
Μετά τις σημαντικές απώλειες που καταγράφηκαν για δύο εβδομάδες, οι παγκόσμιες κεφαλαιαγορές παρουσίασαν την προηγούμενη εβδομάδα ανάκαμψη, και μάλιστα τη μεγαλύτερη από τις «σκοτεινές ημέρες» της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2008. Στην πραγματικότητα, ο παλαιότερος χρηματιστηριακός δείκτης στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές κέρδισε μέσα σε τρεις συνεδρίες 21%, αριθμός που αποτελεί τον υψηλότερο από το 1933.
Τα αίτια της ανάκαμψης αυτής είναι δύο. Κατ’ αρχάς, οι κεντρικές τράπεζες έδρασαν αρκετά πιο γρήγορα από την κρίση του 2008 και υποσχέθηκαν επαρκή στήριξη στις εθνικές οικονομίες. Δεύτερον, οι εθνικές κυβερνήσεις προέβησαν σε σημαντικά δημοσιονομικά μέτρα προς τόνωση των οικονομιών τους, σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από πρωτοφανείς οικονομικές στρεβλώσεις.
Σαφώς και το επόμενο διάστημα οι αγορές θα βιώσουν μεγάλες διακυμάνσεις. Μάλιστα αρκετές φορές στο παρελθόν έχουν σημειωθεί ράλι στα χρηματιστηριακά ταμπλό σε bear market (είναι η αγορά στην οποία οι τιμές των μετοχών ή άλλων επενδυτικών εργαλείων πέφτουν ή αναμένεται ότι θα πέσουν), καθώς οι επενδυτές αντιδρούν υπέρμετρα στο άκουσμα καλών ειδήσεων εν μέσω κρίσεων ‒ στην προκειμένη περίπτωση, η προσπάθεια τόνωσης των οικονομιών από κυβερνήσεις και κεντρικές τράπεζες.
Καθώς δεν υπάρχει ουσιαστική ύφεση των νέων κρουσμάτων του κορονοϊού, είναι δύσκολο να δοθεί ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα αρθούν οι περιορισμοί της κυκλοφορίας και, συνεπώς, πότε η οικονομία θα επιστρέψει στην κανονικότητα. Υπάρχουν βέβαια ενδείξεις που βασίζονται στη λογική ότι χώρες που έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από την πανδημία, όπως η Ιταλία, θα παρουσιάσουν κάμψη στα νέα κρούσματα το προσεχές διάστημα.
Σε κάθε περίπτωση, είναι αρκετά νωρίς να εξαχθούν σαφή συμπεράσματα για το αν οι αγορές έχουν προεξοφλήσει την κρίση του κορονοϊού.
Πηγή: www.quiltercheviot.com
Φωτό: Ed Robertson/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ