
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), σε μια προσπάθειά της να αναδείξει το τεράστιο πλήγμα που έχει υποστεί ή θα υποστεί η αεροπορική βιομηχανία, δημοσίευσε την ανάλυσή της για τον αντίκτυπο της πανδημίας στις θέσεις εργασίας που σχετίζονται με τις αερομεταφορές.
Σύμφωνα με την ανάλυση της IATA, περίπου 65,5 εκατ. θέσεις εργασίας εξαρτώνται από την αεροπορική βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο. Από αυτές, μόνο 2,7 εκατ. είναι θέσεις εργασίας σε αεροπορικές εταιρείες. Οι υπόλοιπες αφορούν εργαζομένους σε βιομηχανίες που έχουν άμεση εξάρτηση από την αεροπορική βιομηχανία, όπως για παράδειγμα η τουριστική βιομηχανία. Η IATA, στο σενάριο που οι εξαιρετικά αυστηροί περιορισμοί στη μετακίνηση των πολιτών που βρίσκονται σε ισχύ σήμερα διαρκέσουν ένα τρίμηνο, προβλέπει ότι θα κινδυνεύσουν περίπου 25 εκατ. θέσεις εργασίας.
Το μεγαλύτερο πλήγμα αφορά την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, με 11,2 εκατ. θέσεις εργασίας να είναι σε κίνδυνο, σε αντίθεση με τη Μέση Ανατολή, όπου υπολογίζεται να κινδυνεύσουν 0,9 εκατ. θέσεις. Για την Ευρώπη, ο αριθμός αυτός φτάνει τα 5,6 εκατ., ενώ για τη Βόρεια και Νότια Αμερική, συνολικά, φτάνει τα 4,9 εκατ. Τέλος, για την περιοχή της Αφρικής, υπολογίζεται ότι θα κινδυνεύσουν 2 εκατ. θέσεις εργασίας.
Στο ίδιο σενάριο, η διεθνής ένωση προβλέπει πτώση των εσόδων στον κλάδο κατά $252 δισ. (-44%) το 2020 σε σύγκριση με το 2019. Το β΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους θεωρείται ίσως το πιο κρίσιμο, καθώς η ζήτηση θα σημειώσει ραγδαία πτώση. Η ανάλυση της IATA προβλέπει η μείωση της ζήτησης να αγγίξει το 70%.
Ο CEO της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών, Alexandre de Juniac, τονίζει την ανάγκη υποστήριξης της αεροπορικής βιομηχανίας με κάθε διαθέσιμο τρόπο, καθώς οι αερομεταφορές θα αποτελέσουν μοχλό ανάκαμψης μετά τον περιορισμό της πανδημίας. Η μεγαλύτερη πρόκληση πλέον της βιομηχανίας είναι η επιβίωση, αλλά και η άμεση προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα που έχει δημιουργήσει η άνευ προηγουμένου υγειονομική κρίση.
Φωτό: Waldemar Brandt/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ