
Η ανακοίνωση των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων για κλείσιμο των καταστημάτων λόγω της πανδημίας που προκλήθηκε από τον κορονοϊό οδήγησε σε βραχυπρόθεσμες αλλαγές στη στρατηγική της εφοδιαστικής αλυσίδας στη βιομηχανία της μόδας.
Οι εταιρείες ένδυσης αρχικά προσπαθούσαν να χρησιμοποιήσουν τις ακριβές αερομεταφορές για να μεταφέρουν προϊόντα από την Κίνα. Ωστόσο, οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας των αεροπλάνων έθεσαν σημαντικούς περιορισμούς στις μεταφορές. Μέχρι τα μέσα της περασμένης εβδομάδας ακυρώθηκε πάνω από το 60% των αποστολών αεροπορικών μεταφορών, για τις οποίες οι εταιρείες της βιομηχανίας μόδας σε ορισμένες περιπτώσεις θα είχαν πληρώσει πέντε φορές την αντίστοιχη περσινή τιμή στη spot αγορά. Τα εμπορεύματα που προορίζονταν προς εξαγωγή από την Κίνα και δεν είχαν ακόμη εκτελωνιστεί μετατοπίζονταν ολοένα και περισσότερο προς τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές, μολονότι αυτή την περίοδο κοστίζουν διπλάσια από τη συνήθη τιμή στη spot αγορά. Το σύνθημα για τις κρατήσεις ήταν «το πιο αργό, το καλύτερο», καθώς τα containerships χρησιμοποιούνται πλέον σαν πλωτές αποθήκες.
Έκθεση της γερμανικής εταιρείας Setlog, η οποία ασχολείται με τη διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού, αξιολόγησε τα δεδομένα από περισσότερες από 100 μάρκες μόδας, διαπιστώνοντας ότι πολλές εταιρείες προσπάθησαν να σταματήσουν τις παραγγελίες την τελευταία στιγμή. Όταν αυτό δεν ήταν πλέον δυνατό, οι υπεύθυνοι των logistics διαχώρισαν τις παραδόσεις σε επείγουσες αποστολές αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων για παραγγελίες e-commerce και φθηνές αποστολές θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών, οι οποίες μπορεί να διαρκέσουν πολύ για να φτάσουν, επειδή τα καταστήματα λιανικής μόδας δεν αναπτύσσουν επιχειρηματικές δραστηριότητες. Το κόστος που προέκυψε από την αλλαγή του τρόπου μεταφοράς από τον αέρα στη θάλασσα ανερχόταν πλέον στο 1/5. Συγκεκριμένα, για τη μεταφορά ενός σακακιού από την Ασία στα δυτικά λιμάνια, μια εταιρεία πληρώνει κατά μέσο όρο μόνο 50 σεντ αντί για 2,50 ευρώ ή περισσότερο, ανάλογα με τη χωρητικότητα φόρτωσης, το προϊόν και τον όγκο.
Συνολικά, οι καθυστερήσεις παράδοσης από την Κίνα στη Γερμανία έχουν επιδεινωθεί σε σύγκριση με την τελευταία ανάλυση της Setlog, στις 12 Μαρτίου 2020. Αντί για 20 ημέρες αργότερα απ’ ό,τι είχε προγραμματιστεί, τα αγαθά φτάνουν τώρα 25 ημέρες αργότερα. Η μεγαλύτερη συμφόρηση έχει μετατοπιστεί για το διάστημα από τις αρχές Ιουλίου έως τις αρχές και τα μέσα του Αυγούστου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ