
Μετά τις σημαντικές απώλειες που καταγράφηκαν για δύο εβδομάδες, οι παγκόσμιες κεφαλαιαγορές παρουσίασαν την προηγούμενη εβδομάδα ανάκαμψη, και μάλιστα τη μεγαλύτερη από τις «σκοτεινές ημέρες» της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2008. Στην πραγματικότητα, ο παλαιότερος χρηματιστηριακός δείκτης στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές κέρδισε μέσα σε τρεις συνεδρίες 21%, αριθμός που αποτελεί τον υψηλότερο από το 1933.
Τα αίτια της ανάκαμψης αυτής είναι δύο. Κατ’ αρχάς, οι κεντρικές τράπεζες έδρασαν αρκετά πιο γρήγορα από την κρίση του 2008 και υποσχέθηκαν επαρκή στήριξη στις εθνικές οικονομίες. Δεύτερον, οι εθνικές κυβερνήσεις προέβησαν σε σημαντικά δημοσιονομικά μέτρα προς τόνωση των οικονομιών τους, σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από πρωτοφανείς οικονομικές στρεβλώσεις.
Σαφώς και το επόμενο διάστημα οι αγορές θα βιώσουν μεγάλες διακυμάνσεις. Μάλιστα αρκετές φορές στο παρελθόν έχουν σημειωθεί ράλι στα χρηματιστηριακά ταμπλό σε bear market (είναι η αγορά στην οποία οι τιμές των μετοχών ή άλλων επενδυτικών εργαλείων πέφτουν ή αναμένεται ότι θα πέσουν), καθώς οι επενδυτές αντιδρούν υπέρμετρα στο άκουσμα καλών ειδήσεων εν μέσω κρίσεων ‒ στην προκειμένη περίπτωση, η προσπάθεια τόνωσης των οικονομιών από κυβερνήσεις και κεντρικές τράπεζες.
Καθώς δεν υπάρχει ουσιαστική ύφεση των νέων κρουσμάτων του κορονοϊού, είναι δύσκολο να δοθεί ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα αρθούν οι περιορισμοί της κυκλοφορίας και, συνεπώς, πότε η οικονομία θα επιστρέψει στην κανονικότητα. Υπάρχουν βέβαια ενδείξεις που βασίζονται στη λογική ότι χώρες που έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από την πανδημία, όπως η Ιταλία, θα παρουσιάσουν κάμψη στα νέα κρούσματα το προσεχές διάστημα.
Σε κάθε περίπτωση, είναι αρκετά νωρίς να εξαχθούν σαφή συμπεράσματα για το αν οι αγορές έχουν προεξοφλήσει την κρίση του κορονοϊού.
Πηγή: www.quiltercheviot.com
Φωτό: Ed Robertson/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ