
Ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου και φυσικού αερίου της Δυτικής Ευρώπης, η Νορβηγία, είναι έτοιμη να περιορίσει την παραγωγή της σε περίπτωση που οι μεγαλύτεροι παίκτες της αγοράς φτάσουν σε συμφωνία για περικοπές στην παραγωγή τους.
Τις τελευταίες ημέρες, ο OPEC και οι σύμμαχοί του εργάζονται από κοινού για την επίτευξη συμφωνίας, η οποία θα ορίζει μείωση της παγκόσμιας παραγωγής κατά 10%. Μάλιστα πολλά κράτη-μέλη του Οργανισμού κάνουν λόγο για μια πρωτοφανή προσπάθεια, στην οποία θα συμμετάσχουν και οι ΗΠΑ.
Η κατάσταση στην αγορά πετρελαίου κρίνεται δύσκολη, δεδομένου ότι οι τιμές έχουν απολέσει τα 2/3 τους το α΄ τρίμηνο του έτους, με τη ζήτηση να κατρακυλά εν μέσω εξάπλωσης της πανδημίας. Από την πλευρά της προσφοράς, τα νέα επίσης δεν είναι ευχάριστα, καθώς Ρωσία και Σαουδική Αραβία επιδίδονται σε μια μάχη παραγωγής και προμηθειών.
Η τιμή του πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα άγγιξε χαμηλά 18ετίας στις 30 Μαρτίου, στα $21,65/βαρέλι. Έκτοτε ανέκαμψε και ανήλθε άνω των $30/βαρέλι, με την ελπίδα ότι εν τέλει θα επιτευχθεί συμφωνία για περικοπές στην προσφορά.
Όπως τόνισε στο Reuters η κ. Tina Bru, υπουργός Πετρελαίου και Ενέργειας της Νορβηγίας, «εάν μια ευρεία ομάδα παραγωγών αποφασίσει σημαντικές περικοπές στην παραγωγή, η Νορβηγία θα εξετάσει το ενδεχόμενο περικοπών σε περίπτωση που υποστηρίζεται από την οικονομία της».
H ίδια τόνισε ότι και στο παρελθόν η Νορβηγία βρισκόταν σε επαφές με άλλες πετρελαιοπαραγωγούς χώρες, χωρίς ωστόσο να συνεργαστούν για τη μείωση της παραγωγής και τη συνεπακόλουθη στήριξη των τιμών.
H Νορβηγία, η οποία δεν συμμετέχει στον OPEC, αντιπροσωπεύει το 2% της παγκόσμιας παραγωγής και στο παρελθόν είχε προβεί σε μείωση της παραγωγής της (1990, 1998 και 2002) πάντα σε περιόδους όπου η τιμή του μαύρου χρυσού υποχώρησε σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Πολλά θα εξαρτηθούν από την προσεχή συνεδρίαση του OPEC την Πέμπτη 9 Απριλίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ