πληρότητα του αεροσκάφους στο 66%. Σύμφωνα με τον CEO της Ryanair, Michael O’Leary, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί από την ιρλανδική εταιρεία. Το business model της Ryanair είναι βασισμένο στην επίτευξη υψηλής πληρότητας των αεροσκαφών και επομένως, εφόσον η μέγιστη πληρότητα θα φτάνει τα 2/3 του αεροσκάφους, ο κ. O’Leary θεωρεί ότι είναι προτιμότερο η εταιρεία να μην εκτελεί καθόλου πτήσεις.
Προς το παρόν παραμένει άγνωστο το αν η εφαρμογή του social distancing εντός των αεροσκαφών θα είναι επιβεβλημένη ή αν θα είναι στη διακριτική ευχέρεια της εκάστοτε εταιρείας. Το τοπίο σχετικά με τα αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να γίνει πιο ξεκάθαρο το επόμενο διάστημα, με τη σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ