
Το 2019 οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες παρήγαγαν σημαντικά περισσότερα αυτοκίνητα στην Κίνα απ’ ό,τι στη Γερμανία, καθώς η Κίνα παραμένει μακράν ο σημαντικότερος παραγωγικός χώρος για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πλην της ίδιας της Γερμανίας. Και ενώ η παραγωγή σε εργοστάσια του εξωτερικού ενδέχεται να αυξηθεί περαιτέρω, η πρόσφατη ανάπτυξη της εγχώριας παραγωγής προκαλεί ανησυχίες.
Σε έκθεση που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της Deutsche Bank σημειώνεται ότι το 2019 ήταν το πρώτο έτος κατά το οποίο οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες παρήγαγαν σημαντικά περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα στην Κίνα απ’ ό,τι στη χώρα τους (το 2018, τα στοιχεία για την παραγωγή στην Κίνα υπερέβησαν την παραγωγή στη Γερμανία μόνο με μικρό ποσοστό). Ενώ η συνολική παραγωγή των γερμανικών εταιρειών στην Κίνα υποχώρησε κατά μόλις 0,9% τον περασμένο χρόνο, σε 5,08 εκατ. οχήματα, η παραγωγή στη Γερμανία μειώθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά κατά 9%, σε μόλις 4,67 εκατ. επιβατικά αυτοκίνητα. Έτσι, η εγχώρια παραγωγή μειώθηκε για πρώτη φορά από το 2009 κάτω από 5 εκατ. και ήταν η χαμηλότερη από το 1996.

Τα τελευταία χρόνια, η σημασία της Κίνας ως χώρου παραγωγής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκε σταθερά. Το 2014, μόνο 4 εκατ. αυτοκίνητα που φέρουν μάρκα Γερμανών κατασκευαστών αυτοκινήτων κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Η χώρα βρίσκεται πολύ πιο μπροστά από την Ισπανία, την Τσεχία και τις ΗΠΑ στον κατάλογο των σημαντικότερων ξένων εργοστασίων παραγωγής. Τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα πωλούνται εκεί.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι γερμανικές εταιρείες παράγουν ολοένα και περισσότερο τα αυτοκίνητά τους στο εξωτερικό. Οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης επωφελούνται από ένα πλεονέκτημα κόστους. Επιπλέον, οι επενδύσεις στο εξωτερικό είναι συχνά ένας τρόπος για να αποκτήσουν στήριξη στις τοπικές αγορές. Αυτό ισχύει, για παράδειγμα, στην Κίνα, όπου καθίσταται αναγκαία η διασφάλιση ενός ορισμένου βαθμού δημιουργίας αξίας εντός της χώρας. Η προσφορά και στις ΗΠΑ προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από αμερικανικά εργοστάσια γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι ξένες μονάδες παραγωγής συμβάλλουν επίσης στην αποφυγή των δασμών. Για τους λόγους αυτούς, οι γερμανικές εταιρείες είναι πιθανό να επεκτείνουν περαιτέρω την ξένη παραγωγή τους.
Φωτό: MikesPhotos/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ