
Η ανακοίνωση των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων για κλείσιμο των καταστημάτων λόγω της πανδημίας που προκλήθηκε από τον κορονοϊό οδήγησε σε βραχυπρόθεσμες αλλαγές στη στρατηγική της εφοδιαστικής αλυσίδας στη βιομηχανία της μόδας.
Οι εταιρείες ένδυσης αρχικά προσπαθούσαν να χρησιμοποιήσουν τις ακριβές αερομεταφορές για να μεταφέρουν προϊόντα από την Κίνα. Ωστόσο, οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας των αεροπλάνων έθεσαν σημαντικούς περιορισμούς στις μεταφορές. Μέχρι τα μέσα της περασμένης εβδομάδας ακυρώθηκε πάνω από το 60% των αποστολών αεροπορικών μεταφορών, για τις οποίες οι εταιρείες της βιομηχανίας μόδας σε ορισμένες περιπτώσεις θα είχαν πληρώσει πέντε φορές την αντίστοιχη περσινή τιμή στη spot αγορά. Τα εμπορεύματα που προορίζονταν προς εξαγωγή από την Κίνα και δεν είχαν ακόμη εκτελωνιστεί μετατοπίζονταν ολοένα και περισσότερο προς τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές, μολονότι αυτή την περίοδο κοστίζουν διπλάσια από τη συνήθη τιμή στη spot αγορά. Το σύνθημα για τις κρατήσεις ήταν «το πιο αργό, το καλύτερο», καθώς τα containerships χρησιμοποιούνται πλέον σαν πλωτές αποθήκες.
Έκθεση της γερμανικής εταιρείας Setlog, η οποία ασχολείται με τη διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού, αξιολόγησε τα δεδομένα από περισσότερες από 100 μάρκες μόδας, διαπιστώνοντας ότι πολλές εταιρείες προσπάθησαν να σταματήσουν τις παραγγελίες την τελευταία στιγμή. Όταν αυτό δεν ήταν πλέον δυνατό, οι υπεύθυνοι των logistics διαχώρισαν τις παραδόσεις σε επείγουσες αποστολές αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων για παραγγελίες e-commerce και φθηνές αποστολές θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών, οι οποίες μπορεί να διαρκέσουν πολύ για να φτάσουν, επειδή τα καταστήματα λιανικής μόδας δεν αναπτύσσουν επιχειρηματικές δραστηριότητες. Το κόστος που προέκυψε από την αλλαγή του τρόπου μεταφοράς από τον αέρα στη θάλασσα ανερχόταν πλέον στο 1/5. Συγκεκριμένα, για τη μεταφορά ενός σακακιού από την Ασία στα δυτικά λιμάνια, μια εταιρεία πληρώνει κατά μέσο όρο μόνο 50 σεντ αντί για 2,50 ευρώ ή περισσότερο, ανάλογα με τη χωρητικότητα φόρτωσης, το προϊόν και τον όγκο.
Συνολικά, οι καθυστερήσεις παράδοσης από την Κίνα στη Γερμανία έχουν επιδεινωθεί σε σύγκριση με την τελευταία ανάλυση της Setlog, στις 12 Μαρτίου 2020. Αντί για 20 ημέρες αργότερα απ’ ό,τι είχε προγραμματιστεί, τα αγαθά φτάνουν τώρα 25 ημέρες αργότερα. Η μεγαλύτερη συμφόρηση έχει μετατοπιστεί για το διάστημα από τις αρχές Ιουλίου έως τις αρχές και τα μέσα του Αυγούστου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ