
Το 2019 οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες παρήγαγαν σημαντικά περισσότερα αυτοκίνητα στην Κίνα απ’ ό,τι στη Γερμανία, καθώς η Κίνα παραμένει μακράν ο σημαντικότερος παραγωγικός χώρος για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πλην της ίδιας της Γερμανίας. Και ενώ η παραγωγή σε εργοστάσια του εξωτερικού ενδέχεται να αυξηθεί περαιτέρω, η πρόσφατη ανάπτυξη της εγχώριας παραγωγής προκαλεί ανησυχίες.
Σε έκθεση που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της Deutsche Bank σημειώνεται ότι το 2019 ήταν το πρώτο έτος κατά το οποίο οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες παρήγαγαν σημαντικά περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα στην Κίνα απ’ ό,τι στη χώρα τους (το 2018, τα στοιχεία για την παραγωγή στην Κίνα υπερέβησαν την παραγωγή στη Γερμανία μόνο με μικρό ποσοστό). Ενώ η συνολική παραγωγή των γερμανικών εταιρειών στην Κίνα υποχώρησε κατά μόλις 0,9% τον περασμένο χρόνο, σε 5,08 εκατ. οχήματα, η παραγωγή στη Γερμανία μειώθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά κατά 9%, σε μόλις 4,67 εκατ. επιβατικά αυτοκίνητα. Έτσι, η εγχώρια παραγωγή μειώθηκε για πρώτη φορά από το 2009 κάτω από 5 εκατ. και ήταν η χαμηλότερη από το 1996.
Τα τελευταία χρόνια, η σημασία της Κίνας ως χώρου παραγωγής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκε σταθερά. Το 2014, μόνο 4 εκατ. αυτοκίνητα που φέρουν μάρκα Γερμανών κατασκευαστών αυτοκινήτων κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Η χώρα βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από την Ισπανία, την Τσεχία και τις ΗΠΑ στον κατάλογο των σημαντικότερων ξένων εργοστασίων παραγωγής. Τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα πωλούνται εκεί.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι γερμανικές εταιρείες παράγουν ολοένα και περισσότερο τα αυτοκίνητά τους στο εξωτερικό. Οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης επωφελούνται από ένα πλεονέκτημα κόστους. Επιπλέον, οι επενδύσεις στο εξωτερικό είναι συχνά ένας τρόπος για να αποκτήσουν στήριξη στις τοπικές αγορές. Αυτό ισχύει, για παράδειγμα, στην Κίνα, όπου καθίσταται αναγκαία η διασφάλιση ενός ορισμένου βαθμού δημιουργίας αξίας εντός της χώρας. Η προσφορά και στις ΗΠΑ προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από αμερικανικά εργοστάσια γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι ξένες μονάδες παραγωγής συμβάλλουν επίσης στην αποφυγή των δασμών. Για τους λόγους αυτούς, οι γερμανικές εταιρείες είναι πιθανό να επεκτείνουν περαιτέρω την ξένη παραγωγή τους.
Φωτό: MikesPhotos/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ