
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) εξέδωσε νέες κατευθυντήριες γραμμές προκειμένου να υποστηρίξει τον ζωτικής σημασίας ρόλο της ναυτιλιακής βιομηχανίας για την απρόσκοπτη ροή αγαθών πρώτης ανάγκης, όπως τρόφιμα και φάρμακα, στη δύσκολη αυτή συγκυρία.
To «Coronavirus (COVID-19): Managing Ship and Seafarer Certificates during the Pandemic» παρέχει σημαντικές πληροφορίες και συμβουλές για το πώς οι ναυτιλιακές εταιρείες θα καταφέρουν να εναρμονιστούν με τις οδηγίες φορέων όπως ο ΠΟΥ, ο ΙΜΟ και ο ILO.
Ουσιαστικά το ICS επιχειρεί να βοηθήσει πλοιοκτήτες αλλά και operators σχετικά με τη διαχείριση πλοίων και τα πιστοποιητικά ναυτικών που απαιτούνται από τις διεθνείς νομοθεσίες.
Υπό κανονικές συνθήκες, η διατήρηση έγκυρων πιστοποιητικών πλοίων και ναυτικών απαιτεί λεπτομερή σχεδιασμό από τους πλοιοκτήτες, ωστόσο κάτι τέτοιο καθίσταται πλέον εξαιρετικά δύσκολο λόγω της πανδημίας.
Ο γ.γ. του ICS, Guy Platten, ανέφερε ότι οι νέες οδηγίες παρέχουν συμβουλές για τους ναυτικούς μας σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία λόγω του κορονοϊού, ωστόσο είναι σημαντικό οι κυβερνήσεις να διευθετήσουν το ζήτημα της μετακίνησης πληρωμάτων, αντιμετωπίζοντάς το ως άμεση προτεραιότητα.
Να σημειωθεί ότι τα πιστοποιητικά αποτελούν προϋπόθεση για την ομαλή λειτουργία του πλοίου, δεδομένου ότι είναι οι αποδείξεις της συμμόρφωσής του με τους διεθνείς κανονισμούς. Υπό κανονικές συνθήκες, σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια επιθεώρησης εντοπιστεί η λήξη της ισχύος ενός πιστοποιητικού, τότε το πλοίο μπορεί να οδηγηθεί στην κράτησή του.
Ο κ. Platten υπογράμμισε, τέλος, την ευγνωμοσύνη του για τη ρεαλιστική προσέγγιση που ακολουθούν τα flag states και οι νηογνώμονες κατά την κρίσιμη αυτή περίοδο.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για τις προτάσεις του ICS:
https://www.ics-shipping.org/docs/default-source/resources/coronavirus-(covid-19)-guidance-for-ship-operators-for-the-protection-of-the-health-of-seafarers.pdf?sfvrsn=6
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ