
Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä ξεκίνησε τις δοκιμές καύσης αμμωνίας, προκειμένου να εξετάσει την ενδεχόμενη χρήση της ως ναυτιλιακού καυσίμου, το οποίο θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα πλοία.
Σύμφωνα με τον Kaj Portin, General Manager, Fuel & Operational Flexibility της Wärtsilä Marine, «οι πειραματικές μελέτες απέδωσαν ιδιαίτερα αισιόδοξα αποτελέσματα και θα συνεχίσουμε τις δοκιμές, προκειμένου να βελτιστοποιήσουμε τις παραμέτρους καύσης της αμμωνίας».
Στο πλαίσιο των δοκιμών, η αμμωνία μελετήθηκε κατά την καύση της σε ειδικές ερευνητικές μονάδες, ενώ, με βάση τα αρχικά αποτελέσματα, θα πραγματοποιηθούν περαιτέρω πειραματικές δοκιμές καύσης σε κινητήρες διπλού καυσίμου και κινητήρες αερίου καυσίμου ανάφλεξης με σπινθήρα. Επίσης, εντός του 2020, είναι προγραμματισμένο να πραγματοποιηθούν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, σε συνεργασία με πλοιοκτήτες.
Σημειώνεται πως οι συγκεκριμένες μελέτες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο συμμετοχής της Wärtsilä στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα ShipFC, για την εγκατάσταση κυψελών καυσίμου αμμωνίας στο πλοίο «Viking Energy» έως το 2023.
Σύμφωνα με τη Wärtsilä, η αμμωνία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη εναλλακτική επιλογή ναυτιλιακού καυσίμου, προς την ανάπτυξη πλοίων μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Παρότι η αμμωνία προέρχεται κυρίως από ορυκτές πηγές, είναι αρκετά πιθανό πως στο μέλλον το αποτύπωμα αερίων του θερμοκηπίου της αμμωνίας σχεδόν θα εξαλειφθεί, εάν παράγεται με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να αποφεύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα της Alphaliner. Είναι χαρακτηριστικό ότι,…
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ