
Ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου και φυσικού αερίου της Δυτικής Ευρώπης, η Νορβηγία, είναι έτοιμη να περιορίσει την παραγωγή της σε περίπτωση που οι μεγαλύτεροι παίκτες της αγοράς φτάσουν σε συμφωνία για περικοπές στην παραγωγή τους.
Τις τελευταίες ημέρες, ο OPEC και οι σύμμαχοί του εργάζονται από κοινού για την επίτευξη συμφωνίας, η οποία θα ορίζει μείωση της παγκόσμιας παραγωγής κατά 10%. Μάλιστα πολλά κράτη-μέλη του Οργανισμού κάνουν λόγο για μια πρωτοφανή προσπάθεια, στην οποία θα συμμετάσχουν και οι ΗΠΑ.
Η κατάσταση στην αγορά πετρελαίου κρίνεται δύσκολη, δεδομένου ότι οι τιμές έχουν απολέσει τα 2/3 τους το α΄ τρίμηνο του έτους, με τη ζήτηση να κατρακυλά εν μέσω εξάπλωσης της πανδημίας. Από την πλευρά της προσφοράς, τα νέα επίσης δεν είναι ευχάριστα, καθώς Ρωσία και Σαουδική Αραβία επιδίδονται σε μια μάχη παραγωγής και προμηθειών.
Η τιμή του πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα άγγιξε χαμηλά 18ετίας στις 30 Μαρτίου, στα $21,65/βαρέλι. Έκτοτε ανέκαμψε και ανήλθε άνω των $30/βαρέλι, με την ελπίδα ότι εν τέλει θα επιτευχθεί συμφωνία για περικοπές στην προσφορά.
Όπως τόνισε στο Reuters η κ. Tina Bru, υπουργός Πετρελαίου και Ενέργειας της Νορβηγίας, «εάν μια ευρεία ομάδα παραγωγών αποφασίσει σημαντικές περικοπές στην παραγωγή, η Νορβηγία θα εξετάσει το ενδεχόμενο περικοπών σε περίπτωση που υποστηρίζεται από την οικονομία της».
H ίδια τόνισε ότι και στο παρελθόν η Νορβηγία βρισκόταν σε επαφές με άλλες πετρελαιοπαραγωγούς χώρες, χωρίς ωστόσο να συνεργαστούν για τη μείωση της παραγωγής και τη συνεπακόλουθη στήριξη των τιμών.
H Νορβηγία, η οποία δεν συμμετέχει στον OPEC, αντιπροσωπεύει το 2% της παγκόσμιας παραγωγής και στο παρελθόν είχε προβεί σε μείωση της παραγωγής της (1990, 1998 και 2002) πάντα σε περιόδους όπου η τιμή του μαύρου χρυσού υποχώρησε σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Πολλά θα εξαρτηθούν από την προσεχή συνεδρίαση του OPEC την Πέμπτη 9 Απριλίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ